Anonym skriver:
Har lige snakket med dem, de siger at kontrakten er underskrevet af begage partner, derfor skal jeg også betale. jeg forklarede ham situationen, så sagde han at jeg skulle vente til deres advokater kontakter mig og lave en aftale med dem.
Problemet er at min eks ikke gider at betale noget af det. Ellers kunne vi får en rigtig fid aftale.
selvfølgelig siger de den er underskrevet af begge parter. Det er jo hvad de ved.
Du skal sige til dem at du er i tvivl om der er begået noget ulovligt og derfor gerne vil se underskriften.
Kan ikke forstå at han godt må nægte at betale mens du ikke må. Du kan vel lige som ham sige at det kan du ikke og så må de gå tilbage til ham og forlange penge. Det er ikke dit problem om han ikke vil betale. Når han kan sige han ikke vil kan du vel også...
Jeg syntes du hurtigts muligt skal få den kontrakt sendt og nægte at lave nogen aftaler før du har set den- heller ikke mundtligt. Og uanset om du har skrevet under eller ej syntes jeg du skal få en med forstand til at se på det så du KUN hæfter for halvdelen hvis det er sådan det er. Så må de få deres penge fra din eks, men det skal ikke være igennem dig. DU skal gøre det klart at du ikke vil advokere for din eks. At han ikke kan betale er hans problem ikke dit.
Mange indbo forsikringer har det der hedder retshjælp- der kan man få gratis advokat hjælp hvis visse betingelser er opfyldt, så prøv at ringe til dit forsikringsselskab. Ellers er det flere steder i landet hvor man kan komme og få rådgivning til hvordan man skal forholde sig i en sag..
Håber det lykkes for dig men lad være med at foretage dig noget før du har set dokumenterne med underskriften- dem har du ret til at få kopier af. Aktindsigt.
Held og lykke og kom gerne med updates
Anmeld