Denne her uge er lidt snyd fordi der er nytårsaften og vi skal tømme fryser, men vi har med alt pt købt for 700 kr - der skulle så også købes lidt dyre ting: shampoo, balsam, flydende honning, græskarkerner. Men tilgengæld havde vi så kødsauce i fryseren.
Det er en af de billigste retter, vi laver kødsauce af 3 kilo kødm det koster 170 kr i alt og har så 16 portioner. Skal vi lave lasagne af det hvor vi har til til to dage så koster det 3 portioner(så det er lidt fråds men ungerne elsker det).
En anden billig ret er pizza, det koster en gær, mel (mener noget af det billigste mel koster 10 kr pr 2 kilo og jeg bruger 600 g). Så en pizzsauce til 5 kr og revet ost til 16 (og då kan man fylde på aF rester fra køleskabet), når vi laver pizza har vi enten til aftensmad og frokost eller til aftensmad og en reste aftensmad.
Tomatsuppe er også en af hittene som bliver spist og hvor der gerne er til dagen efter - vi kører mange tøm for rester dage - den koster 800 g tomater (cirka) 200 g champignon (cirka), lidt frisk persille (er så heldig jeg bor ved siden af en bazar hvor friske urter koster 5 kr bundtet), et hvidløg og et løg og en bouillon terning.
En aNden billig ting er en hel kylling mener jeg kan få den for alt mellem 39 - 59 afhængig af Tilbud. I den er er der til to dage. Det kan være kylling med bønner og pitabrød dagen efter (pitabrødene bager jeg selv så er de billige), og ofte er der også lidt til frokost til mig ;-)
linsesuppe er også billig - i det hele taget suppe med godt hjemmebag er jo skønt her o kulden og billige (Og kan skjule en masse grønt)
Nå det var bare lidt fra vores madplan, men vi har lidt mere at rutte med end jer - dog så opsparingen gerne vi kom laaaaaangt ned i forbrug
Anmeld