Befri om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2014

charlottekri

wamse skriver:

Mine 3 har alle smidt bleen helt omkring 3-3½ år.

Jeg ville konsultere en læge, for hvis hun er sengevæder, så skal hun selvfølgelig have den hjælp

Jeg var selv sengevæder, og fik tjekket nyrer i den forbindelse også. I dag er der bare en langt større viden omkring emnet end der var dengang, hvor jeg egentligt bare skulle vokse mig fra det.

Det er ikke mit indtryk, at det er almindeligt, at børn i den alder bruger natble - så jeg ville lige slå vejen forbi en læge

Det er nemlig også mit indtryk at det ikke er normalt, men ville lige høre for en sikkerheds skyld.
Tror også at lægen lige får et lille ring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

Ploffer

charlottekri skriver:

Hej tøser
Jeg har en pige der bliver 6 lige om lidt og som stadig bruger ble om natten. Er det egentlig normalt??
Er lidt nervøs for om hun måske er sengevæder men what to do??
Hvordan ser det ud hos jer andre? Hvornår blev de blefri om natten og hvis de stadig bruger ble som 6 årlige, er det så normalt?
Undskyld hvis det er lidt rodet men håber at i forstår hvad jeg mener
Mvh Charlotte

Mine 2 drenge er sengevædere og den ældste lider også af inkontinens i dagtimerne... Når nu du siger at hun godt kan have lidt problemer i det daglige, synes jeg du skal tage en snak med jeres læge... Børn over 5 kan få hjælp med nat tisseri. Det ville være synd for hende at trække det i langdrag hvis hun reelt har et problem med blæren.

Hvad siger hun selv til det? Et hun ked af at bruge natble eller generer det hende overhovedet ikke? Det er meget vigtigt at hun er motiveret for at slippe af med bleen... Hvis ikke hun er det er det bedre at give lidt tid endnu

Anmeld

1. januar 2014

Fru Ebied

Hvordan skal dem fra skolen få det at vide?

Kunne ikke forestille mig din datter fortalte det

Min datter er pinlig over det og jeg må ikke sige det til andre, hun ved dog godt at det er nødvendigt og klager aldrig over hun skal have den på.

Anmeld

1. januar 2014

SjeBets

Har du snakket med jeres læge om det. Vores den ene dreng var også utæt om natten længe . Det viste sig at han ikke produceret det hormon der gør at man kan føle tissetrangen om natten. Så han fik en hormonnpille i en lille mdr mener jeg og har været blefri siden. Det gik ham rigtigt meget på da hans lillebror blev renlig om natten og hans jævnaldrende bonusbror havde været renlig om natten siden han var 3. Men så fik vi de her piller og det var lige det som skulle kickstarte hans produktion af det her hormon

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

Ploffer skriver:

Mine 2 drenge er sengevædere og den ældste lider også af inkontinens i dagtimerne... Når nu du siger at hun godt kan have lidt problemer i det daglige, synes jeg du skal tage en snak med jeres læge... Børn over 5 kan få hjælp med nat tisseri. Det ville være synd for hende at trække det i langdrag hvis hun reelt har et problem med blæren.

Hvad siger hun selv til det? Et hun ked af at bruge natble eller generer det hende overhovedet ikke? Det er meget vigtigt at hun er motiveret for at slippe af med bleen... Hvis ikke hun er det er det bedre at give lidt tid endnu

Hun er ikke ked af at bruge ble, da det jo er blevet en normal ting for hende efterhånden...

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

Fru Ebied skriver:

Hvordan skal dem fra skolen få det at vide?

Kunne ikke forestille mig din datter fortalte det

Min datter er pinlig over det og jeg må ikke sige det til andre, hun ved dog godt at det er nødvendigt og klager aldrig over hun skal have den på.

Jeg tænker i forbindelse med koloni og diverse ture

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

SjeBets skriver:

Har du snakket med jeres læge om det. Vores den ene dreng var også utæt om natten længe . Det viste sig at han ikke produceret det hormon der gør at man kan føle tissetrangen om natten. Så han fik en hormonnpille i en lille mdr mener jeg og har været blefri siden. Det gik ham rigtigt meget på da hans lillebror blev renlig om natten og hans jævnaldrende bonusbror havde været renlig om natten siden han var 3. Men så fik vi de her piller og det var lige det som skulle kickstarte hans produktion af det her hormon

Nej, ikke endnu, men har overvejet det kraftigt, da der er lidt historik for sengevædere i familien..
Ville bare lige høre folks erfaringer herinde

Anmeld

1. januar 2014

Fru Ebied

Åh.. Det er der ikke noget af hvor min datter går i skole, skulle det komme løser vi det. Når vi har gæster her går hun ud på badeværelset og skifter, så er der ingen der bemærker det.

Jeg ved at du kan kontakte sundhedsplejersken for råd og vejledning.

Anmeld

1. januar 2014

trunte89

Min datter bliver 6 år om et par uger, og hun bruger også ble om natten. Vi prøvede for nogle måneder at smide den, men det endte med at jeg skulle have hende på toilettet hver 2.-3. Time hver nat hele natten igennem. Så vi droppede det. Efterfølgende er hun dog begyndt at have små perioder hvor hun er tør. Men andre gange er den stadig sjask våd, og hun får jævnligt tisset igennem.

Anmeld

2. januar 2014

charlottekri

trunte89 skriver:

Min datter bliver 6 år om et par uger, og hun bruger også ble om natten. Vi prøvede for nogle måneder at smide den, men det endte med at jeg skulle have hende på toilettet hver 2.-3. Time hver nat hele natten igennem. Så vi droppede det. Efterfølgende er hun dog begyndt at have små perioder hvor hun er tør. Men andre gange er den stadig sjask våd, og hun får jævnligt tisset igennem.

Et eller andet sted er det rart at høre at min datter ikke er den eneste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.