Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2009

Muffinmus

Tja, institution er for os 2200 kr pr måned.
Bleer er ikke så meget synes jeg, det er i hvert fald ikke det der vælter vores budget selv om vi har 2 ble børn
Mad, jamen det er ikke så slemt, det er måske 10 kr pr dag når de er i mellem alderen, altså fra 6-18 mdr f.eks og så spiser de jo næsten alt det vi gør og det koster ikke rigtigt ekstra.
Vi havde ikke barnedåb men navngivningsfest og det kostede os 4000 kr, 35 gæster til min søns med mad fra kokken og jomfruen.
27 gæster til min datters til grilning om eftermiddagen og det kostede vel 1000 kr i leje af forsamlingshus, 1400 til hjælp, og 2000 kr til mad og drikke og pynt:-)
Min erfaring er at man får råd til at barn hvis man gerne vil have det...og også til 2 hvis det erMan skal bare ikke sidde og regne alt ud for så kan det virke uoverskueligt dyrt og det er det også..men det hele værd og man finder ud af de betyder meget mere end alt andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
NU, hvor Idun er i børnehave bruger vi taksten til børnehaven, i vores tilfælde 1710 kr.
Derudover er det meget få penge vi bruger. Vi bruger selv sagt flere penge nu, end  da Idun var lille og vi ikke havde saltet til et æg.

Jeg bruger ikke de store penge på tøj fx, da hun stadig hovedsageligt går i brugt tøj eller gaver, fra bedstemødrene

Men da hun var lille - da brugte vi intet - stort set. Vi brugte penge på bleer fra Aldi og det var det. Vi havde simpelthen ingen penge.

Vi har heller ikke holdt barnedåb, da vi jo ikke er kristne.

Anmeld

30. juli 2009

Trolde_mor

MariaE skriver:

Tja, institution er for os 2200 kr pr måned.
Bleer er ikke så meget synes jeg, det er i hvert fald ikke det der vælter vores budget selv om vi har 2 ble børn
Mad, jamen det er ikke så slemt, det er måske 10 kr pr dag når de er i mellem alderen, altså fra 6-18 mdr f.eks og så spiser de jo næsten alt det vi gør og det koster ikke rigtigt ekstra.
Vi havde ikke barnedåb men navngivningsfest og det kostede os 4000 kr, 35 gæster til min søns med mad fra kokken og jomfruen.
27 gæster til min datters til grilning om eftermiddagen og det kostede vel 1000 kr i leje af forsamlingshus, 1400 til hjælp, og 2000 kr til mad og drikke og pynt:-)
Min erfaring er at man får råd til at barn hvis man gerne vil have det...og også til 2 hvis det erMan skal bare ikke sidde og regne alt ud for så kan det virke uoverskueligt dyrt og det er det også..men det hele værd og man finder ud af de betyder meget mere end alt andet.

Mange tak for dit svar.

Jeg syntes faktisk det har været positvt overraskende at det viser sig det ikke er dyrere end det er. Vi troede det var en del mere, man hører jo så meget.. Smiler..

Tror du har ret i at hvis man virkelig ønsker det skal man nok finde pengene

Anmeld

30. juli 2009

Trolde_mor

Zafir skriver:

NU, hvor Idun er i børnehave bruger vi taksten til børnehaven, i vores tilfælde 1710 kr.
Derudover er det meget få penge vi bruger. Vi bruger selv sagt flere penge nu, end  da Idun var lille og vi ikke havde saltet til et æg.

Jeg bruger ikke de store penge på tøj fx, da hun stadig hovedsageligt går i brugt tøj eller gaver, fra bedstemødrene

Men da hun var lille - da brugte vi intet - stort set. Vi brugte penge på bleer fra Aldi og det var det. Vi havde simpelthen ingen penge.

Vi har heller ikke holdt barnedåb, da vi jo ikke er kristne.

Okay, vi har snakket meget om hvordan og hvorledes med tøj når barnet er spæd, da det jo vokser hurtigt. Men man kan vel sagtens købe lidt af tøjet for stort?

Er bleerne fra Aldi gode? Hører flere der bruger dem

Mange tak for dit svar

Det er simpelthen så dejligt med noget godt respons

Anmeld

30. juli 2009

Trolde_mor

Cris skriver:

Det lyder sådan, at du har mere og mere styr på tingene! Jeg har ikke haft så meget styr på det i starten, vi har bare kastet os til baby-projekt

Men når der er nogle studenter som kan klare det med mindre en 10000kr om måneden, så kan I helt sikker klare det! Og du lyder meget fornuftig så du skal nok holde styr på økonomien!

Hvor er du sød - tusind tak.
Jeg overvejer meget at videreuddanne mig, den tager 1 år og 8 mdr. Og jeg får løn af kommunen på 6.500 og har garanteret arbejde ved siden af.

Men hvor er det dejligt du skriver at du mener vi sagtens kan klare det, det betyder mere end du aner

Tak, prøver også at være fornuftig og tænke på alt.

Man hører jo at folk får chok over hvor dyrt det er osv. Men er virkelig positivt overrasket.. smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.