bødestørrelse manglende pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.032 visninger
31 svar
17 synes godt om
15. december 2013

wamse

Nu har jeg prøvet at google det, men kan simpelthen ikke finde svaret

Så har lige brug for hjælp, til at afklare et spørgsmål, hvad koster det, hvis jeg får en bøde for, ikke at have et pas med over den Dansk/Tyske grænse?

Jeg har ikke haft et gyldigt pas i 10 år nu, og er ikke blevet bedt om at vise et i alle de år, men er klar over, at jeg skal kunne vise et, hvis jeg nu skulle blive stoppet der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

MissMaria

wamse skriver:

Så har lige brug for hjælp, til at afklare et spørgsmål, hvad koster det, hvis jeg får en bøde for, ikke at have et pas med over den Dansk/Tyske grænse?

Jeg har ikke haft et gyldigt pas i 10 år nu, og er ikke blevet bedt om at vise et i alle de år, men er klar over, at jeg skal kunne vise et, hvis jeg nu skulle blive stoppet der.

Mener det er samme pris som et pas koster

Anmeld

15. december 2013

wamse

MissMaria skriver:

Mener det er samme pris som et pas koster

700? Jeg kan bare ikke finde det nogen steder

Anmeld

15. december 2013

MissMaria

wamse skriver:

700? Jeg kan bare ikke finde det nogen steder

Vi tog for nogle år siden toget hjem til DK fra Bonn i Tyskland og ved grænsen var der paskontrol - jeg havde ikke pas med og han spurgte om jeg havde glemt eller ikke havde noget - svarede jeg havde glemt det - han svarede så at det kunne havde kostet mig 600 kr, men sagde heldigvis bare velkommen hjem

Anmeld

15. december 2013

wamse

MissMaria skriver:

Vi tog for nogle år siden toget hjem til DK fra Bonn i Tyskland og ved grænsen var der paskontrol - jeg havde ikke pas med og han spurgte om jeg havde glemt eller ikke havde noget - svarede jeg havde glemt det - han svarede så at det kunne havde kostet mig 600 kr, men sagde heldigvis bare velkommen hjem

synes bare det er underligt, at man ikke "bare" kan google svaret, og jeg plejer at være rimelig okay til at google svarene, men ikke lige med denne her

Anmeld

15. december 2013

stjernehimmel

Tror Du skal regne med ca 1200kr 

Anmeld

15. december 2013

wamse

stjernehimmel skriver:

Tror Du skal regne med ca 1200kr 

så kunne det måske godt være jeg skulle have lavet en

Anmeld

16. december 2013

grinny

Skal man ikke bare kunne vise man er dansk statsborger? For så er kørekort eller dåbsattest nok

Anmeld

16. december 2013

Rockertand

wamse skriver:

Konsekvens ved rejse ind i Tyskland: Du kan afvises på den danske side, der er ingen bøde.
Konsekvens ved rejse tilbage til Danmark: Tysk bøde.
Du har pligt til at have passet på dig.

Anmeld

16. december 2013

Sujan

taget fra borger.dk

Når du rejser til Europas Schengen-lande

Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet. Dette betyder, at når du rejser til følgende lande uden for Norden, skal du ikke vise pas: Belgien, Estland, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig. Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit pas, når du opholder dig i et Schengen-land uden for Norden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.