Det der er virkelig hårdt.
Jeg tror desværre, at det eneste, som virkelig kan hjælpe er, at du selv sætter grænserne for, hvad du vil finde dig i.
Sig klart og tydeligt fra om, hvilke regler, som gælder i jeres hjem. Det aller bedste er, hvis du og kæresten kan gøre det i fællesskab. F eks, at der ikke skal tales nedsættende om andre dele af familien, at jeres måde at indrette jer på skal respekteres, og at I ikke er interesseret i at høre på deres mening om jeres måde at gøre ting på med mindre i spørger.
Hvordan de opfører sig hjemme hos sig selv kan I intet gøre med, med I kan faktisk stille krav til, hvordan det skal foregå, når de er hos jer.
Hvis din kæreste ikke kan se problemet eller mande sig op til at tage kampen, så må du selv gå foran. Alternativet er vel, at det fortsætter sådan her i 40 år til. Kan du holde til det? - og det bliver absolut ikke enklere, den dag der er børn med i billedet. Mit råd vil være at sætte foden ned nu. Jo før jo bedre. Ja, det er en ubehagelig ting at gøre, men det nytter jo ikke noget, at de er søde til at give gaver, hvis de samtidig ikke er til at holde ud at være sammen med.
Jeg håber, det går sig til.
Anmeld