Hvornår taget et barn to pladser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2013

Fuglemor

TbCp skriver:

Det er det heller ikke!
Jeg har selv været privat dagplejer og det er virkelig en næsten umulig opgave at finde ud af alle regler!
De skulle tage at lave dem ens for alle kommuner i landet, så var det da meget lettere for alle.

Ja det burde det nemlig. For man kan egentlig ikke spørge nogen til råds om noget fordi man får forskelligt svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

Fuglemor

M (: skriver:

Jeg kender en, hvis datter tæller for to, da hun bliver meget dårlig af transport i både bil, bus og barnevogn. Hun skal helst ikke transporteres, og i så fald helst i en fremadvent slynge eller lignende. 

Ej det var da vildt nok. Bil og den slags kan man forstå. Men troede ikke man kunne blive det af barnevogn. Men ja så skal der jo tages særlig forholdsregler.

Anmeld

19. december 2013

Newsence

Fuglemor skriver:

Men hun er så hjemme når hun er 6 mdr?

nej min datter går i DP. Det har desværre været nødvendigt da min mor døde lige efter jeg var blevet gravid og hun skulle have hjulpet grundet jeg er under uddannelse.

Min datter er der heldigvis kun et par gange om ugen, men hun tæller lige pt. for to så DP har ialt kun 4 børn med min datter hvor hun plejer at have 5.

Anmeld

19. december 2013

Klumpe-dumpe

Min datter talte for 2 i dp. det første år, da hun havde forskellige problematikker. (Hun er født 5 uger fortideligt) Bla sent. + motorisk urolig. Det var hendes fys der satte det i værk.

Faktisk var de kun 2 børn de første 6 mdr. da der var mangel på børn i området og da M talte for 2, kunne min dp-mor ikke fyres. (Desværre var det jo så en anden der træk det korte strå)

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

newsence skriver:

nej min datter går i DP. Det har desværre været nødvendigt da min mor døde lige efter jeg var blevet gravid og hun skulle have hjulpet grundet jeg er under uddannelse.

Min datter er der heldigvis kun et par gange om ugen, men hun tæller lige pt. for to så DP har ialt kun 4 børn med min datter hvor hun plejer at have 5.

Åh okay på dén måde.det er dejligt der er den mulighed. For her hvor jeg bor vil de forskellige ikke tage så små ind

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

Ariel skriver:

Min datter talte for 2 i dp. det første år, da hun havde forskellige problematikker. (Hun er født 5 uger fortideligt) Bla sent. + motorisk urolig. Det var hendes fys der satte det i værk.

Faktisk var de kun 2 børn de første 6 mdr. da der var mangel på børn i området og da M talte for 2, kunne min dp-mor ikke fyres. (Desværre var det jo så en anden der træk det korte strå)

Ja det er jo så det. Men det skal man heldigvis som mor ikke bekymre sig om. Men ja kan godt se når der er nogle ting der gør at børnene kræver lidt ekstra så skal det være sådan.

Det er dejligt at kunne blive noget klogere på de forskellige ting

Anmeld

19. december 2013

Newsence

Fuglemor skriver:

Åh okay på dén måde.det er dejligt der er den mulighed. For her hvor jeg bor vil de forskellige ikke tage så små ind

Fik afvide da jeg ansøgte om plads at de intet kunne garantere da det ikke var et krav jeg havde før hun var 6 måneder. Blev da også lige stemplet lidt over at jeg ville have en plads. Men er pædagog så kendte heldigvis reglerne.

Men det hele kom an på 2 ting.
1. om nogen havde plads
2. om nogen havde lyst.

DP må godt sige nej til så lille en, men det gjorde vores heldigvis ikke ( tror hun nyder det rigtig meget at have en så lille en)

Men man kan søge om plads fra baby er 14 dage.. Men man kan ikke være sikekr på plads før baby er 6 måneder

Anmeld

19. december 2013

Laulund87

Min datter skulle egentlig have talt for to i vuggestuen fordi vi regnede med at hun stadig havde sonde når hun skulle starte, men hun kom af med den da hun var 9 måneder så det var ikke nødvendigt.

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

Laulund87 skriver:

Min datter skulle egentlig have talt for to i vuggestuen fordi vi regnede med at hun stadig havde sonde når hun skulle starte, men hun kom af med den da hun var 9 måneder så det var ikke nødvendigt.

Lille pige da. Det var godt nok også længe, men godt hun kom af med den

Anmeld

19. december 2013

Laulund87

Fuglemor skriver:

Lille pige da. Det var godt nok også længe, men godt hun kom af med den

Ja hun har en spiserørsmisdannelse, men har det (nogenlunde) godt i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.