Svært ved pasning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Mamalou

Laulund87 skriver:

Enig med de andre! Min datter er 4 år og har siden hun var 2 år været vant til at blive passet. Det er intet med hende og hun siger bare farvel og så kan vi smutte

Hun sover ved mormor eller moster ca hver 14. dag. Det er ikke fordi vi skal noget, det er bare hygge for dem

Det er jo også hyggeligt for både barn og bedsteforældre/moster at få noget alenetid. Jeg kan selv huske at jeg elskede at komme til min mormor og morfar - og min farmor. Sådan håber jeg også det bliver for min søn, selvom det bor langt væk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

serinasmor

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle kalde overskriften men here goes:

Min søn er 2,7 år gammel, og er delebarn. Han er hos sin far hveranden weekend og en hverdag i modsatte uge. Dette betyder, at min søn meget sjældent bliver passet, da jeg stræber efter at passe min aftaler uden barn ind efter samværsdagene. Det kan ikke altid lade sig gøre.

Eksempelvis var i går til 30 års fødselsdag. Mine forældre (som min søn ELSKER) passede ham. Jeg har i den seneste uge løbende snakket med ham omkring, at mormor og bedstefar kommer, og de skal passe, og det har han reageret positivt og negativt på. Det gik okay med at få sagt farvel, men i løbet af aften blev han ked af det, sagde "min mor", var til at trøste. Han var meget glad da han vågnede i morges og så at mor var hjemme igen, og han har været omkring mig det meste af dagen. Vi har også i dag snakket om, at han i går blev passet hvortil han har svaret "mig græd".

Jeg vil egentlig gerne høre, om jeres børn også har det svært med at blive passet. Om I mener at jeg kan gøre noget anderledes?

Jeg kan selvfølgelig vælge at fravælge alle de invitationer jeg får, når de ikke ligger i samværsdagene, men jeg synes ikke det er holdbart. Det skal lige siges, at jeg altid prioriterer og vælger kun de ting til som er vigtige for mig at deltage i og som jeg husker, så handler det om tre gange min søn er blevet passet, siden jeg blev alene med ham siden juni 2012.

Vh. Louise

mit bedste råd er snak med ham om det inden... fortæl ham at han skal sove ved mormor og morfar og have dem helt for sig selv og at du selvfølgelig kommer og henter ham / de afleverer ham igen dagen efter (når han har sovet 1 gang (2 hvis han sover til middag) og spist morgenmad og frokost )

Snak om savn og om at du kommer tilbage igen

snak om det du skal lave. At du fx skal til voksenfest hvor børn ikke kan komme med. Og at det i øvrigt vil være meget sjovere for ham at hygge med mormor og morfar

snak om hvad de skal lave hjemme ved mormor og morfar (hvis du ved det)

Hele tiden snak om de positive ting og start gerne mere end dagen før ...

Derudover tror jeg det er fordi det sker så sjældent at han bliver passet .. det sker heller ikke så tit her ... men hun har nu altid været til at trøste hvis hun pludselig savnede os

Anmeld

16. december 2013

Laulund87

Mamalou skriver:

Det er jo også hyggeligt for både barn og bedsteforældre/moster at få noget alenetid. Jeg kan selv huske at jeg elskede at komme til min mormor og morfar - og min farmor. Sådan håber jeg også det bliver for min søn, selvom det bor langt væk.

Jeg elskede også ferierne ved min farmor!

Mon ikke han bare skal vænne sig til det stille og roligt

Anmeld

16. december 2013

Mamalou

bøllen skriver:

Tænkte heller ikke din dreng var sensitiv  Kan bare se hvordan min egen dreng har det. Det er svært for ham når det ikke sker så ofte . Og der spiller hans sensitive side så lidt ekstra ind . Kender det godt , det bedste for vores ville klart være at han blev passet oftere men vi har ingen som har lyst til at byde ind 

Nej så er det klart at han reagerer mere på det. Det er ikke nemt at vænne dem til at blive passet, når ikke netværket kan stille op til det.

Anmeld

16. december 2013

Mamalou

serinasmor skriver:

mit bedste råd er snak med ham om det inden... fortæl ham at han skal sove ved mormor og morfar og have dem helt for sig selv og at du selvfølgelig kommer og henter ham / de afleverer ham igen dagen efter (når han har sovet 1 gang (2 hvis han sover til middag) og spist morgenmad og frokost )

Snak om savn og om at du kommer tilbage igen

snak om det du skal lave. At du fx skal til voksenfest hvor børn ikke kan komme med. Og at det i øvrigt vil være meget sjovere for ham at hygge med mormor og morfar

snak om hvad de skal lave hjemme ved mormor og morfar (hvis du ved det)

Hele tiden snak om de positive ting og start gerne mere end dagen før ...

Derudover tror jeg det er fordi det sker så sjældent at han bliver passet .. det sker heller ikke så tit her ... men hun har nu altid været til at trøste hvis hun pludselig savnede os

Der var mange gode råd. Jeg synes også vi snakker om det der skal ske, men måske skal jeg være mere opmærksom på det og gøre mere ud af, hvad han får ud af det af hyggeligt ting og stunder

Anmeld

16. december 2013

Mamalou

Laulund87 skriver:

Jeg elskede også ferierne ved min farmor!

Mon ikke han bare skal vænne sig til det stille og roligt

Det satser jeg på

Anmeld

16. december 2013

TNBC

bøllen skriver:

Tænkte heller ikke din dreng var sensitiv  Kan bare se hvordan min egen dreng har det. Det er svært for ham når det ikke sker så ofte . Og der spiller hans sensitive side så lidt ekstra ind . Kender det godt , det bedste for vores ville klart være at han blev passet oftere men vi har ingen som har lyst til at byde ind 

Jeg byder gerne ind.. Men ved ikke hvor du bor..

Jeg bor langt fra familien, så jeg har ikke meget nevø/niece tid...

Anmeld

16. december 2013

bøllen

Jeg byder gerne ind.. Men ved ikke hvor du bor..

Jeg bor langt fra familien, så jeg har ikke meget nevø/niece tid...

det er rigtig pænt af dig - bor i NordjyllandNordjylland

her har vi faktisk alle i en radius af 5-10 min kørsel  

Anmeld

16. december 2013

TNBC

bøllen skriver:

det er rigtig pænt af dig - bor i NordjyllandNordjylland

her har vi faktisk alle i en radius af 5-10 min kørsel  

Ja, det er sku en lang tur, da jeg bor i nordsjælland, men skal dog flytte. Men det skræmmer mig dog ik Jeg har en "søster" deroppe, som jeg ser alt, alt for lidt..

Og der er ingen der gider at tilbringe tid med en sød lille gut?? :O Jeg havde "kidnappet" ham så tit jeg havde muligheden for det.. Hehe..

Anmeld

16. december 2013

bøllen

Yurie skriver:

Ja, det er sku en lang tur, da jeg bor i nordsjælland, men skal dog flytte. Men det skræmmer mig dog ik Jeg har en "søster" deroppe, som jeg ser alt, alt for lidt..

Og der er ingen der gider at tilbringe tid med en sød lille gut?? :O Jeg havde "kidnappet" ham så tit jeg havde muligheden for det.. Hehe..

Det var da lige godt pokkers - men MANGE tak for dit tilbud .. 

Tjaa nogen kan ikke magte den søde lille dreng , andre har nok i sit eget ... 

Lidt kompliceret :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.