Når alle vil holde baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

ønskebørn74

Lykke:) skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig!
Gælder det alle børn eller kun præmature?

Alle nyfødte til de er klar til mere.. Og i endnu højere grad for tidligt fødte.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Lykke:)

ønskebarn74 skriver:

Alle nyfødte til de er klar til mere.. Og i endnu højere grad for tidligt fødte.. 

Nå okay, det var jeg faktisk ikke klar over! min dreng blev født 38+1, så vi kan da godt kalde det at han kom lidt for tidligt hvis det kan hjælpe med at folk gider respektere vores holdninger

Anmeld

15. december 2013

Isabel85

Nå men det gik fint nok i dag. Lillepigen sov det meste af tiden ude i barnevognen, så hun var ikke rundt hos alle. Men de har allesammen været oppe i hendes hoved og dikke og og prøvet at få hende til at smile, og her til aften har vi haft en DØDtræt baby  hun har ikke været så svær at lægge i lang tid. Om det er alle de nye indtryk eller om det bare er tilfældigt ved jeg ikke. Men man kan nok heller ikke skærme hende af for omverdenen. Nu ligger hun heldigvis og sover, men det var en hård kamp.

Anmeld

15. december 2013

Isabel85

Lykke:) skriver:

Det er da sjovest når baby er vågen, men man bliver bare nødt til at tænke på barnet også! Og det glemmer de der bedsteforældre vi er sammen med svigermor, svigerfar og et par af deres venner i dag. Nu er problemet kommer til at de ikke kan lade ham være når han bliver ammet... Det er virkelig til at få lange løg af. Og er så dårlig til at sige fra! Skal virkelig tage mig sammen til at sige noget!

Ej nej nej, mens du ammer? Ja så får man nærmest lyst til at slå dem over fingrene, kan jeg forestille mig. Jeg kan bedst lide at sidde lidt alene væk fra alle de andre mens jeg ammer. Synes at det er noget som mor og barn skal have sammen i fred og ro 

Anmeld

15. december 2013

Lykke:)

Isabel85 skriver:

Ej nej nej, mens du ammer? Ja så får man nærmest lyst til at slå dem over fingrene, kan jeg forestille mig. Jeg kan bedst lide at sidde lidt alene væk fra alle de andre mens jeg ammer. Synes at det er noget som mor og barn skal have sammen i fred og ro 

Jeg havde sat mig inde på min kærestes gamle værelse. Og havde lukket døren! = jeg vil ikke forstyrres! i min verden i hvert fald.
Men ind kommer svigermor TO GANGE og skal bare lige se om han spiser stadig.. Ja ellers ville jeg ikke sidde her.. Og lige nusse ham på kinden så han ligger og bliver fuldstændig forvirret OG sige ting som "har han ordenligt fat?" " tag fat Julius, så du kan blive en stor dreng!" "Nåååå, Bedstes lille skat"
Simpelthen for irriterende!

Anmeld

28. december 2013

Christin@

Isabel85 skriver:

Min dejlige datter er nu 8 uger gammel og hun er blevet meget mere opmærksom på omverdenen og smiler meget, det er rigtig dejligt  men hun kan stadig blive lidt urolig ud på eftermiddagen og om aftenen, og så er det kun mig der kan berolige og trøste hende. Min kæreste kan som regel også godt, men det tager bare lidt længere tid.

Mit problem er, at jeg har svært ved at lade andre holde hende. Jeg har haft det sådan lige siden hun blev født, men tænkte, at sådan var det bare lige i starten, og at man med tiden ville vænne sig til at andre også holdt hende. Det er ok at bedsteforældre og to af mine gode veninder holder hende, men hvis hun bliver ked af det, så er det over til mor eller far igen. Vi skal til noget familie arrangement i morgen, og jeg har fået at vide, at oldeforældrene (3 stk) glæder sig rigtig meget til at holde den lille. Jeg bliver stresset bare ved tanken om at hun skal gå fra arm til arm, fordi jeg ved hun ikke gider det, og det resulterer som regel i at hun bliver urolig og er svær at berolige igen. Jeg har lyst til at sige nej til at de skal holde hende, men jeg vil jo heller ikke gøre nogen ked af det, og de vil sikkert synes jeg er mærkelig. Har I prøvet at sige nej før? Hvordan siger man det på en pæn måde? 

Lad være med at please andre. Hvis du har det dårligt med at lade andre holde din datter, skal du lytte til din indre stemme og forklare dem, at hun bliver meget urolig i fremmede hænder. Det burde din familie forstå og respektere... og hvis ikke, så lad dem tænke og sige hvad de vil, for du har faktisk ret til at sætte grænser og beskytte din guldklump!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.