Alkohol nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)

Knus

Synes du skal gøre som du lyster hvis det betyder så meget for dig

Jeg ville dog aldrig selv gøre det - og har aldrig gjort det hverken under mine 3 graviditeter samt amninger. Men hvad andre gør er helt op til dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

ano14316

Selv har jeg alkoholfri hvidvin og champagne..

Jeg kan på ingen måde sige du roligt at drikke alkohol. Her er sundhedsstyrelsens anbefaling, så kan kun du træffe afgørelse om Hvad du mener er bedst for dig og dit barn...

7 UDMELDINGER OM ALKOHOL

Intet alkoholforbrug er risikofrit for dit helbred

Drik ikke alkohol for din sundheds skyld

Du har en lav risiko for at blive syg på grund af alkohol ved et forbrug på 7 genstande om ugen for kvinder og 14 for mænd
Du har en høj risiko for at blive syg på grund af alkohol hvis du drikker mere end 14/21 om ugen

Stop før 5 genstande ved samme lejlighed

Er du gravid – undgå alkohol. Prøver du at blive gravid – undgå alkohol for en sikkerheds skyld

Er du ældre – vær særlig forsigtig med alkohol

Anmeld

25. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar

Jeg vil gerne lige pointere at det ikke er fordi jeg ikke kan undvære alkohol, eller som nogen af jer får det til at lyde som om; vægter alkohol højere end mit ufødte barn (hvilket altså er lidt strid af jer at antyde!) Jeg spørger bare fordi jeg er første gangs gravid og gerne ville høre folks egne erfaringer til det Jeg kunne vel ligeså godt have spurgt om det kunne gøre skade at prøve den vilde forlystelse i tivoli eller om jeg måtte stå på skøjter - nu handlede det bare om alkohol, fordi jeg skal nyde en aften med min mand og et glas eller to kunne jeg bare godt tænke mig

Jeg har talt med min venindes moster som er jordemoder og hun siger god for det - så det gør mig faktisk ret tryg Om jeg nøjes med et halvt glas champagne eller kunne finde på at kaste hele to glas ned ved jeg ikke endnu, men jeg tror jeg vil vælge at slappe af og nyde et glas med min søde mand. Tusind tak for alle jeres input - men i skal alle vide jeg elsker mit lille barn allerede, OGSÅ selvom jeg drikker et glas champagne på tirsdag

Anmeld

25. december 2013

Mie89

Drik du bare ét enkelt glas eller to - det er der sku aldrig nogen der har taget skade af  

Her drak jeg selv et glas rødvin til julemiddagen i går, og har altså også nuppet en kop øl i ny og næ hvis jeg har haft lyst til det ! - Og min jordemoder har altså sagt det er helt i orden og det ikke skader babyen ! 

Nytårsaften vil jeg have et glas asti/champagne til midnat, og så drikker jeg cider, alkoholfrie øl og vand for resten 

Anmeld

25. december 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar

Jeg vil gerne lige pointere at det ikke er fordi jeg ikke kan undvære alkohol, eller som nogen af jer får det til at lyde som om; vægter alkohol højere end mit ufødte barn (hvilket altså er lidt strid af jer at antyde!) Jeg spørger bare fordi jeg er første gangs gravid og gerne ville høre folks egne erfaringer til det Jeg kunne vel ligeså godt have spurgt om det kunne gøre skade at prøve den vilde forlystelse i tivoli eller om jeg måtte stå på skøjter - nu handlede det bare om alkohol, fordi jeg skal nyde en aften med min mand og et glas eller to kunne jeg bare godt tænke mig

Jeg har talt med min venindes moster som er jordemoder og hun siger god for det - så det gør mig faktisk ret tryg Om jeg nøjes med et halvt glas champagne eller kunne finde på at kaste hele to glas ned ved jeg ikke endnu, men jeg tror jeg vil vælge at slappe af og nyde et glas med min søde mand. Tusind tak for alle jeres input - men i skal alle vide jeg elsker mit lille barn allerede, OGSÅ selvom jeg drikker et glas champagne på tirsdag

Synes nu ikke der er noget ledt i det andre har skrevet. Faktum er jo at det frarådes gravide, og vælger man trods dét at drikke alligevel, jamen så har man jo også valgt alkoholen frem for anbefalingerne?? .. Jeg ville under ingen omstændigheder gøre det. Hvis der nu skete noget under graviditeten , ja, så ville jeg give mig selv skylden resten af mit liv! Så hellere være på den sikre side, fysisk og psykisk. Det var forresten også af samme grund, jeg stoppede med at ryge i min 1. Graviditet. Og jeg har en sund og rask datter 

Anmeld

25. december 2013

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg har tænkt mig at tillade mig selv et glas Verdi nytårsaften.  Jeg synes sagens man kan tage en enkelt genstand i løbet af graviditeten. Men ville nok ikke tage både champagnen og bayleyen. 

Anmeld

25. december 2013

Mother-love

Igennem min graviditet fik jeg sammenlagt det der svarer til 3 shots bailey.
Første shots fik jeg da jeg var ca 15 uger henne
2. Glas fik jeg juleaften
3. Glas fik jeg nytårsaften.

Jeg havde termin 9. Juni.

Hvis det bare er et lille glas ville jeg ikke være hysterisk.
Hvis det bare er for at skåle kl 24.

Men man skal gøre som man føler.
Hvis man er nervøs for det skal man lade være.

Anmeld

25. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)

Knus

Jeg ville aldrig gøre det..... Alkohol er bare no go når man er gravid, det er min mening...

har læst at det ikke nødvendigvis er mængden af alkohol, der gør skade, men bare det at man indtager noget...

Jeg ville selv holde mig fra det, og skåle i noget andet

Anmeld

25. december 2013

Trekløver(:

Jeg ville da tage et glas champagne

Anmeld

25. december 2013

FruJacobsen

Jeg har termin d. 7. januar og har også tænkt mig at nyde et glas champagne nytårsaften ! Jeg ventede min søn nytåret 11/12, hvor jeg gjorde det samme. Så jeg synes da bare, at du skal nyde det glas godt nytår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.