bødestørrelse manglende pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

wamse

Rockertand skriver:

Konsekvens ved rejse ind i Tyskland: Du kan afvises på den danske side, der er ingen bøde.
Konsekvens ved rejse tilbage til Danmark: Tysk bøde.
Du har pligt til at have passet på dig.

Jeg kan vel ikke afvises så længe jeg kan bevise, at jeg er dansk statsborger? Hvilket jeg jo sagtens kan via kørekort/dåbsattest/gammelt pas.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

wamse

Sujan skriver:

taget fra borger.dk

Når du rejser til Europas Schengen-lande

Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet. Dette betyder, at når du rejser til følgende lande uden for Norden, skal du ikke vise pas: Belgien, Estland, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig. Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit pas, når du opholder dig i et Schengen-land uden for Norden.

Men så må der også der være en konsekvens, hvis man ikke har passet med, når man skal kunne forevise den
Synes bare det underligt, at man ikke kan finde et reelt bødestørrelse på det.

Anmeld

16. december 2013

wamse

grinny skriver:

Skal man ikke bare kunne vise man er dansk statsborger? For så er kørekort eller dåbsattest nok

Men hvis der ingen bøde er, så er der jo ingen grund til at bruge penge på et pas, og tænker, at det kan da ikke passe, jeg kan slippe uden

Anmeld

16. december 2013

mch

wamse skriver:

Nu har jeg prøvet at google det, men kan simpelthen ikke finde svaret

Så har lige brug for hjælp, til at afklare et spørgsmål, hvad koster det, hvis jeg får en bøde for, ikke at have et pas med over den Dansk/Tyske grænse?

Jeg har ikke haft et gyldigt pas i 10 år nu, og er ikke blevet bedt om at vise et i alle de år, men er klar over, at jeg skal kunne vise et, hvis jeg nu skulle blive stoppet der.

jeg er ret sikker på du får en bøde for det og hvis du bliver stoppet i Tyskland får du ikke lov at forlade politiet før du har betalt til dem.

Anmeld

16. december 2013

wamse

mch skriver:

jeg er ret sikker på du får en bøde for det og hvis du bliver stoppet i Tyskland får du ikke lov at forlade politiet før du har betalt til dem.

må vist bare nøjes med at sende andre over grænsen så

Anmeld

16. december 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tænker, at grunden til, at du ikke kan finde beløbet, er, at det er reglerne i udlandet, du overtræder. Der er jo intet krav om, at du skal kunne vise dit pas her i Danmark, så hvis du bliver bedt om at vise det ved grænsen, når du rejser ind i Danmark igen, er du jo stadig teknisk set i udlandet og skal derfor betale den bøde, de har fastsat i det land, du befinder dig i, og det kan jo være forskelligt alt efter, hvilken grænse, det er du krydser.

Anmeld

16. december 2013

Carina:-)

Da jeg skulle vise det sidste år da de havde kontrol til jul -skulle jeg bare vise mit kørekort i stedet.

Og det er den eneste gang jeg har prøvet det i maaange år 

Anmeld

16. december 2013

wamse

Janey skriver:

Jeg tænker, at grunden til, at du ikke kan finde beløbet, er, at det er reglerne i udlandet, du overtræder. Der er jo intet krav om, at du skal kunne vise dit pas her i Danmark, så hvis du bliver bedt om at vise det ved grænsen, når du rejser ind i Danmark igen, er du jo stadig teknisk set i udlandet og skal derfor betale den bøde, de har fastsat i det land, du befinder dig i, og det kan jo være forskelligt alt efter, hvilken grænse, det er du krydser.

Åhh det giver jo fint mening det du siger der Så må jeg se om jeg kan finde ud af, hvad det vil koste i Tyskland, hvis de stopper mig, og jeg ikke har et pas.

Anmeld

16. december 2013

ano14316

wamse skriver:

Nu har jeg prøvet at google det, men kan simpelthen ikke finde svaret

Så har lige brug for hjælp, til at afklare et spørgsmål, hvad koster det, hvis jeg får en bøde for, ikke at have et pas med over den Dansk/Tyske grænse?

Jeg har ikke haft et gyldigt pas i 10 år nu, og er ikke blevet bedt om at vise et i alle de år, men er klar over, at jeg skal kunne vise et, hvis jeg nu skulle blive stoppet der.

Du skal bare kunne legitimere dig så hvis du går kørekort er det også fint..

Anmeld

16. december 2013

SanJose

wamse skriver:

Åhh det giver jo fint mening det du siger der Så må jeg se om jeg kan finde ud af, hvad det vil koste i Tyskland, hvis de stopper mig, og jeg ikke har et pas.

Hvorfor får du ikke bare bestilt det pas, i stedet for ligefrem at undersøge hvad en bøde vil koste for at tage til et andet land uden? Det er da titusinde gange nemmere (og billigere i længden)! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.