bødestørrelse manglende pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

wamse

Hvorfor får du ikke bare bestilt det pas, i stedet for ligefrem at undersøge hvad en bøde vil koste for at tage til et andet land uden? Det er da titusinde gange nemmere (og billigere i længden)! 

Fordi det interesserede mig. Vi snakkede om det i går da jeg var sammen med nogle venner, og da jeg ikke har haft et pas i 10 år, og aldrig er blevet bedt om at vise det, så ville jeg egentlig vurdere om jeg ville bruge 700 på et pas.

Men hey jeg googler rent faktisk masser af ting, som jeg ikke lige skal bruge, fx også at hjælpe andre her inde, med noget de ikke kan finde svaret på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Laulund87

SanJose skriver:

Hvorfor får du ikke bare bestilt det pas, i stedet for ligefrem at undersøge hvad en bøde vil koste for at tage til et andet land uden? Det er da titusinde gange nemmere (og billigere i længden)! 

Årh slap da af.. Jeg er tit i Tyskland for at handle og har aldrig pas med. Er aldrig blevet stoppet så den risiko tager jeg. Wamse stillede et simpelt spørgsmål

Anmeld

16. december 2013

SanJose

Årh slap da af.. Jeg er tit i Tyskland for at handle og har aldrig pas med. Er aldrig blevet stoppet så den risiko tager jeg. Wamse stillede et simpelt spørgsmål

Jeg er fuldstændig rolig, det behøver du ikke himle op om. Jeg er bare mere rystet over at man i stedet for at få købt sig et pas, som man skal have, når man tager over grænsen, rent faktisk undersøger hvad det vil koste at undvære det.

Og det gør det ikke mindre forkert at tage over grænsen uden pas, uanset hvor mange gange du har gjort det. Forstår bare ikke den tankegang. Tingene skal bare være i orden!

Anmeld

16. december 2013

Laulund87

SanJose skriver:

Jeg er fuldstændig rolig, det behøver du ikke himle op om. Jeg er bare mere rystet over at man i stedet for at få købt sig et pas, som man skal have, når man tager over grænsen, rent faktisk undersøger hvad det vil koste at undvære det.

Og det gør det ikke mindre forkert at tage over grænsen uden pas, uanset hvor mange gange du har gjort det. Forstår bare ikke den tankegang. Tingene skal bare være i orden!

Super

Anmeld

16. december 2013

Tranebaer

En anden siger, at du bare kan bruge kørekort, og du foreslår det også selv. Desværre er dansk kørekort ikke gyldigt ID i udlandet pga. manglende nationalitet på kortet (der står kun land. På gyldigt ID skal der både stå land og nationalitet). Det er kun pas, der er gyldigt ID i udlandet. Grunden til at vi har Schengen er, at man i de fleste europæiske lande har nationale ID-kort på størrelse med et dankort/kørekort, og de dur. Så det er mere rent formelt og for samarbejdsviljens skyld og vores ry, at vi er med i Schengen. Det fritager ikke for pas i udlandet (undtaget Norden).

Når det er sagt, så ville jeg tage til Tyskland med kørekort og evt. udløbet pas (som heller ikke er gyldigt ID), i stedet for at bestille nyt pas. Du kan godt få en bøde, men så skal du godt nok møde en betjent med en dårlig dag.

Hilsen en fra branchen

Anmeld

16. december 2013

wamse

SanJose skriver:

Tja jeg har det helt udmærket med at at køre over grænsen uden pas, hvilket vel siger sig selv, da jeg har gjort det i 10 år.
Interessen kom, som sagt, ud fra en en samtale jeg havde med nogle venner i går.
Det vil kun være til grænsehandel, at jeg vil skulle bruge passet, det tror jeg faktisk ikke jeg gider bruge 700 på så.

Anmeld

16. december 2013

Carina:-)

wamse skriver:

Tja jeg har det helt udmærket med at at køre over grænsen uden pas, hvilket vel siger sig selv, da jeg har gjort det i 10 år.
Interessen kom, som sagt, ud fra en en samtale jeg havde med nogle venner i går.
Det vil kun være til grænsehandel, at jeg vil skulle bruge passet, det tror jeg faktisk ikke jeg gider bruge 700 på så.

Jeg ville uden og blinke gøre det.

Har pas ,men tager det aldrig med. Har en gang skulle vise det og viste så bare kørekort og fik ingen bøde.

Ellers evt tag det med der er udløbet.

Anmeld

16. december 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Jeg ville uden og blinke gøre det.

Har pas ,men tager det aldrig med. Har en gang skulle vise det og viste så bare kørekort og fik ingen bøde.

Ellers evt tag det med der er udløbet.

Det bliver løsningen med det gamle pas og kørekortet så

Anmeld

16. december 2013

Sijac

wamse skriver:

Nu har jeg prøvet at google det, men kan simpelthen ikke finde svaret

Så har lige brug for hjælp, til at afklare et spørgsmål, hvad koster det, hvis jeg får en bøde for, ikke at have et pas med over den Dansk/Tyske grænse?

Jeg har ikke haft et gyldigt pas i 10 år nu, og er ikke blevet bedt om at vise et i alle de år, men er klar over, at jeg skal kunne vise et, hvis jeg nu skulle blive stoppet der.

Man skal ikke bruge gyldigt pas i EU lande, billede legitimation er nok!

Anmeld

16. december 2013

Tranebaer

Sijac skriver:

Man skal ikke bruge gyldigt pas i EU lande, billede legitimation er nok!

EU-lande, der er med i Schengen har den aftale, ikke alle. Men det eneste gyldige billedlegitimation vi har i Danmark er pas - så jo!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.