Lyder det fuldstændig overdrevet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Eller er det bare mig??

To hold venner skal holde nytårsaften sammen og der vil jo så være 4 voksne og 4 børn. Børnene er 9,5,4 og 2 år.

Det ene barn drikker ikke sodavand og de to voksne drikker meget lidt.

Det ene hold mener der skal være 10 liter sodavand fordi deres 3 børn (dem på 9,4 og 2år) drikker VOLDSOMT meget sodavand.

Altså okay det er nytårsaften, men jeg er i chok. Det er da uhørt meget sodavand når man tænker på at det primært er til tre børn og de to af dem er små.

Synes I det lyder fint eller er det for meget? Børnene har så åbenbart frit slag og der mener jeg jo at man som forældre skal hjælpe dem med at begrænse det.

Der er jo ingen der der siger de SKAL drikke det hele i løbet af aftenen  Det der ikke bliver drukket kan jo gemmes. Syntés det er til at falde ned op og ned på. Så længe børnene ellers trives og udvikler sig som de skal, så er der jo ikke noget at komme efter. Jeg ville ihvertfald ikke åbne min mund for DET. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Der er jo ingen der der siger de SKAL drikke det hele i løbet af aftenen  Det der ikke bliver drukket kan jo gemmes. Syntés det er til at falde ned op og ned på. Så længe børnene ellers trives og udvikler sig som de skal, så er der jo ikke noget at komme efter. Jeg ville ihvertfald ikke åbne min mund for DET. 

Bare rolig det bliver skam drukket, jeg kender dem.

Og som jeg har skrevet flere gange gør jeg intet ved det, jeg undrer mig helt harmløst- Så fald bare helt ned

Anmeld

30. december 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Bare rolig det bliver skam drukket, jeg kender dem.

Og som jeg har skrevet flere gange gør jeg intet ved det, jeg undrer mig helt harmløst- Så fald bare helt ned

Ligger fint på sofaen 

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Ligger fint på sofaen 

Det lød ellers som om du har helt oppe under taget og det er ikke sundt

Anmeld

30. december 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Eller er det bare mig??

To hold venner skal holde nytårsaften sammen og der vil jo så være 4 voksne og 4 børn. Børnene er 9,5,4 og 2 år.

Det ene hold mener der skal være 10 liter sodavand fordi deres 3 børn (dem på 9,4 og 2år) drikker VOLDSOMT meget sodavand.

Altså okay det er nytårsaften, men jeg er i chok. Det er da uhørt meget sodavand når man tænker på at det primært er til tre børn og de to af dem er små.

Synes I det lyder fint eller er det for meget? Børnene har så åbenbart frit slag og der mener jeg jo at man som forældre skal hjælpe dem med at begrænse det.

Nej, det er ikke bare dig  10 liter sodavand er dælme meget at indtage i de størrelser, hvis de drikker det hele 

Anmeld

30. december 2013

Muffinmus

Synes det er alt for meget...regner med mine børn i morgen får hvad der svarer til 2-3 SMÅ kopper. De får sgu ikke to liter hver

Anmeld

30. december 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det påvirker altså nogle børn, skrøne eller ej.

Der er altså virkelig ingen sammenhæng Det er en fejlslutning. Sukkeret er ikke nødvendigvis årsagen selvom de to fænomener ofte optræder sammen. Studier viser at forældre der fejlagtigt tror deres børn har fået sukker vurderer deres børn til at være mere hyperaktive end forældre der tror deres børn ikke har fået sukker. Det er så accepteret blandt forældre at sukker forårsager hyperaktivitet at det bliver en selvopfyldende profeti. Vores forventninger påvirker i høj grad vores opfattelse af virkeligheden. Til gengæld bliver trætte børn hyperaktive. Det vil sige efter en lang dag i institution, fødselsdage eller andet. De fleste børn får netop ofte sukkerholdige sager enten sidst på dagen eller i forbindelse med særlige arrangementer. Så det er ikke fordi jeg siger børnene ikke bliver hyperaktive. Det er bare ikke sukkeret Men derfor skal man nu ikke fylde børnene med sukker alligevel! 

Hov... Ja, og så påvirker tilsætningssstoffer muligvis adfærd.

Anmeld

30. december 2013

C8

Anonym skriver:

Eller er det bare mig??

Hold da op, deres tænder er faldet ud før de er fyldt 20
Hvis de synes der skal 10 l. Sodavand på bordet til 2 børn så synes jeg de skal gå ud og investerer i 10 l. Sodavand til deres børn, da det lyder absurd. Vi bliver 5 voksne og 1 barn og vi har kun købt 4 flasker sodavand på 1,5 l ind.

Anmeld

31. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Eller er det bare mig??

Jeg synes det lyder voldsomt...

jeg ville sige 3-4 liter er nok.... men jeg er også blevet opdraget med "så kan du drikke vand for resten"...

Anmeld

31. december 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Det lød ellers som om du har helt oppe under taget og det er ikke sundt

Ikke det der lignede, hvilepuls 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.