svulst i hjernen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2014

Thalia

Min ældste søn fik i 2006 konstateret en tumor i lillehjernen. Han blev efterfølgende behandlet i Aalborg.

I hans tilfælde viste det sig at være kræft, men det er langt fra tilfældet for alle. Forundersøgelserne er dog ret ens uanset hvad tumoren skyldes, og du er velkommen til at spørge hvis der er ting du gerne vil vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

JH12

Har ingen forstand på dette.
Men kunne ikke forlade tråden uden at sende et kram afsted.
Samt rigtig god bedring med din dreng.
Er sikker på han er i de bedste hænder og at der bliver passet godt på ham.

Anmeld

1. januar 2014

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Min ældste søn fik i 2006 konstateret en tumor i lillehjernen. Han blev efterfølgende behandlet i Aalborg.

I hans tilfælde viste det sig at være kræft, men det er langt fra tilfældet for alle. Forundersøgelserne er dog ret ens uanset hvad tumoren skyldes, og du er velkommen til at spørge hvis der er ting du gerne vil vide

Det er jeg jed af at høre. Hvirdan har han det nu? Hvis jeg må spørge så meget hvordan blev han behandlet ? Og hvir lang tid var han indlagt? Hvor gammek var han. Og skal man blive flyttet pp et andrt hospital for at få den rigtige behandling? Håber du vil svare.

Anmeld

1. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Puha ved heller ik noget om det, men ville ik gå vidre uden at sende jer en tanke!! 

Håber på alt det bedste! Vh stine

Anmeld

1. januar 2014

Thalia

Anonym skriver:

Det er jeg jed af at høre. Hvirdan har han det nu? Hvis jeg må spørge så meget hvordan blev han behandlet ? Og hvir lang tid var han indlagt? Hvor gammek var han. Og skal man blive flyttet pp et andrt hospital for at få den rigtige behandling? Håber du vil svare.

Min søn døde desværre efter et års behandling. Det var en ret agressiv kræfttype han havde. Han var 6 da vi opdagede tumoren og nåede at blive 7 før han døde.

Behandlingsmæssigt blev han i første omgang MR og CT scannet, hvor de fandt tumoren og fik et bedre indtryk af dens konsistens.

En uge senere blev han opereret, og det lykkedes dem at fjerne hele tumoren ved operationen. Allerede 2 dage efter var han ude af sengen og efter en lille uge på sygehuset var vi hjemme igen.

Havde tumoren været godartet ville han ikke have behøvet mere behandling overhovedet, men fordi den var ondartet skulle han videre i et længere behandlingsforløb.

Først var han i strålebehandling hver dag i 6 uger, og efter en kort pause startede han op med kemoterapi med 6 uger mellem hver behandling.

Hvordan man behandler en tumor afhænger helt af hvad det er, og for mig var ventetiden, mens vi ikke vidste hvad vi var oppe imod, klart det værste. I samme øjeblik lægerne vidste hvad type kræft der var tale om, havde de en helt klar behandlingsplan og det gav ro og overskud. 

Hvad sygehus er i tilknyttet lige nu?
Jeg overvejede ikke at søge andre steder hen end Aalborg hvor vi var indlagt. Det er mit indtryk at samarbejdet mellem de større sygehuse i Danmark er så godt at man ikke behøver bekymre sig om den slags. Fx var der løbende kontakt med både Skejby og Riget i forbindelse med min søns behandling. Ligesom vores overlæge også sparrede med kollegaer fra blandt andet Tyskland og Frankrig.

Anmeld

1. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Puha det må være en meget svær besked at modtage...
Jeg kender ikke til det, men jeg kender til at have et sygt barn, med mange indlæggelser og operationer og frygten for kræft (som heldigvis for os er helt udelukket)
Min søn har cyster i halsen - helt ufarligt men ubehageligt og operationskrævende.

Jeg vil egentlig bare sige at der kan være mange udgifter og man kan have brug for støtte til stort fravær fra arbejdet, orlov osv. Så lige så snart du har overskud til det, så kontakt din kommune og få et møde med en familie vejleder der kan hjælpe med år afdække hvilken hjælp de kan tilbyde igennem en handikapvejleder. Arbejdsgangen i kommunen er laaaangsom og træls og der gives kun støtte fra ansøgningstidspunktet.
For mit vedkommende sendte jeg ansøgningen sidst i juli og var til 1. Møde i midten af december.

Jeg ønsker jeg styrke og alt held og lykke... Du er meget velkommen til at skrive til mig privat hvis der er noget du vil tale om..

Anmeld

1. januar 2014

Thalia

ano14316 skriver:

Puha det må være en meget svær besked at modtage...
Jeg kender ikke til det, men jeg kender til at have et sygt barn, med mange indlæggelser og operationer og frygten for kræft (som heldigvis for os er helt udelukket)
Min søn har cyster i halsen - helt ufarligt men ubehageligt og operationskrævende.

Jeg vil egentlig bare sige at der kan være mange udgifter og man kan have brug for støtte til stort fravær fra arbejdet, orlov osv. Så lige så snart du har overskud til det, så kontakt din kommune og få et møde med en familie vejleder der kan hjælpe med år afdække hvilken hjælp de kan tilbyde igennem en handikapvejleder. Arbejdsgangen i kommunen er laaaangsom og træls og der gives kun støtte fra ansøgningstidspunktet.
For mit vedkommende sendte jeg ansøgningen sidst i juli og var til 1. Møde i midten af december.

Jeg ønsker jeg styrke og alt held og lykke... Du er meget velkommen til at skrive til mig privat hvis der er noget du vil tale om..

Jeg er helt enig med det her.

Vi oplevede dog at vi ikke selv behøvede foretage os noget fordi sygehuset havde en socialrådgiver ansat som tog sig af alt det praktiske for os. Fordi hun var inde over vores sag gik det hele ret hurtigt igennem, og vi slap for alt besværet med selv at finde ud af hvad vi kunne søge osv.

Jeg ville derfor lige snakke med afdelingen før man kontakter kommunen

Anmeld

1. januar 2014

mogms

Min mand have en svulst i hjernen da han var dreng. Han fik den fjernet (det viste sig et være en tvillingsvulst) som 10 årig efter en masse anfald (epilepsi)

Ham blev OP igen som 21 årig, pga slemme epileptiske anfald. Han kom godt igennem det hele, og har idag ingen anfald men skal have medicin resten af livet.

Jeg mødte ham for lidt over 2 år siden, da han var 33 år, og vi har været gift i 4 måneder, her d. 25/12.

Men det var en kamp for hans forældre. Da han var barn. Ingen læger ville scanne ham, / tage hans forældres bekymringer alvorligt. Svulsten fyldte 1/2-delen af hans hjerne, men han var udviklet normalt hvis man se bort fra anfald, op til han blev de 10 år.

Men da han så endelig blev scannet var der pludselig mange læger klar til at hjælpe.

Tænkte du godt kunne bruge en udgave der endte godt. Håber det bedste for dit barn.

Anmeld

2. januar 2014

Ciss

Jeg har ikke personlig erfaring men kender lidt til en, som havde det - men hun var en god del ældre, da det blev opdaget. Hun blev opereret for snart 10 år siden og har det godt i dag.

Anmeld

2. januar 2014

Lukas&Liam<3

Jeg har også en venindes, hendes søn blev vidst opereret for en tumor i hjernen da han var 3 år, ondt artet. Og han har det også godt i dag

Ville også bare lige sende dig en solstråle historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.