Hvornår taget et barn to pladser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Kløver

Fuglemor skriver:

Det er godt der skal fag personer ind over for at vurdere den slags. Vi andre kan jo ikke helt vurdere det men har bare lsæt at sensitive børn kan kræve to pladser. Men det er nok kun i nogen tilfælde

Det kommer også an på hvor meget det påvirker, nogle densitet tager plads for 2 eller 3

Jeg mener kun et barn kan tælle for mere end en, hvis det er vurderet af feks læge, sp eller lignende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

De3Guldklumper

Fuglemor skriver:

Jeg er privat dagpleje og er endnu ikke stødt på at et barn har krævet to pladser. Så jeg er lidt nysgerrig for at høre om nogen af jer ved det?

jeg læste et sted på nettet det kunne være hvis de feks havde noget der krævede noget ekstra, eller hvis et barn var sensitivt. MEN hvem vurdere lige hvornår et barn kræver to pladser og især hvis barnet ikke har fået stillet en "diagnose". 

Min mor er specialdagplejer med kun 2 børn af gangen da de hver optager 2 pladser.

Det er vurderinger ud fra alm dagpleje/vuggestue samt dagplejepædagogen/institutionslederen som er med til at indstille børn til denne speciale plads - selvfølgelig i samråd med forældrene.

Det kan være alle slags børn, alm børn, mongoler, særligt sensitive børn, multihandicappede osv. - men alle børn som på den ene eller anden måde falder uden for normen og ikke kan agere i en alm dagpleje eller vuggestue - diagnose eller ej.

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

TbCp skriver:

Min søn havde dobbeltplads i dagplejen.
Han har korttarmssyndrom og dette kræver ekstra bleskift/tøjskift og det skal ske med det samme for at han ikke bliver rød.
Til at starte med var det også fordi vi ikke vidste hvor sensitiv han var, han er født 2 mdr. før tid.

Her var sundhedsplejersken med ind over, hun har tidligere arbejdet på den afd. vi var indlagt på og kendte, fra dengang, til den sygdom min søn fik og vidste hvor meget det krævede, derfor var det ikke svært at få dobbeltplads til ham.

Sikke da en start på livet. Men han ser heldigvis rigtig glad ud men kan godt se det jo så kræver lidt ekstra. Men det er jo så det gode ved at der er denne mulighed

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

TbCp skriver:

Så vidt jeg ved, betaler kommunen ikke for dobbeltplads i en privat dagpleje, det gør de kun i den kommunale.

Jeg synes ikke altid det er til at blive klog på for nogen kommuner hjælper med noget mens andre ikke hjælper overhovedet.

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

newsence skriver:

min datter er kun 4,5 måneder gammel. ved hun tæller for to til hun vist nok er 6 måneder..

Men hun er så hjemme når hun er 6 mdr?

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

Maja84 skriver:

Det kommer også an på hvor meget det påvirker, nogle densitet tager plads for 2 eller 3

Jeg mener kun et barn kan tælle for mere end en, hvis det er vurderet af feks læge, sp eller lignende

Ja jeg tænkte nemlig også at det ikke r noget man bare lige selv vurdere. Så kan der jo hurtigt snydes rundt omkring.

Anmeld

19. december 2013

Fuglemor

Pylle3 skriver:

Min mor er specialdagplejer med kun 2 børn af gangen da de hver optager 2 pladser.

Det er vurderinger ud fra alm dagpleje/vuggestue samt dagplejepædagogen/institutionslederen som er med til at indstille børn til denne speciale plads - selvfølgelig i samråd med forældrene.

Det kan være alle slags børn, alm børn, mongoler, særligt sensitive børn, multihandicappede osv. - men alle børn som på den ene eller anden måde falder uden for normen og ikke kan agere i en alm dagpleje eller vuggestue - diagnose eller ej.

Jeg tager hatten af for din mor at hun kan klare det. Det må være et hårdt arbejde og samtidig udfordrende. Det skal ikke forståes på den negative måde. Men jeg tror ikke jeg ville kunne holde til det. Men super flot af hende, og det giver garanteret en hel masse igen fra ungerne

Anmeld

19. december 2013

TbCp

Fuglemor skriver:

Sikke da en start på livet. Men han ser heldigvis rigtig glad ud men kan godt se det jo så kræver lidt ekstra. Men det er jo så det gode ved at der er denne mulighed

Han er en dejlig frisk dreng
Og ja, jeg er meget glad for at vi havde den mulighed.

Anmeld

19. december 2013

TbCp

Fuglemor skriver:

Jeg synes ikke altid det er til at blive klog på for nogen kommuner hjælper med noget mens andre ikke hjælper overhovedet.

Det er det heller ikke!
Jeg har selv været privat dagplejer og det er virkelig en næsten umulig opgave at finde ud af alle regler!
De skulle tage at lave dem ens for alle kommuner i landet, så var det da meget lettere for alle.

Anmeld

19. december 2013

M (:

Fuglemor skriver:

Jeg er privat dagpleje og er endnu ikke stødt på at et barn har krævet to pladser. Så jeg er lidt nysgerrig for at høre om nogen af jer ved det?

jeg læste et sted på nettet det kunne være hvis de feks havde noget der krævede noget ekstra, eller hvis et barn var sensitivt. MEN hvem vurdere lige hvornår et barn kræver to pladser og især hvis barnet ikke har fået stillet en "diagnose". 

Jeg kender en, hvis datter tæller for to, da hun bliver meget dårlig af transport i både bil, bus og barnevogn. Hun skal helst ikke transporteres, og i så fald helst i en fremadvent slynge eller lignende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.