Befri om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.739 visninger
22 svar
1 synes godt om
1. januar 2014

charlottekri

Hej tøser
Jeg har en pige der bliver 6 lige om lidt og som stadig bruger ble om natten. Er det egentlig normalt??
Er lidt nervøs for om hun måske er sengevæder men what to do??
Hvordan ser det ud hos jer andre? Hvornår blev de blefri om natten og hvis de stadig bruger ble som 6 årlige, er det så normalt?
Undskyld hvis det er lidt rodet men håber at i forstår hvad jeg mener
Mvh Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

Joan ( Smallie )

Niels smed sin ble om natten da han var 3½ efter eget valg og Anne var 4½ også efter eget valg.

Min søster har en pige og hun var over 5 inden hun smed sin ble om natten eller de tog den fra hende for hun kunne godt hun var bare for doven.

Fungere det som det skal om dagen med at komme på toilet?

For måske det bare er for nemt at have ble på og tisse i den må hun skal belønnes når hun har sovet uden at tisse i sengen.

Har i afprøvet om hun tisser når i tager hendes ble?

Og nej jeg mener ikke det er nomalt at en over 6 år bruger ble om natten

Anmeld

1. januar 2014

TNBC

charlottekri skriver:

Hej tøser
Jeg har en pige der bliver 6 lige om lidt og som stadig bruger ble om natten. Er det egentlig normalt??
Er lidt nervøs for om hun måske er sengevæder men what to do??
Hvordan ser det ud hos jer andre? Hvornår blev de blefri om natten og hvis de stadig bruger ble som 6 årlige, er det så normalt?
Undskyld hvis det er lidt rodet men håber at i forstår hvad jeg mener
Mvh Charlotte

Har du prøvet dry-nites??

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

Joan ( Smallie ) skriver:

Niels smed sin ble om natten da han var 3½ efter eget valg og Anne var 4½ også efter eget valg.

Min søster har en pige og hun var over 5 inden hun smed sin ble om natten eller de tog den fra hende for hun kunne godt hun var bare for doven.

Fungere det som det skal om dagen med at komme på toilet?

For måske det bare er for nemt at have ble på og tisse i den må hun skal belønnes når hun har sovet uden at tisse i sengen.

Har i afprøvet om hun tisser når i tager hendes ble?

Og nej jeg mener ikke det er nomalt at en over 6 år bruger ble om natten

Altså hun kan stadig have uheld om dagen hvor hun ikke når at komme på toilettet i tide, så derfor får jeg lidt den tanke at hun ikke helt 100% har styr på blæren og hun sover samtidig meget tungt

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

Yurie skriver:

Har du prøvet dry-nites??

Hun bruger dem fra libero, de der buksebleer, da de er de eneste der sidder ordentligt på hende (hun er ikke er af de mindste børn, men heller ikke overvægtig)

Anmeld

1. januar 2014

Joan ( Smallie )

charlottekri skriver:

Altså hun kan stadig have uheld om dagen hvor hun ikke når at komme på toilettet i tide, så derfor får jeg lidt den tanke at hun ikke helt 100% har styr på blæren og hun sover samtidig meget tungt

Hvad siger hun selv til det? Hun er jo så gammel man kan snakke om det med hende.

Men nej du har ret det lyder ikke som om hun er helt klar endnu.

Min den stor er godt 6 nu og han styre det helt selv ja det gør den bette sådan set også og hun er 4 og hun har ingen uheld haft fra den dag hun sagde hun ikke ville have ble på om natten mere selv om hendes ble var våd om morgen så hun var jo bare doven

Anmeld

1. januar 2014

Fru Ebied

Min datter er 6 år og bruger også libero om natten ( de andre er ALT for dyre ).

Hun tisser meget om natten, så jeg føler på ingen måde hun er parat til at smide den endnu.

Min læge siger det først er et behandlingskrævende problem når de nærmer sig de 8 år.

Anmeld

1. januar 2014

wamse

Mine 3 har alle smidt bleen helt omkring 3-3½ år.

Jeg ville konsultere en læge, for hvis hun er sengevæder, så skal hun selvfølgelig have den hjælp

Jeg var selv sengevæder, og fik tjekket nyrer i den forbindelse også. I dag er der bare en langt større viden omkring emnet end der var dengang, hvor jeg egentligt bare skulle vokse mig fra det.

Det er ikke mit indtryk, at det er almindeligt, at børn i den alder bruger natble - så jeg ville lige slå vejen forbi en læge

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvad siger hun selv til det? Hun er jo så gammel man kan snakke om det med hende.

Men nej du har ret det lyder ikke som om hun er helt klar endnu.

Min den stor er godt 6 nu og han styre det helt selv ja det gør den bette sådan set også og hun er 4 og hun har ingen uheld haft fra den dag hun sagde hun ikke ville have ble på om natten mere selv om hendes ble var våd om morgen så hun var jo bare doven

De få dage hvor hun ikke har tisset i bleen, er hun jo rigtig stolt, men synes jo også at det vil være synd bare at tage bleen fra hende hvis hun så overtisser det hele hver nat

Anmeld

1. januar 2014

charlottekri

Fru Ebied skriver:

Min datter er 6 år og bruger også libero om natten ( de andre er ALT for dyre ).

Hun tisser meget om natten, så jeg føler på ingen måde hun er parat til at smide den endnu.

Min læge siger det først er et behandlingskrævende problem når de nærmer sig de 8 år.

Overvejer bare at kontakte lægen for det er måske lidt pinligt at bruge ble når hun begynder i skole, altså for hende, mener jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.