Hvornår taget et barn to pladser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.580 visninger
34 svar
3 synes godt om
18. december 2013

Fuglemor

Jeg er privat dagpleje og er endnu ikke stødt på at et barn har krævet to pladser. Så jeg er lidt nysgerrig for at høre om nogen af jer ved det?

jeg læste et sted på nettet det kunne være hvis de feks havde noget der krævede noget ekstra, eller hvis et barn var sensitivt. MEN hvem vurdere lige hvornår et barn kræver to pladser og især hvis barnet ikke har fået stillet en "diagnose". 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Kløver

Min dreng tæller kun for en selvom han er sensitiv, mener at de tæller for 2 eller feks 3 pladser hvis barnet kræver ekstra pleje og omsorg, så arbejdet med barnet svarer til mere end 1 alm barn ville kræve, men tror det er svært at sige præcist hvad da det jo vurderes individuelt

Anmeld

18. december 2013

Kay

En i min mødregruppe s datter tæller for 2 og det gør hun fordi hun er ekstremt småt spisende og har brug for ekstra spise støtte, samtidig er hun motorisk bagud... Det var sundhedsplejersken der kontaktede pladsanvisningen og fik det ordnet :-)

Anmeld

18. december 2013

Fuglemor

Maja84 skriver:

Min dreng tæller kun for en selvom han er sensitiv, mener at de tæller for 2 eller feks 3 pladser hvis barnet kræver ekstra pleje og omsorg, så arbejdet med barnet svarer til mere end 1 alm barn ville kræve, men tror det er svært at sige præcist hvad da det jo vurderes individuelt

Det er godt der skal fag personer ind over for at vurdere den slags. Vi andre kan jo ikke helt vurdere det men har bare lsæt at sensitive børn kan kræve to pladser. Men det er nok kun i nogen tilfælde

Anmeld

18. december 2013

Fuglemor

Kay skriver:

En i min mødregruppe s datter tæller for 2 og det gør hun fordi hun er ekstremt småt spisende og har brug for ekstra spise støtte, samtidig er hun motorisk bagud... Det var sundhedsplejersken der kontaktede pladsanvisningen og fik det ordnet :-)

Så kan jeg godt se der kræver noget ekstra der. Men er nu også rart at vide ens barn får hjælp.

nu ved jeg ikke om du ved noget om Det. Men betaler kommunen den ekstra plads eller skal forældrene betale det mere, hvordan foregår det lige?

Anmeld

18. december 2013

Kay

Fuglemor skriver:

Så kan jeg godt se der kræver noget ekstra der. Men er nu også rart at vide ens barn får hjælp.

nu ved jeg ikke om du ved noget om Det. Men betaler kommunen den ekstra plads eller skal forældrene betale det mere, hvordan foregår det lige?

Den betaler kommunen :-)

Anmeld

18. december 2013

Kay

Fuglemor skriver:

Den betaler kommunen :-)

Anmeld

18. december 2013

TbCp

Min søn havde dobbeltplads i dagplejen.
Han har korttarmssyndrom og dette kræver ekstra bleskift/tøjskift og det skal ske med det samme for at han ikke bliver rød.
Til at starte med var det også fordi vi ikke vidste hvor sensitiv han var, han er født 2 mdr. før tid.

Her var sundhedsplejersken med ind over, hun har tidligere arbejdet på den afd. vi var indlagt på og kendte, fra dengang, til den sygdom min søn fik og vidste hvor meget det krævede, derfor var det ikke svært at få dobbeltplads til ham.

Anmeld

18. december 2013

TbCp

Fuglemor skriver:

Så vidt jeg ved, betaler kommunen ikke for dobbeltplads i en privat dagpleje, det gør de kun i den kommunale.

Anmeld

18. december 2013

Newsence

Fuglemor skriver:

Jeg er privat dagpleje og er endnu ikke stødt på at et barn har krævet to pladser. Så jeg er lidt nysgerrig for at høre om nogen af jer ved det?

jeg læste et sted på nettet det kunne være hvis de feks havde noget der krævede noget ekstra, eller hvis et barn var sensitivt. MEN hvem vurdere lige hvornår et barn kræver to pladser og især hvis barnet ikke har fået stillet en "diagnose". 

min datter er kun 4,5 måneder gammel. ved hun tæller for to til hun vist nok er 6 måneder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.