Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

Trolde_mor

Min kæreste og jeg ønsker os mere end noget andet et lille barn, men vil have alt på plads inden. Her i blandt opsparing og økonomi.

Så mine spørgsmål til jer er:
  1. Hvor meget bruger i på et barn i måneden?
  2. Hvilke udgifter er der for jer (ift. barnet)?
  3. Hvad brugte i på barnedåb?
I må gerne skrive hvor gammel barnet er, da det jo har betydning om barnetbliver ammet og man det er i daginstituition På forhånd mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Honningblomst

Senia skriver:

Min kæreste og jeg ønsker os mere end noget andet et lille barn, men vil have alt på plads inden. Her i blandt opsparing og økonomi.

Så mine spørgsmål til jer er:
  1. Hvor meget bruger i på et barn i måneden?
  2. Hvilke udgifter er der for jer (ift. barnet)?
  3. Hvad brugte i på barnedåb?
I må gerne skrive hvor gammel barnet er, da det jo har betydning om barnetbliver ammet og man det er i daginstituition På forhånd mange tak

Det behøver ikke at koste det store...det handler meget om prioteringer...de fleste ting kan du købe godt og brugt og tøj kan jo fåes i alle prisklasser, det samme med bleer, vaskeklude osv...min erfaring er at man finder penge til det når de er der og jo ældre jo mere koster de-smiler
Knus..

Anmeld

29. juli 2009

Lone Jakobsen

hejsa
må indrømme at som mor til 4, burde jeg nok vide det efterhånden. men jeg har simpelthen ingen anelse om hvor meget hvert barn koster.
meget kommer jo som du selv siger an på alderen.... men jeg har børn i alderen 0-10 og jeg ved det stadig ikke.
man siger det koster en million de første 18 år.... men om man bare skal dividere tallet og man så får et svar.... ja det ved jeg faktisk ikke.
jeg synes det er meget fornuftigt at i gennemtænker situationen,..... men jeg tror aldrig man føler at man har penge nok.
der er meget i selv kan gøre for at det ikke bliver alt for dyrt. fx. tænker jeg genbrugs ting... arvetøj osv. men meget af det man ikke selv kan styre som fx. dagpleje, bleer og evt flasker..... (ting du nemt finde priser på evt på nettet). så jeg tror i vil opdage at det er ekstremt individuelt hvor meget det koster at ha børn, og jeg tvivler på at nogen kan sætte et fast beløb på (men selvfølgelig kan jeg nemt tage fejl på det punkt). for hvad med det ekstra strøm, vand og varme det koster.

men nej... dette er ikke skrevet for at være grov  eller flabet overfor dig.... for som sagt synes jeg faktisk i er meget fornuftige.... jeg tvivler bare på at man kan sætte en pris på hvad det koster.
mange hilsner og velkommen til siden
Lone

Anmeld

29. juli 2009

Trolde_mor

hejsa
må indrømme at som mor til 4, burde jeg nok vide det efterhånden. men jeg har simpelthen ingen anelse om hvor meget hvert barn koster.
meget kommer jo som du selv siger an på alderen.... men jeg har børn i alderen 0-10 og jeg ved det stadig ikke.
man siger det koster en million de første 18 år.... men om man bare skal dividere tallet og man så får et svar.... ja det ved jeg faktisk ikke.
jeg synes det er meget fornuftigt at i gennemtænker situationen,..... men jeg tror aldrig man føler at man har penge nok.
der er meget i selv kan gøre for at det ikke bliver alt for dyrt. fx. tænker jeg genbrugs ting... arvetøj osv. men meget af det man ikke selv kan styre som fx. dagpleje, bleer og evt flasker..... (ting du nemt finde priser på evt på nettet). så jeg tror i vil opdage at det er ekstremt individuelt hvor meget det koster at ha børn, og jeg tvivler på at nogen kan sætte et fast beløb på (men selvfølgelig kan jeg nemt tage fejl på det punkt). for hvad med det ekstra strøm, vand og varme det koster.

men nej... dette er ikke skrevet for at være grov  eller flabet overfor dig.... for som sagt synes jeg faktisk i er meget fornuftige.... jeg tvivler bare på at man kan sætte en pris på hvad det koster.
mange hilsner og velkommen til siden
Lone

Tager det absolut ikke som at du er grov, tværtimod.. smiler..
 Vi har lavet et regnskab, men syntes blot beløbet er for lille, har søgt på nettet - af bleer har vi taget tre forskellige slags mærker og taget gennemsnit, og fundet priser på institution, pleje osv.
Men det du skriver med bl.a. strøm havde vi ikke tænkt på, så du har allerede hjulpet os

Hvor meget har du brugt på barnedåb? smiler..

Vi haft haft meget kig på genbrug, og regner med at kigge i mødrehjælpsbutikker ligeså

Anmeld

29. juli 2009

Lone Jakobsen

Senia skriver:

Tager det absolut ikke som at du er grov, tværtimod.. smiler..
 Vi har lavet et regnskab, men syntes blot beløbet er for lille, har søgt på nettet - af bleer har vi taget tre forskellige slags mærker og taget gennemsnit, og fundet priser på institution, pleje osv.
Men det du skriver med bl.a. strøm havde vi ikke tænkt på, så du har allerede hjulpet os

Hvor meget har du brugt på barnedåb? smiler..

Vi haft haft meget kig på genbrug, og regner med at kigge i mødrehjælpsbutikker ligeså

det var godt sku jo nødig støde jer SS
med hensyn til dåb svinger det også meget. ved den første var min økomomi ikke god så der hjalp min familie...og jeg tror ikke den kostede mig mere end... tja....1000-1500 måske.
denne gang har vi valgt at bestille maden ude og holde festen hjemme.... til gengæld har jeg fået lov at pynte stuen efter alle kunstens regler så denne løber nok op i 4-5000.... da maden alene vil koste omkring 2500. men vælger man fx. at leje et lokale kan man roligt lægge 1000 oveni.
så alt afhænger af hvad man ønsker.

