Svært ved pasning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

TNBC

Mamalou skriver:

Jeg har også selv tænkt det samme, men har alligevel undret mig over det, fordi han jo er vant til at være væk fra mig, når han er hos sin far.
Mine forældre bor langt væk, 2,5 times kørsel, så et par timer en eftermiddag er desværre ikke en mulighed.

Jeg har en veninde, som har taget ham et par timer af og til, hvis jeg f.eks. har arbejdet længe, men ellers har jeg aftalt med faderen, at han tager ham. Måske skulle jeg engang i mellem tænke min veninde og hendes kæreste ind oftere, så han vender sig til at blive passet. Som det er nu, så synes jeg det er synd og det er svært at være afsted, når det kommer til at fylde for ham når jeg er væk - hvis du kan følge mig?

Det skal jo gerne være sådan som med din søn, der nyder at være hos sine bedsteforældre og bare hygger

Det er noget andet når han er hos far end at blive passe af bedsterne.. For det er stadigvæk en forælder og der er han fast. Og hvis han ikke ser bedsterne tit, kan det også være noget med det. fordi så er han ikke vant til dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Mamalou

Mor11 skriver:

Hmm, jeg tænker også at det er fordi han ikk er så vant til det. Ikke dermed sagt at man skal hærde dem fra spæde, men jeg tror det er sundt nok at de bliver passet af og til som små, så de lærer at det er okay. Men, nu er din dreng lidt større, så jeg tror bare du skal stole på at det er okay. mormor og morfar skal nok passe godt på ham, og jeg tvivlet på han har været ked hele tiden så han skal nok blive god til det, hvis du bare giver dem lov til at have ham lidt alene af og til. Bare en eftermiddag eller lign. 

Derudover skal du tænke på hvordan du selv fremstår når du kører derfra. Er du nervøs, fribrilsk eller andet, for så opsnapper din søn lynhurtigt at situationen ikke er helt tryg

Jeg er ikke utryg ved at andre passer ham Grunden til, at min søn ikke er blevet passer er, at jeg vil nyde ham de weekender jeg har ham.

Min søn var helt sikkert ikke ulykkelig hele aften, men han vendte tilbage flere gange, og skulle trøstes. Mine forældre har passet ham før, og min mor synes han var mere påvirket denne gang. Han er også enormt mor-glad, så det kan også være tale om en periode. Uanset hvad, så vil jeg følge rådet og få ham passet lige mere i ny og næ

Anmeld

15. december 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle kalde overskriften men here goes:

Min søn er 2,7 år gammel, og er delebarn. Han er hos sin far hveranden weekend og en hverdag i modsatte uge. Dette betyder, at min søn meget sjældent bliver passet, da jeg stræber efter at passe min aftaler uden barn ind efter samværsdagene. Det kan ikke altid lade sig gøre.

Eksempelvis var i går til 30 års fødselsdag. Mine forældre (som min søn ELSKER) passede ham. Jeg har i den seneste uge løbende snakket med ham omkring, at mormor og bedstefar kommer, og de skal passe, og det har han reageret positivt og negativt på. Det gik okay med at få sagt farvel, men i løbet af aften blev han ked af det, sagde "min mor", var til at trøste. Han var meget glad da han vågnede i morges og så at mor var hjemme igen, og han har været omkring mig det meste af dagen. Vi har også i dag snakket om, at han i går blev passet hvortil han har svaret "mig græd".

Jeg vil egentlig gerne høre, om jeres børn også har det svært med at blive passet. Om I mener at jeg kan gøre noget anderledes?

Jeg kan selvfølgelig vælge at fravælge alle de invitationer jeg får, når de ikke ligger i samværsdagene, men jeg synes ikke det er holdbart. Det skal lige siges, at jeg altid prioriterer og vælger kun de ting til som er vigtige for mig at deltage i og som jeg husker, så handler det om tre gange min søn er blevet passet, siden jeg blev alene med ham siden juni 2012.

Vh. Louise

Her har vores på 4 også svært ved at blive passe eller hentet i børnehave af andre .

jeg tror det hænger sammen med 1) at han stort set aldrig oplever af blive hentet eller passet 2) han er sensitiv og har et stort tryghedsbehov og at tingene er som de plejer . 

Hvilket gør at når han så sjældent bliver passet er det bare endnu sværere for ham

så tænker kunne det være fordi han ikke så tit oplever at blive passet af andre end dig og far ??? 

