Alkohol nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
30 svar
57 synes godt om
25. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg skal føde om fire uger, og nytårsaften skal jeg tilbringe sammen med min dejlige mand, kun os to, med lækker mad og alt hvad der hører til - nu er mit spørgsmål så; hvis jeg tager et glas champagne eller en kaffe-bailey sent på aftenen, hvor meget skade risikerer jeg så at gøre? Jeg ved godt jeg burde lade helt vær, men jeg kunne bare godt tænke mig at skåle med min kæreste og hygge mig lidt - og er ikke ude på at skulle være fuld eller have flere genstande eller noget, men jeg har ikke rørt alkohol siden jeg blev gravid, og lige præcis på tirsdag gad jeg altså godt nyde et glas alkohol eller to med min mand, inden det hele kommer til at stå på bleskift og baby (som vi selvfølgelig også glæder os umådelig meget til)

Knus

Det kun dig der kan afgøre det, jeg ville ikke gøre det, andre har ingen problemer med et enkelt glas i ny og næ - det vil op til en selv hvordan man ser på det - for mig er det et no-go, også selvom det er nytårsaften

Anmeld

25. december 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg ville bestemt heller ikke gøre det. Synes godt at man kan undvære alkohol i de 9 mdr man nu er gravid.... Også selvom det er nytår. Der kommer jo mange andre nytåre. I flertal 

Anmeld

25. december 2013

B&J

skål i noget andet og hvis det skal være champagne så tag en enkelt slurk, men i det hele vil jeg bare lade vær og nyde at man kan gøre det næste år

Anmeld

25. december 2013

sandramor

Ta du bare et glas champagne eller en bailey i kaffen hvis det er det du har lyst til
Jeg gjorde det med begge mine børn og personligt havde jeg det fint med det og begge mine børn kom sunde og raske ud

Anmeld

25. december 2013

StineC

Jeg drak to glas pærecider (den sodavand fra Harboe med 0,8% alkohol) og det har jeg også tænkt mig at gøre nytårsaften. Selvfølgelig serveret i champagneglas. Det ligner meget og smager skønt. Men ville ikke drikke noget med så høj alkoholprocent

Anmeld

25. december 2013

dorthemus

Jeg ville ikke gøre det.

Anmeld

25. december 2013

StineC

.. og det var selvfølgelig juleaften jeg drak det

Anmeld

25. december 2013

Victoria2013

Jeg var gravid sidste år til nytår og jeg tillod mig altså et enkelt glas champagne da klokken slog midnat

... at jeg så faktisk ikke engang fik tømt det, er så noget andet. Det sagde mig bare ikke så meget alligevel og jeg var dødtræt på det tidspunkt alligevel 

Tror jeg fik et lille glas vin 4-5 gange da jeg var gravid og det tror jeg altså ikke nogen tager skade af

Anmeld

25. december 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Knus

Jeg skal føde om 6 uger og har tænkt mig at prøve at finde en alkoholfri Asti at skåle i - hvis jeg ikke finder en (god) så skåler jeg nok lige i et alm. glas champagne - så meget bliver det jo heller ikke til 

Bailey'en holder jeg mig dog fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.