De kære svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Mit forhold til mine svigerforældre er meget blandet.
På den ene side, synes jeg, de er rigtig søde, men på den anden side
Er der mange ting som jeg synes, de gør svære for mig og min kæreste.

De er rigtig søde til at give ting og forkæle os, men de ligger ikke skjul på hvad de mener om vores liv, mig, min familie,ja ALT!!!!

De er ofte negative om alt. Min kæreste og jeg har købt hus som vi er ved ar renovere. De har virkelig mange ting som de mener er forkerte.

Vi har dyr i huset, og dem har de også en mening om. At vi skal skaffe os af med dem. Den bemærkning kan jeg leve med.

Jeg magter simpelthen ikke at have besøg af dem for de dømmer og siger det ligeud.

Svigerfar har enddA præsteret at ytre sig om min opdragelse. At jeg var dårlig opdraget osv. ARGHHHHHH

Derudover ser de meget ned på mig og min familie. Det er der INGEN tvivl om.
Svigermor kom med bemærkningen at hun ikke kunne lade være med at grine af vores jul, fordi der skete nogle lidt øv ting. Det sagde hun med et fjoget smil og kunne se at hun rigtig frydede sig over det.

Derudover siger de ting om min bror som er rigtig nedladende. Det er hårdt at høre på.

Min kæreste og jeg har snakket om begyndelse af PB, og jeg VED det bliver svært at fortælle dem at jeg er gravid, når det sker. I deres hoved er jeg ikke god nok til dette.

Min svigerfar skal nemlig lige sikre sig at jeg ikke har fået den ide at blive gravid hver gang vi er hos dem. Grunden til det er det, er at mine søskende og min kærestes søster har været/er gravide.

Det er hårdt at de har en mening om ALT!! Og ofte er de sure hvis tingene ikke bliver gjort på deres måde.

Det er hårdt at de skal nedgøre mig og min familie

Nogle der har prøvet noget lignende ???
Det blev et langt indlæg. Er glad for at I ville læse med.

Lyder som en pain in the ass.....

du må kræve af din kæreste, at han siger noget til dem.. Det kan ikke passe han kun siger noget, når det handler om jeres dyr! han burde da åbne munden, når det handler om dig, hans kæreste..... Det er min mening.. Men jeg ville da blive lidt stødt....

jeg tror jeg havde sagt noget til dem, når de sagde og gjorde sådan!  Siger du slet ingenting til dem, når det er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Lyder som en pain in the ass.....

du må kræve af din kæreste, at han siger noget til dem.. Det kan ikke passe han kun siger noget, når det handler om jeres dyr! han burde da åbne munden, når det handler om dig, hans kæreste..... Det er min mening.. Men jeg ville da blive lidt stødt....

jeg tror jeg havde sagt noget til dem, når de sagde og gjorde sådan!  Siger du slet ingenting til dem, når det er?

jeg tror bare at han er blevet vant til at høre på deres lort. 

Han hører ikke efter og gør hvad der passer ham. 

Der har desværre ikke været anledning til at han har kunne sige noget, når de snakker nedladende. Synes tit de gør det når han ikke høre det. 

De ELSKER at snakke om andres fejl. Men de har selv masser. De prøver have facaden som den perfekte familie men det er nemt at gennemskue. 

Anmeld

29. december 2013

SD21

Anonym skriver:

De er rigtig søde til at give ting og forkæle os, men de ligger ikke skjul på hvad de mener om vores liv, mig, min familie,ja ALT!!!!

De er ofte negative om alt. Min kæreste og jeg har købt hus som vi er ved ar renovere. De har virkelig mange ting som de mener er forkerte.

Vi har dyr i huset, og dem har de også en mening om. At vi skal skaffe os af med dem. Den bemærkning kan jeg leve med.

Jeg magter simpelthen ikke at have besøg af dem for de dømmer og siger det ligeud.

Svigerfar har enddA præsteret at ytre sig om min opdragelse. At jeg var dårlig opdraget osv. ARGHHHHHH

Svigermor kom med bemærkningen at hun ikke kunne lade være med at grine af vores jul, fordi der skete nogle lidt øv ting. Det sagde hun med et fjoget smil og kunne se at hun rigtig frydede sig over det.

Derudover siger de ting om min bror som er rigtig nedladende. Det er hårdt at høre på.

Min kæreste og jeg har snakket om begyndelse af PB, og jeg VED det bliver svært at fortælle dem at jeg er gravid, når det sker. I deres hoved er jeg ikke god nok til dette.

Min svigerfar skal nemlig lige sikre sig at jeg ikke har fået den ide at blive gravid hver gang vi er hos dem. Grunden til det er det, er at mine søskende og min kærestes søster har været/er gravide.

Det er hårdt at de har en mening om ALT!! Og ofte er de sure hvis tingene ikke bliver gjort på deres måde.

