Anonym skriver:
Det er jeg jed af at høre. Hvirdan har han det nu? Hvis jeg må spørge så meget hvordan blev han behandlet ? Og hvir lang tid var han indlagt? Hvor gammek var han. Og skal man blive flyttet pp et andrt hospital for at få den rigtige behandling? Håber du vil svare.
Min søn døde desværre efter et års behandling. Det var en ret agressiv kræfttype han havde. Han var 6 da vi opdagede tumoren og nåede at blive 7 før han døde.
Behandlingsmæssigt blev han i første omgang MR og CT scannet, hvor de fandt tumoren og fik et bedre indtryk af dens konsistens.
En uge senere blev han opereret, og det lykkedes dem at fjerne hele tumoren ved operationen. Allerede 2 dage efter var han ude af sengen og efter en lille uge på sygehuset var vi hjemme igen.
Havde tumoren været godartet ville han ikke have behøvet mere behandling overhovedet, men fordi den var ondartet skulle han videre i et længere behandlingsforløb.
Først var han i strålebehandling hver dag i 6 uger, og efter en kort pause startede han op med kemoterapi med 6 uger mellem hver behandling.
Hvordan man behandler en tumor afhænger helt af hvad det er, og for mig var ventetiden, mens vi ikke vidste hvad vi var oppe imod, klart det værste. I samme øjeblik lægerne vidste hvad type kræft der var tale om, havde de en helt klar behandlingsplan og det gav ro og overskud.
Hvad sygehus er i tilknyttet lige nu?
Jeg overvejede ikke at søge andre steder hen end Aalborg hvor vi var indlagt. Det er mit indtryk at samarbejdet mellem de større sygehuse i Danmark er så godt at man ikke behøver bekymre sig om den slags. Fx var der løbende kontakt med både Skejby og Riget i forbindelse med min søns behandling. Ligesom vores overlæge også sparrede med kollegaer fra blandt andet Tyskland og Frankrig.
Anmeld