Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anonym skriver: Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til) Knus
Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)
Knus
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Tak for alle jeres svar
Jeg vil gerne lige pointere at det ikke er fordi jeg ikke kan undvære alkohol, eller som nogen af jer får det til at lyde som om; vægter alkohol højere end mit ufødte barn (hvilket altså er lidt strid af jer at antyde!) Jeg spørger bare fordi jeg er første gangs gravid og gerne ville høre folks egne erfaringer til det Jeg kunne vel ligeså godt have spurgt om det kunne gøre skade at prøve den vilde forlystelse i tivoli eller om jeg måtte stå på skøjter - nu handlede det bare om alkohol, fordi jeg skal nyde en aften med min mand og et glas eller to kunne jeg bare godt tænke mig
Jeg har talt med min venindes moster som er jordemoder og hun siger god for det - så det gør mig faktisk ret tryg Om jeg nøjes med et halvt glas champagne eller kunne finde på at kaste hele to glas ned ved jeg ikke endnu, men jeg tror jeg vil vælge at slappe af og nyde et glas med min søde mand. Tusind tak for alle jeres input - men i skal alle vide jeg elsker mit lille barn allerede, OGSÅ selvom jeg drikker et glas champagne på tirsdag
Drik du bare ét enkelt glas eller to - det er der sku aldrig nogen der har taget skade af
Her drak jeg selv et glas rødvin til julemiddagen i går, og har altså også nuppet en kop øl i ny og næ hvis jeg har haft lyst til det ! - Og min jordemoder har altså sagt det er helt i orden og det ikke skader babyen !
Nytårsaften vil jeg have et glas asti/champagne til midnat, og så drikker jeg cider, alkoholfrie øl og vand for resten
Anonym skriver: Tak for alle jeres svar Jeg vil gerne lige pointere at det ikke er fordi jeg ikke kan undvære alkohol, eller som nogen af jer får det til at lyde som om; vægter alkohol højere end mit ufødte barn (hvilket altså er lidt strid af jer at antyde!) Jeg spørger bare fordi jeg er første gangs gravid og gerne ville høre folks egne erfaringer til det Jeg kunne vel ligeså godt have spurgt om det kunne gøre skade at prøve den vilde forlystelse i tivoli eller om jeg måtte stå på skøjter - nu handlede det bare om alkohol, fordi jeg skal nyde en aften med min mand og et glas eller to kunne jeg bare godt tænke mig Jeg har talt med min venindes moster som er jordemoder og hun siger god for det - så det gør mig faktisk ret tryg Om jeg nøjes med et halvt glas champagne eller kunne finde på at kaste hele to glas ned ved jeg ikke endnu, men jeg tror jeg vil vælge at slappe af og nyde et glas med min søde mand. Tusind tak for alle jeres input - men i skal alle vide jeg elsker mit lille barn allerede, OGSÅ selvom jeg drikker et glas champagne på tirsdag
Synes nu ikke der er noget ledt i det andre har skrevet. Faktum er jo at det frarådes gravide, og vælger man trods dét at drikke alligevel, jamen så har man jo også valgt alkoholen frem for anbefalingerne?? .. Jeg ville under ingen omstændigheder gøre det. Hvis der nu skete noget under graviditeten , ja, så ville jeg give mig selv skylden resten af mit liv! Så hellere være på den sikre side, fysisk og psykisk. Det var forresten også af samme grund, jeg stoppede med at ryge i min 1. Graviditet. Og jeg har en sund og rask datter
Jeg har tænkt mig at tillade mig selv et glas Verdi nytårsaften. Jeg synes sagens man kan tage en enkelt genstand i løbet af graviditeten. Men ville nok ikke tage både champagnen og bayleyen.
Jeg ville aldrig gøre det..... Alkohol er bare no go når man er gravid, det er min mening...
har læst at det ikke nødvendigvis er mængden af alkohol, der gør skade, men bare det at man indtager noget...
Jeg ville selv holde mig fra det, og skåle i noget andet
Jeg har termin d. 7. januar og har også tænkt mig at nyde et glas champagne nytårsaften ! Jeg ventede min søn nytåret 11/12, hvor jeg gjorde det samme. Så jeg synes da bare, at du skal nyde det glas godt nytår!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128