Gæld fra ex mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Ja så hænger du på lånet.

Men hvad med at få ham til at betale børnepenge, så kan du da afvikle gæld med de penge.... 

han siger at han ikke har råd til at betale det. Det penge får jeg jo af udbetal dk. 

Jeg kan ikke forstår at han ikke har råd til at betale for gælden, men har råd til at betale for en ny mobil og den er betalt kontant. Han køber nyt tøj hver uge næsten. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

mogms

Jeg kan ikke helt huske om Jeg har underskrevet det, men han siger at jeg har. kan man gøre hvis man har underskrevet det?

Har du skrevet under er du 100% på den, og du skylder pengene.

Er du dog sikker på du ikke har, jeg går udfra du læser hvad du skriver under på. Så kan han jo havde skrevet under "for dig" og det må du jo melde ud til dem der opkræver gælden. Også se hvad der sker.

Du må altså gøre noget NU, jeg ville ikke tage din x-mands ord for at du har skrevet under, det lyder lidt sært. Når du er sikker på du ikke har skrevet under.

Anmeld

18. december 2013

helle85

Anonym skriver:

Hej. 

da mig og min eks mand fandt sammen, havde han rigtig meget gæld. Da vi flyttede sammen og fik barn sammen, der samlede han alt gæld til et lån. Han skrev mig som medansøger uden at snakke med mig om det. 

Nu da vi ikke er sammen mere er han stoppet med at betale den gæld. For han ikkr har råd til at betale den, han betaler heller ikke børnebidrag. Han har råd til at købe den nye iPhone kontant. Så i dag har jeg modtaget et brev fra det sted gælden er taget, at jeg skal begynde at betale for gælden inden ti dage. 

Jeg har virkelig ikke råd til at betale, da jeg skal forsøge to små børn. Er der nogen der har forstand på det? kan jeg komme udenom at betale? 

hvis du har skrevet under kan du nok ikke gøre noget men du kan fortælle dem at du godt vil afdrage på din halvdel hvis de deler gælden i 2, og at du ellers ikke kan betale

nogen gange gå de med til det da de så få nogen af pengene ind

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Nu kommer jeg da pludselig i tvivl om det med underskrift eller ej.

Læste lige indlægget igen og så at hun jo skrev ex-mand, så jeg formoder at de har været gift. Er der ikke noget med at man hæfter solidarisk for hinanden, hvis gælden er indgået efter ægteskabet's indtræden? Altså ligegyldigt om man skriver under på låne/gælds beviset?

Eller er det en gammel og forældet ting? Eller blander jeg det helt sammen med noget andet?

Vi har været gift. Der tog han også lånet for at samle alt hans gæld fra før vi fandt sammen. Jeg har virkelig ikke råd til at betale over 200.000 kr. Tilbage. 

Anmeld

18. december 2013

mogms

Anonym skriver:

han siger at han ikke har råd til at betale det. Det penge får jeg jo af udbetal dk. 

Jeg kan ikke forstår at han ikke har råd til at betale for gælden, men har råd til at betale for en ny mobil og den er betalt kontant. Han køber nyt tøj hver uge næsten. 

Tja han har nok flere penge end han oplyser. Eller har gang i nye lån.

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

hvis du har skrevet under kan du nok ikke gøre noget men du kan fortælle dem at du godt vil afdrage på din halvdel hvis de deler gælden i 2, og at du ellers ikke kan betale

nogen gange gå de med til det da de så få nogen af pengene ind

Ja men problemet er så skal jeg af med 2500 kr om mdr. Det har jeg ikke råd til. Jeg har to små børn der skal forsøges. 

Anmeld

18. december 2013

hesøth

Anonym skriver:

Ja men problemet er så skal jeg af med 2500 kr om mdr. Det har jeg ikke råd til. Jeg har to små børn der skal forsøges. 

Ring og snak med dem. De er nok gladere for at få mindre end 2500, så længe der bare betales.

Anmeld

18. december 2013

mogms

Anonym skriver:

Få fat i hvem det nu er (en bank eller ?) Og få lavet en aftale, og fortæl osse at aftalen er lavet uden dit vidende og at du ikke har mulighed for at betale din halvdel af gælden. Så må de jo fortælle hvad du skal gøre.
Jeg ved ikke hvad man gøre, men kan du ikke kræve at se om det er din underskrift. Jeg ville bestemt ikke tro på din x-mands ord.

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

mogms skriver:

Få fat i hvem det nu er (en bank eller ?) Og få lavet en aftale, og fortæl osse at aftalen er lavet uden dit vidende og at du ikke har mulighed for at betale din halvdel af gælden. Så må de jo fortælle hvad du skal gøre.
Jeg ved ikke hvad man gøre, men kan du ikke kræve at se om det er din underskrift. Jeg ville bestemt ikke tro på din x-mands ord.

Jeg ringer i morgen til dem hvor lånet er taget henne. Forklare dem situationen og håber at de er villige til at lave en aftale med mig.

Anmeld

18. december 2013

Givesvæk

Anonym skriver:

Hej. 

da mig og min eks mand fandt sammen, havde han rigtig meget gæld. Da vi flyttede sammen og fik barn sammen, der samlede han alt gæld til et lån. Han skrev mig som medansøger uden at snakke med mig om det. 

Nu da vi ikke er sammen mere er han stoppet med at betale den gæld. For han ikkr har råd til at betale den, han betaler heller ikke børnebidrag. Han har råd til at købe den nye iPhone kontant. Så i dag har jeg modtaget et brev fra det sted gælden er taget, at jeg skal begynde at betale for gælden inden ti dage. 

Jeg har virkelig ikke råd til at betale, da jeg skal forsøge to små børn. Er der nogen der har forstand på det? kan jeg komme udenom at betale? 

Hvis du ikke har skrevet under på noget, er det ikke dit problem og kan ikke hæft for hans gæld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.