Anmeld

29. juli 2009

Kloster

Hej.

Jeg vi har 3 drenge på 11½, 10 og 5 år. Og jeg ved faktisk heller ikke hvad det koster.

Jeg vil bestemt mene, at de bliver dyrer jo ældre de bliver.
Self er det dyrt at få det første barn hjem, men det kan nu også nemt gøres billigt, hvis man er interesseret i det.

Ang pasning er det meget forskelligt fra kommune til kommune. Kig evt på din kommunes hjemmeside.

Ang barnedåb holdt vi den største drengs ude på en kro. Det kostede vist ca 10.000,- for 11½ år siden. Vi var nok 30 mennesker... Tror jeg...

2. dåb blev holdt med vores bryllup... Hele vores bryllup kostede 16.000,- for 10 år siden.

3. dåb holdt vi hjemme som brunch. Vi var i stuen, men kunne også godt have været i haven pga det blev holdt i juni måned.
Kostede vist 3-5.000,-

Jeg tror virkelig ikke, man kan spare op til at få børn, men en opsparing er jo altid god.
Det koster som skrevet altid en del at få barnet hjem - altså vugge, barnevogn, tøj, badekar osv osv.

Men vores den store dreng ell både nr 1 og 2 er klart de dyreste. De går jo til fodbold og skal have udstyr 2 x årligt + ødelagt tøj, små-fester, alm tøj, ødelagte sko osv osv....

Der kan desuden gå måneder imellem, vi bruger penge direkte på drengene - uden de altså mangler noget. Men det kommer meget i perioder. Hader fx vintersæsonen. Er enorm dyrt for os lige på een gang.

Kloster

Anmeld

29. juli 2009

Honningblomst

Kom lige til at tænke på noget....I vil når I får børn/barn finde ud af at alt det I brugte penge og tid på før ikke er det samme...så du kan ikke bare sige det bliver så meget mere pr. måned, da jeres forbrug og prioteringer helt sikkert ændres når jeres livssituation gør det...sådan har det i hvert fald været for mig, hver gang mit liv har ændret retning..
Knus og held og lykke..

Anmeld

29. juli 2009

Trolde_mor

Mange tak for dit svar

Ang pasning er det meget forskelligt fra kommune til kommune. Kig evt på din kommunes hjemmeside.

Har vi kigget på:

Dagplejebr />
Børnehavebr />
Børnecheckbr />

Børnecheckens størrelse afhænger af barnets alder. Satserne for 2009 er:

• 0-2-årige: 4.107 kr. pr. kvartal (babyydelse)
  • 3-6-årige: 3.251 kr. pr. kvartal (småbørneydelse)
  • 7-17-årige: 2.558 kr. pr. kvartal (børnefamilieydelse)
Kan det virkelig passe børnechecken er på så meget?

3. dåb holdt vi hjemme som brunch. Vi var i stuen, men kunne også godt have været i haven pga det blev holdt i juni måned.
Kostede vist 3-5.000,-

Hvad er pengene så gået til? Mad, dåbskjolen.... hvad mere?

Hej.

Jeg vi har 3 drenge på 11½, 10 og 5 år. Og jeg ved faktisk heller ikke hvad det koster.

Jeg vil bestemt mene, at de bliver dyrer jo ældre de bliver.
Self er det dyrt at få det første barn hjem, men det kan nu også nemt gøres billigt, hvis man er interesseret i det.

Ang barnedåb holdt vi den største drengs ude på en kro. Det kostede vist ca 10.000,- for 11½ år siden. Vi var nok 30 mennesker... Tror jeg...

2. dåb blev holdt med vores bryllup... Hele vores bryllup kostede 16.000,- for 10 år siden.

Kostede vist 3-5.000,-

Jeg tror virkelig ikke, man kan spare op til at få børn, men en opsparing er jo altid god.
Det koster som skrevet altid en del at få barnet hjem - altså vugge, barnevogn, tøj, badekar osv osv.

Men vores den store dreng ell både nr 1 og 2 er klart de dyreste. De går jo til fodbold og skal have udstyr 2 x årligt + ødelagt tøj, små-fester, alm tøj, ødelagte sko osv osv....

Der kan desuden gå måneder imellem, vi bruger penge direkte på drengene - uden de altså mangler noget. Men det kommer meget i perioder. Hader fx vintersæsonen. Er enorm dyrt for os lige på een gang.

Kloster

Anmeld

29. juli 2009

Trolde_mor

Kom lige til at tænke på noget....I vil når I får børn/barn finde ud af at alt det I brugte penge og tid på før ikke er det samme...så du kan ikke bare sige det bliver så meget mere pr. måned, da jeres forbrug og prioteringer helt sikkert ændres når jeres livssituation gør det...sådan har det i hvert fald været for mig, hver gang mit liv har ændret retning..
Knus og held og lykke..

Tænker du er på byture, oplevelser med venner, koncerter osv. osv.?

Mange tak

Anmeld

29. juli 2009

Honningblomst

Senia skriver:

Tænker du er på byture, oplevelser med venner, koncerter osv. osv.?

Mange tak

Jamen, det meste af det man bruger penge på ændres...nu ved jeg ike hvad I bruger penge på, men når livet ændres så radikalt som det gør med et lille barn, så vil jeres måde at leve på også ændres-smiler
Det kan være at tage ud og spise, mødes meget med venner, leje en film, bestille mad udefra, tage på impulsive ture, købe gaver til hinanden osv....fokus fjernes og er bare et sted-smiler
Knus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.