Øv, den er svær. Men du skal have din kæreste til at forstå at han er nødt til at bakke dig op når de siger sådanne ting - han skal gå ind og forsvare dig! Det er så ubehageligt, når man til sidst eksploderer, fordi man ikke kan holde det ud mere.
Jeg følte mig ekstremt svigtet af min kæreste over at han ikke sagde noget og det var endda med bagateller, men han har lært det nu og nu fungerer det hele uden problemer :-)
Jeg håber i finder ud af det, og hvis ikke han kan finde ud af at sige noget, er jeg bange for du selv må tage tyren ved hornene, selvom det er en møgsituation. :-(

Anmeld

29. december 2013

Elbæk

Anonym skriver:

Du bliver nød til at sætte dem på plads, en gang for alle. Om du så bliver en smule uvenner med dem - fred være med det, men de skal lære at acceptere dig, din familie og den måde i er som par. 

Det er vigtigt at du sige fra, ikke bare på en pæn måde, men virkelig forklare dem at det finder du dig ikke i længere. Det går ikke at du konstant har dårlig "nerver" i deres selskab, man skal nyde at være på besøg ved svigerfamilien. 

Dig og din kæreste skal være sammen i rigtig mange år, i er ikke længere dig og ham, men et par, og det skal de respektere. Han valgte dig, og de bør som familie respektere deres søns valg. Så stå op for dig selv - så skal du nok få kammertonen!

Anmeld

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvor er din kæreste i alt det her? Han må mande sig op og sige noget til sine forældre.

Anmeld

29. december 2013

Ciss

Det der er virkelig hårdt.

Jeg tror desværre, at det eneste, som virkelig kan hjælpe er, at du selv sætter grænserne for, hvad du vil finde dig i.

Sig klart og tydeligt fra om, hvilke regler, som gælder i jeres hjem. Det aller bedste er, hvis du og kæresten kan gøre det i fællesskab. F eks, at der ikke skal tales nedsættende om andre dele af familien, at jeres måde at indrette jer på skal respekteres, og at I ikke er interesseret i at høre på deres mening om jeres måde at gøre ting på med mindre i spørger.

Hvordan de opfører sig hjemme hos sig selv kan I intet gøre med, med I kan faktisk stille krav til, hvordan det skal foregå, når de er hos jer.

Hvis din kæreste ikke kan se problemet eller mande sig op til at tage kampen, så må du selv gå foran. Alternativet er vel, at det fortsætter sådan her i 40 år til. Kan du holde til det? - og det bliver absolut ikke enklere, den dag der er børn med i billedet. Mit råd vil være at sætte foden ned nu. Jo før jo bedre. Ja, det er en ubehagelig ting at gøre, men det nytter jo ikke noget, at de er søde til at give gaver, hvis de samtidig ikke er til at holde ud at være sammen med.

Jeg håber, det går sig til.

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres gode råd...

min kæreste kan sagtens se det forkerte i det men han har jo været vant til det hele sit liv. Han er konfliktsky, og det er jeg også.

de de er ALDRIG hos os for GIDER ikke have dem der. 

jeg er bare i tvivl om det er mig eller min kæreste der skal gøre det. Jeg er jo et voksen menneske. 

Jeg har også overvejet at når de begynder på det, så går jeg, som et lille hint til at jeg ikke gider høre på det. 

min kæreste og jeg har været sammen i fem år. de har været værre. da vi var flyttede sammen, der havde de tendens til at tro at vores verden kredsede kun om dem. 

Min kæreste smed alt han havde i hænderne for at gøre det som de krævede. 

Det gør han heldigvis ikke mere. Der blev jeg sq sur. 

Anmeld

29. december 2013

Ciss

Anonym skriver:

Tak for jeres gode råd...

min kæreste kan sagtens se det forkerte i det men han har jo været vant til det hele sit liv. Han er konfliktsky, og det er jeg også.

de de er ALDRIG hos os for GIDER ikke have dem der. 

jeg er bare i tvivl om det er mig eller min kæreste der skal gøre det. Jeg er jo et voksen menneske. 

Jeg har også overvejet at når de begynder på det, så går jeg, som et lille hint til at jeg ikke gider høre på det. 

min kæreste og jeg har været sammen i fem år. de har været værre. da vi var flyttede sammen, der havde de tendens til at tro at vores verden kredsede kun om dem. 

Min kæreste smed alt han havde i hænderne for at gøre det som de krævede. 

Det gør han heldigvis ikke mere. Der blev jeg sq sur. 

Jeg tror, det mest effektive er, hvis du og kæresten kan gøre dette sammen. Det er lidt viktig, at de ser, at I begge er enige om dette og står sammen om det. Det er lettere at affeje det, hvis det bare kommer fra en person.

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Jeg tror, det mest effektive er, hvis du og kæresten kan gøre dette sammen. Det er lidt viktig, at de ser, at I begge er enige om dette og står sammen om det. Det er lettere at affeje det, hvis det bare kommer fra en person.

Det lyder meget fornuftigt. regner med at snakke med ham om det efter nytår da vi ikke kommer til at være alene før. 

Anmeld

3. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg fik snakket med min kæreste, men det endte med at vi var mega sure på hinanden, og han mente, at jeg bare skulle lade være med at besøge dem....

Jeg fortalte om dengang, at hans far direkte havde sagt til mig, at jeg var dårigt opdraget... Min kæreste mener, at det ikke er det, som blev sagt, men jeg har drejet det...

:/ vi kom ikke på nogen løsning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.