Alkohol nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2013

Carina:-)

Jeg tror helt seriøst ikke du kan skade dit barn med et enkelt glas.Men jeg kunne ikke gøre det.

Jeg synes på ingen måde alkohol høre sammen med graviditet eller børn-Men det er jo en principsag ligesom med så meget andet .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er jo som de andre siger, helt op til dig og din mavefornemmelse. 

Jeg ville ikk gøre det. Jeg vil hellere være på den helt sikre side, end at risikere at gøre noget skadeligt. Når man har valget, synes jeg helt klart man skal prioritere barnet før et glas champagne. Du skal nok komme til at nyde alkohol igen og hvor vigtigt er det egentlig lige?

Anmeld

25. december 2013

Milas14

Ej selvfølgelig kan du da drikke et glas vin eller lign. Jeg er gravid med mit 3 barn og har gennem alle 3 graviditeter fået et enkelt glas ved festlig lejlighed Hvis du spørger læge eller JM vil de sku sige det samme.. Det er da meget slemmere hvis du ryger gennem hele din gravidtet, som nogen gør....

Anmeld

25. december 2013

VIPpigen

Jeg delte sq En øl med min mand, da jeg havde veer, og enda på opfordring fra jm, og hendes bagvagt. Så helt ærligt, et glas champagne, eller en bailey til kaffen skader bestemt ikke...

Nu venter vi nummer 2, og jeg kan vidst godt nippe til et glas asti når klokken slår 00.

Anmeld

25. december 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)

Knus

jeg ville og jeg gjorde

et enkelt glas gør absolut NADA! ud over man måske lige sover en lille bitte smule bedre hehe ..

såå go fore it

Anmeld

25. december 2013

gruener

Jeg fik et enkelt glas rødvin en aften under min anden graviditet og har nuppet et par tåre af min kærestes øl i sommers og det var helt fint for mig. Jeg gjorde det ikke under min første graviditet, da jeg var rimelig fanatisk der.

Jeg nød det ene glas rødvin  Hvis du syntes det er fint, skal du da bare gøre det. Der er så delte meninger om det… Min jordmoder sagde også til mig at det var fint. 

Jeg har ikke røget eller noget andet under mine graviditeter.

Anmeld

25. december 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)

Knus

Ved ikke hvor meget skade du gør, eller om du gør skade.. Men der er vel en grund til man skal undgå alkohol, og de få 9 mdr man er gravid, ville jeg personligt mene man godt kunne undvære alkohol, det bliver nytårs aften igen.. Og tror sgu manden er ligeglad med om du skåler i sodavand eller vand eller vin..
Her bliver det nok børnechampagne der bliver det vildeste for mit vedkommende i år :-)

Anmeld

25. december 2013

LilleSmølf

Synes altså det er lidt ... tja, fesent... ikke at kunne hygge sig uden alkohol i 9 måneder. Det er ikke livsnødvendigt trods alt Og man vælger jo baby selv så man burde også kunne acceptere at vælge alkohol fra.

Og det der med at "jeg drak og mine børn er raske" er et totalt ubruligt argument da man reelt set ikke ved hvor meget skade det kan have gjort, samt om andres børn bliver påvirket på nøjagtigs samme måde.

Man ved lige netop ikke hvor lidt eller hvor meget der skal til før det gør skade, så jeg ville aldrig kunne finde på at gøre det.

Baby i maven kender ikke forskel på normal hverdag og nytår - han/hun får stadig alkohol i blodet ligemeget hvor lidt du drikker.

Men hvis du kan drikke det med en god mavefornemmelse overfor dit barn, er det selvfølgeligt dét du gør  Du er jo den der i de næste mange år i barnets liv tager beslutninger for det.

Håber I får en hyggelig aften uanset hvad du vælger (:

Anmeld

25. december 2013

Maria-s

Jeg er gravid og skal føde til slut april. Jeg vil med ro i sindet nyde et glas vin under nytårsmaden og et glas champagne klokken 00 

Jeg er også en af de "vilde" der både bruger make-up og parfume i hverdagen! 

Jeg kan også finde på at spise en bøf der ikke er gennemstegt og jeg spiser blødkogte æg. 

Anmeld

25. december 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Drik du bare et glas vin  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.