Øv oplevelse hos fotograf :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Jeg fik taget en billed pakke der var i sin tid... noget med 12 billeder en hver måned af den lille første år... 

den ene var et hvor jeg stod med min datter på armen, hvor jeg var bar med ryggen til.. efter det kom han med div ønsker om at tag billeder af mig, sammen med hende... sagde ja men da jeg møder op til næste billed, vil ha ikke tag af hende men kun af mig nøgen....  vidste slet ik hvad jeg skulle gøre.... men sagde jeg ik havde tid den dag, og i 2 dage kimede han mig ned.. da det var sket i forbindelse med billeder der sku tages af min datter fandt jeg frem til formanden indenfor foto tilbudet.. det var en masse fotografer der var gået sammen.... de har tit en slags forening fotografer, hvor der er formand osv og ringede dertil... 

Det var desværre ik første gang det var sket, men skal love for at han fik lov at betale alt tilbage, og en over nakken dog er det vist stadig det samme...

de er i en form for forening med div retningslinjer og følger de ikke dem, ja så kan man klage...  

Politiet ville intet gøre, selvom han havde ringet og truet osv. 

Hold da op  Det lyder da ikke behageligt!

Er alle fotografer i sådan en forening, for synes ikke lige jeg kan finde noget på ham her (i tilfælde af at det bliver nødvendigt at gå videre med det).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Husk at få på skrift hvilke billeder han vil bruge og det skal du underskrive.. Du kan ikke underskrive at han må bruge alle og mundtlig have en aftale om hvilke han vil bruge.. For bryder han så aftalen, så kan du intet gøre..

Ja heldigvis for at jeg sagde at han lige skulle sende en mail med de numre han havde i tankerne, så jeg og manden kunne kigge på dem og vende tilbage 

For allerede dér får vi jo noget på skrift. Men må se hvor lang tid der går, før vi hører fra ham.. 

Men hvor præcist skal man beskrive billederne, som han evt. må bruge? For hvis jeg nu bare accepterer at han bruge billede 0045.jpeg kan han jo i princippet bare omdøbe 0049.jpeg, til at hedde 0045.jpeg 

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

SanJose skriver:

Må jeg spørge hvem det er?

Har lige svaret dig privat, vil helst ikke hænge ham ud, hvis det viser sig at løse sig fornuftigt 

Anmeld

18. december 2013

Isabella_mor

skrev du under på sedlen??

Han må under ingen omstændigheder begynde at lægge billeder op som du ikke er indordnet med.. 

Var jeg dig, ville jeg bede ham slette billederne ASAP og så finde en anden fotograf næste gang.. 

JAJA godtnok fotografere han gratis, men det er ALTID på modellens præmisser.. så selvom du har sagt ja til at få taget billederne, så har du ikke sagt ja til at de må lægges for offentlig skue på hans hjemmeside etc....

så hvis du ikke har skrevet under på noget, så er der ingen aftale der er gyldig... så se hellere at få annulleret det, og få ham til at slette, om du så skal true med bål og brand... 

Det er krænkende og det er ikke i orden....

Anmeld

18. december 2013

Stumpen

Anonym skriver:

Ja heldigvis for at jeg sagde at han lige skulle sende en mail med de numre han havde i tankerne, så jeg og manden kunne kigge på dem og vende tilbage 

For allerede dér får vi jo noget på skrift. Men må se hvor lang tid der går, før vi hører fra ham.. 

Men hvor præcist skal man beskrive billederne, som han evt. må bruge? For hvis jeg nu bare accepterer at han bruge billede 0045.jpeg kan han jo i princippet bare omdøbe 0049.jpeg, til at hedde 0045.jpeg 

Jeg ved det ikke.. 

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

skrev du under på sedlen??

Han må under ingen omstændigheder begynde at lægge billeder op som du ikke er indordnet med.. 

Var jeg dig, ville jeg bede ham slette billederne ASAP og så finde en anden fotograf næste gang.. 

JAJA godtnok fotografere han gratis, men det er ALTID på modellens præmisser.. så selvom du har sagt ja til at få taget billederne, så har du ikke sagt ja til at de må lægges for offentlig skue på hans hjemmeside etc....

så hvis du ikke har skrevet under på noget, så er der ingen aftale der er gyldig... så se hellere at få annulleret det, og få ham til at slette, om du så skal true med bål og brand... 

Det er krænkende og det er ikke i orden....

Nej det gjorde jeg ikke.. 

Anmeld

18. december 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

Nej det gjorde jeg ikke.. 

Godt.... 

så har du ret til at bede om at få billederne slettet... det er bondefangeri at tage billederne og få en model til at sige ja i det omfang han fik dig til det, og så derefter at sige at de skal bruges på hjemmesiden.

hvis du gerne vi have taget nøgenbilleder hos en fotograf som kun skal være til privat brug, så skal du nok komme til det... Der er heldigvis masser af søde og rare fotografer som gør det til en billig penge, fordi de øver sig. 

så væk med ham og de billeder. 

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Godt.... 

så har du ret til at bede om at få billederne slettet... det er bondefangeri at tage billederne og få en model til at sige ja i det omfang han fik dig til det, og så derefter at sige at de skal bruges på hjemmesiden.

hvis du gerne vi have taget nøgenbilleder hos en fotograf som kun skal være til privat brug, så skal du nok komme til det... Der er heldigvis masser af søde og rare fotografer som gør det til en billig penge, fordi de øver sig. 

så væk med ham og de billeder. 

Ja er glad for at jeg er opdraget, til ikke "bare" at skrive under på hvad som helst.. Pyyyh 

Jamen, det var egentlig ikke fordi jeg som sådan ville have taget nøgenbilleder. Det startede jo lidt med, at manden og jeg fik taget nogle, hvor man jo kunne se lidt med rumpe og bryst men med maven i fokus, og nogle hvor det var tildækket af hånd, gardin mm. 

Men også nogle med trusser/bh/nederdel, som vi kunne vise til familien. Overstående var udelukkende til privat forbrug.

Også ved jeg ikke om ham fotografen har tænkt at jeg var et godt motiv, eller hva' pokker 

Men altså - hvis han så kan overtales til at vi betaler for sessionen og billederne - så overlever jeg da de 700 kr - eller at han sletter dem helt.. 700 kr synes jeg ikke er mange penge, ift. at min krop forbliver privat, og er da enig med ham i, at der sikkert blev nogle gode billeder imellem! MEN de skal ikke vises til alle og enhver 

Anmeld

18. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Har lige svaret dig privat, vil helst ikke hænge ham ud, hvis det viser sig at løse sig fornuftigt 

Vil også meget gerne vide hvem jeg ikke skal tage til hvis jeg vil havelavet billeder

Anmeld

18. december 2013

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak, det er rart at høre, at det er lovligt at sige nej.. 

Ihh man føler sig dum nu her.. Kunne jeg ikke bare have tænkt lidt længere igår 

Jeg ved ikke helt om det er lovligt, men det er i hvert fald uetisk, hvis han så smider dem op alligevel, og det vil medføre at han vil få et dårligt ry...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.