Isabel85 skriver:
Min dejlige datter er nu 8 uger gammel og hun er blevet meget mere opmærksom på omverdenen og smiler meget, det er rigtig dejligt
men hun kan stadig blive lidt urolig ud på eftermiddagen og om aftenen, og så er det kun mig der kan berolige og trøste hende. Min kæreste kan som regel også godt, men det tager bare lidt længere tid.
Mit problem er, at jeg har svært ved at lade andre holde hende. Jeg har haft det sådan lige siden hun blev født, men tænkte, at sådan var det bare lige i starten, og at man med tiden ville vænne sig til at andre også holdt hende. Det er ok at bedsteforældre og to af mine gode veninder holder hende, men hvis hun bliver ked af det, så er det over til mor eller far igen. Vi skal til noget familie arrangement i morgen, og jeg har fået at vide, at oldeforældrene (3 stk) glæder sig rigtig meget til at holde den lille. Jeg bliver stresset bare ved tanken om at hun skal gå fra arm til arm, fordi jeg ved hun ikke gider det, og det resulterer som regel i at hun bliver urolig og er svær at berolige igen. Jeg har lyst til at sige nej til at de skal holde hende, men jeg vil jo heller ikke gøre nogen ked af det, og de vil sikkert synes jeg er mærkelig. Har I prøvet at sige nej før? Hvordan siger man det på en pæn måde?
Uha jeg kan godt forstå dig!
Jeg har fået det sådan efter folk bare har taget min søn op uden at spørge om jeg var okay med det.

en episode som stadig kan gøre mig utrolig sur; jeg skiftede ham, og han kan ikke lide at blive skiftet, så jeg skynder mig at gøre det, så han kan komme op igen. Men midt i det hele imens jeg er ved at give han sokker på kommer min farmor og tager ham! Jeg var fuldstændig målløs og blev SÅ irriteret, for jeg var ligesom lige igang med noget. Og så spørger hun "skal jeg ligge ham igen?" Øøøh... Ja tak?

så jeg kan faktisk godt forstå dig. Når min dreng er ked af det har jeg det bedst med at han er hos mig eller min kæreste, for så falder han til ro i stedet for at bedsteforældrene bliver stædige og går rundt med ham LÆNGE indtil de opgiver og jeg får min total grædefærdige søn i armene
Jeg er nu begyndt at sige pænt til dem, at han er lidt ked af det (hvis han er det selvfølgelig), så han skal nok bare lige have lov til at ligge hos mor eller far lidt og det accepterer de fleste. Dem som ikke gør det, får den lidt hårdere som fx, nej. Han ligger hos mig nu.