Anmeld

15. december 2013

Mamalou

LuLy skriver:

Min datter er 2,5 og har tit været passet af mine forældre lige siden hun var baby og der har aldrig været nogen problemer.
Hun elsker at være der og sove der og er heller ikke ked når jeg går. For mig var det et bevidst valg at lære hende at være uden mig. Jeg er aldrig selv blevet passet ret meget som barn og led derfor af hjemve hele min barndom uanset om jeg var hos bedsteforældre eller skolekammerater.

Så jeg vil mene at du måske skulle prøve at sige ja til lidt flere invitationer, selvom det er i samværsdagene. Du kan jo bare lade det være de samme der passer hver gang

Det vil jeg helt ikke ende i - og jeg tror du gør det helt rigtige
Det ville måske også være anderledes, hvis min familie boede tættere på. Der er 2,5 times transport og det gør det lidt vanskeligere. Jeg har ikke det største netværk at trække på i nærområdet.

Anmeld

15. december 2013

lycly

Mamalou skriver:

Det vil jeg helt ikke ende i - og jeg tror du gør det helt rigtige
Det ville måske også være anderledes, hvis min familie boede tættere på. Der er 2,5 times transport og det gør det lidt vanskeligere. Jeg har ikke det største netværk at trække på i nærområdet.

Åh ja det kan jeg godt se er en udfordring, det kræver jo også en del planlægning. Mine forældre bor 10 minutter fra mig, så det har jo været helt naturligt, plus vi ofte er på besøg.

Anmeld

15. december 2013

TNBC

Mamalou skriver:

Jeg tror også vi må i gang med at øve lidt en gang i mellem. Det kunne være rart hvis han kunne nyde det og se det hyggelige i, at det ikke altid er moar

Børn reagere jo forskelligt.. Jeg har passet mange børn, (tre mellem 1-2år) men den ene sagde intet da mor og far gik og har aldrig gjort det. Den anden skreg som en gal første gang jeg havde ham(i noget tid efter de var gået), men kun den første gang og så var der ikke noget næste gang. En anden var ked af det hver gang mor gik(på arbejde), men kun kort tid.
Men

Men jeg synes det er en god ide, at prøve pasning engang i mellem. Det er selvfølgelig svært for bedsterne at komme forbi så tit..

Anmeld

15. december 2013

Mamalou

Yurie skriver:

Det er noget andet når han er hos far end at blive passe af bedsterne.. For det er stadigvæk en forælder og der er han fast. Og hvis han ikke ser bedsterne tit, kan det også være noget med det. fordi så er han ikke vant til dem.

Det er helt sikkert noget andet. Han har jo en helt anden tilknytning til far end bedsteforældrene.

Han ser mine forældre gennemsnitlig en-to om måneden, og skal ikke "varme op" når han ser dem længere. Han virker tryg ved dem, og hygger sig også når de er her.

Anmeld

16. december 2013

Mamalou

bøllen skriver:

Her har vores på 4 også svært ved at blive passe eller hentet i børnehave af andre .

jeg tror det hænger sammen med 1) at han stort set aldrig oplever af blive hentet eller passet 2) han er sensitiv og har et stort tryghedsbehov og at tingene er som de plejer . 

Hvilket gør at når han så sjældent bliver passet er det bare endnu sværere for ham

så tænker kunne det være fordi han ikke så tit oplever at blive passet af andre end dig og far ??? 

Jeg synes det giver god mening, at det er derfor, at det er svært for ham. Jeg synes ikke, at han er sensitiv eller har særlig behov. Det er bare svært at vænne ham til at blive passet, når man ikke har mange i nærheden at trække på. Forhåbentlig lærer han det med tiden

Anmeld

16. december 2013

Laulund87

Enig med de andre! Min datter er 4 år og har siden hun var 2 år været vant til at blive passet. Det er intet med hende og hun siger bare farvel og så kan vi smutte

Hun sover ved mormor eller moster ca hver 14. dag. Det er ikke fordi vi skal noget, det er bare hygge for dem

Anmeld

16. december 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Jeg synes det giver god mening, at det er derfor, at det er svært for ham. Jeg synes ikke, at han er sensitiv eller har særlig behov. Det er bare svært at vænne ham til at blive passet, når man ikke har mange i nærheden at trække på. Forhåbentlig lærer han det med tiden

Tænkte heller ikke din dreng var sensitiv  Kan bare se hvordan min egen dreng har det. Det er svært for ham når det ikke sker så ofte . Og der spiller hans sensitive side så lidt ekstra ind . Kender det godt , det bedste for vores ville klart være at han blev passet oftere men vi har ingen som har lyst til at byde ind 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.