Befri om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2014

mpr

Hej tøser
Jeg har en pige der bliver 6 lige om lidt og som stadig bruger ble om natten. Er det egentlig normalt??
Er lidt nervøs for om hun måske er sengevæder men what to do??
Hvordan ser det ud hos jer andre? Hvornår blev de blefri om natten og hvis de stadig bruger ble som 6 årlige, er det så normalt?
Undskyld hvis det er lidt rodet men håber at i forstår hvad jeg mener
Mvh Charlotte

Det er kun 3 måneder siden min bonusdatter blev blefri om natten og hun er lige blevet 6 for 3 dage siden. Det kan sagtens nå at lykkes  

Vi sørgede simpelthen for at hun kom på toilet inden hun skulle sove, hun mente dog fra tid til anden at vi ikke skulle bestemme over hende og løj i protest hvor hun sagde hun ikke kunne og fik så bare af vide hun fik ble på hvis hun ikke kunne.. Og så fik hun tømt blæreren uden problemer og sov gerne til næste morgen uden problemer, der har været ganske få uheld, men så længe at wc besøget var det aller sidste hun gjorde inden hun faldt i søvn så har det fungeret ret godt  

Hvilke ting har i prøvet? Det skal måske være sådan at i vækker hende og tager hende på toilet i løbet af natten hvis det kan vænne hendes krop til ikke at gøre det i sengen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

lenemor77

charlottekri skriver:

Hej tøser
Jeg har en pige der bliver 6 lige om lidt og som stadig bruger ble om natten. Er det egentlig normalt??
Hvordan ser det ud hos jer andre? Hvornår blev de blefri om natten og hvis de stadig bruger ble som 6 årlige, er det så normalt?
Mvh Charlotte

Vores pige bliver 6 til marts. Og vi skal på hospitalet om 3 uger. Vores læges holdning var helt klar - selvfølgelig skal hun ikke bøvle med det. Hendes problem er at hun ikke vågner før hun har tisset - og så er sengen jo pjask våd (og kold). Vi har forsøgt alt på nær de der lagner med alarmer. Men med en lillesøster på 11 mdr, så er vi blevet så glade for vores nattesøvn, at vi ikke orker flere nattekampe.. Så nu må vi se hvad videnskaben siger...

Anmeld

2. januar 2014

mbbuch

charlottekri skriver:

Hej tøser
Mvh Charlotte

Jeg har en dreng på snart 7 år der stadig har ble på om natten. Om dagen går det fint nok, der kan dog ske uheld hvis han er neget koncentreret om noget. Har kontakt til børnelæge som siger han ik kan blive blefri om natten før han er helt tør om dagen... Men det er noget af en kamp. Det lægen vil afprøve på min søn er et ringerapparat med en dims der sidder i hans nattrøje med en ledning ned i underbuksen. Så når der bliver vådt ringer den og han sku så vågne og gå ud at tisse. Problemet er: Han får tisset af inden sengetid kl 20 men derefter er han svær at fange igen inden han tisser. Det kan ske igen kl 21 eller først kl 01 om natten. Men kan være ringerapparatet er en mulighed. Min søn sover også meget tungt og mærker slet ik han tisser om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.