Jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2013

modesty

Hejsa.

Ved godt det er fuldstændig ligegyldigt hvad andre tænker og synes. Men, jeg er alligevel lidt nysgerrig efter at høre jeres mening.

Jeg er 21, og har fået en kæreste på 46. Jeg har altid sagt at alt over 30 er no go. Men, ham her slår sku benene væk under mig

Hvad tænker i om 25 års forskel på et par?

God jul...

Jeg har før haft en kæreste som var 20 år ældre end mig (da jeg selv vat 20), og min nuværende mand er også 20 år ældre end mig. Det har aldrig været et problem for hverken mig eller mine omgivelser (men om din omgangskreds er mere snæversynet end min, skal jeg jo ikke kunne svare på).

Vi har en søn på 2 år.

PS: Det med jalousien lyder dog til at kunne blive et problem, men det er jo ikke aldersrelateret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

LinLin

Jeg synes umiddelbart det er liiige i overkanten min egen grænse går (i teorien i hvert fald ) ved når den ene kan være den andens forælder, altså 18+ (ved godt man kan blive det tidligere, men det er nu min grænse)

Men her er der 14,8 år imellem og det tænker vi kun over når vi snakker fx om hvad han lavede da han var 18 år = 1988 = jeg var fire og gik i bhv . Og sådan vil det vel også være hvis der var nogle år mere i forskel...

Vi mødtes i øvrigt da jeg var 23 år og han 37...

Anmeld

22. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hejsa.

Ved godt det er fuldstændig ligegyldigt hvad andre tænker og synes. Men, jeg er alligevel lidt nysgerrig efter at høre jeres mening.

Jeg er 21, og har fået en kæreste på 46. Jeg har altid sagt at alt over 30 er no go. Men, ham her slår sku benene væk under mig

Hvad tænker i om 25 års forskel på et par?

God jul...

Min datter er 20, og jeg er lige fyldt 43. Selvom jeg føler mig "ung", så er jeg på enhver tænkelig måde et andet sted i livet end hun, og jeg har uendeligt svært ved at forestille mig, hvordan hun skulle kunne indgå i et forhold til en af mine jævnaldrende på en ligeværdig måde. Jeg ville være bange for, at hun enten blev fastholdt i en far/datter-agtig position eller blev tvangsmodnet og "sat" før tid. Og jeg ville nok også tænke med gru på, at aldersforskellen ville blive enorm, når han blev pensionist, mens hun stadig var i fuld vigør. 

Jeg tror ikke, jeg ville kunne forstå, hvad han kunne få igen fra en purung pige uden livserfaring - jeg synes jo, 21 år er meget, meget ungt, og at det må være svært at finde ligeværd og balance. 

Anmeld

22. december 2013

Annette A

Som udgangspunkt kan det jo både være godt og skidt, det afhænger jo allermest af de to menneskers engagement i forholdet og seriøsiteten. Som 19-årig havde jeg en kæreste på 43 som jeg var vildt forelsket i. Desværre tog han ikke mig lige så seriøst som jeg håbede på at han ville da jeg troede at han jo nok ville være mere seriøs end en yngre mand. Han var smigret over jeg var så vild med ham og jeg vidste bare at han var manden jeg ville dele mit liv med og have børn. Men desværre var han fordomsfuld omkring min alder og fandt en jævnaldrende kvinde at dele sit liv med på trods af min seriøsitet. Vi var sammen i 2 1/2 år.

Idag er jeg 34 og er slet ikke i tvivl om at jeg mente det seriøst og ville være blevet med ham hvis han ville men jeg kan da sagtens se de ting som han nok fandt problematiske. Han troede jeg ville blive træt af ham og finde en anden. Samtidigt var jeg kun lige begyndt uddannelse mens han havde et langt arbejdsliv bag sig og en masse andre erfaringer på mange niveauer.

Jeg tror han følte vi ville vokse fra hinanden i vores forskellige livsfaser og der kan måske ligge en hurdle. Men samtidigt har jeg da tit hørt om par med stor aldersforskel der kan få det til at fungere så jeg tror mest på at det handler om kærligheden og graden af seriøsitet hos parterne.

Men man skal tænke over de udfordringer det kan medføre samt hvilken indstilling man har til hinandens alder, så den part der er ældst ikke ligesom ser som den bedrevidende i forholdet som ligesom sætter dagsorden. Men ja man skal tænke sig godt om selvom det er svært når man er forelsket.

Anmeld

22. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker at hvis det ikk er fordi du er mega gammel mentalt så må der da være "et eller andet" ved ham hvis han opfører sig som en i 20'erne. jeg synes i hvertfald det er underligt når folk det nærmer sig 50, stadig opfører sig som var de 25.  Tænker midtvejskrise eller lign, hehe.

tænker yderligere på hvad du selv tænker med børn osv? Har du lyst til at give dit næste barn en far der er SÅ gammel? Det kan godt være han er ungdommelig nu, men alderen VIL ramme ham på et tidspunkt.

Anmeld

22. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tænker at hvis det ikk er fordi du er mega gammel mentalt så må der da være "et eller andet" ved ham hvis han opfører sig som en i 20'erne. jeg synes i hvertfald det er underligt når folk det nærmer sig 50, stadig opfører sig som var de 25.  Tænker midtvejskrise eller lign, hehe.

tænker yderligere på hvad du selv tænker med børn osv? Har du lyst til at give dit næste barn en far der er SÅ gammel? Det kan godt være han er ungdommelig nu, men alderen VIL ramme ham på et tidspunkt.

Jeg kunne sagtens finde på at få et barn med ham - men igen, synes jeg ikke han skal være over 50 når barnet bliver født. Også har man lige pludselig tidspres - da jeg faktisk ikke ønsker flere børn lige pt. Vil gerne vente måske fire-fem hvis ikke flere år med at få nummer to.

Min søn er fire år nu, og jeg vil bare gerne nyde livet - rejse, træne, arbejde være total egoist.
( med min søn )

Men, han fylder jo 50 om fire år..

Men altså, hvis vi har det godt sammen og det holder - så er det bare sådan det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.