At bryde sin familie op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Lidt tanker herfra:

Er det bare forelskelsen og spændingen som er forsvunden? Er der ikke mulighed for at arbejde på det. Fx. prøve nye ting sammen. Rejse en tur bare ham og dig og genoplive gnisten. Synes i hvert fald du bør give din barns far en chance for at vinde dig igen. Dermed også sagt at du bliver nød til at fortælle ham, hvordan du føler. For jeg tror ikke at man kan fastholde det vilde forelskelses sus hele livet, men nærhed og intimitet er vigtigt og det kræver altså at man åbner sig overfor hinanden og lytter til hinanden. 

Jeg er skilsmisse barn, så ved at prisen for barnet er stor, selvom man selvfølgelig kommer over det. Omvendt er man altså ikke en god rollemodel, hvis man lever sit liv som en skygge af sig selv, fordi man ikke er sig selv i sit forhold.

Kh

Han har fået mange chancer... Har også rettet op på flere ting... 

ved godt at en forelskelse ikke ville være forevigt. Men istedet blir ersattet med kærlighed, omsorg og respekt. 

Den er bare væk fra min side. skaden er sket fra min side. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Tak for dit svar:-) 

desværre er min kæreste ikke nær så åben for samarbejde og venskab ved et brud. Måske han blir det med tiden. Men ikke ligenu. 

Mht lejlighed. Så bor vi i kbh! Det er så råddent og finde bolig herinde til under 10.000kr. Er skrevet op osv. Men der går nogle mdr endnu.... Desværre... 

Det er jeg ked af, ja så kan det godt blive lidt svært. 

Jeg bor selv i Københavns kommune, men grundet jeg er i efterværn, gør det det hele lidt lettere for mig. 

Jeg synes evt du kan ringe op til kommunen og forklare din situation, så vil de sende dig videre til familie center på vesterbro, hvor du kan få en masse råd og vejledning

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Hvis ikke du har lysten til at kæmpe for det, så er der jo ikke nogen grund at til at blive. På en eller anden måde er det jo også at holde din mand for nar - om han fortjener det eller ej ved jeg ikke. Men for heller ikke at begå vold på dine egne følelser tænker jeg, at det er bedre ikke at trække det i langdrag. Det bliver jo kun sværere jo længere tid der går. Og selvfølgelig vil det aldrig blive nemt at skulle dele sit barn på den måde, men det ændrer sig jo ikke, om så du venter et år mere. Men tro mig, jeg forstår virkelig godt det ikke er nogen nem beslutning at tage

Du har ret... Jeg har sagt det i dag... Men han nægter�� Så han har bedt mig tænke over det en sidste gang... Men er ikke i tvivl... Det må jeg få sagt til ham også...

tak for dine svar...

Anmeld

13. december 2013

liten-mamma

liten-mamma skriver:

Jeg bor selv i Københavns kommune, men grundet jeg er i efterværn, gør det det hele lidt lettere for mig. 

Jeg synes evt du kan ringe op til kommunen og forklare din situation, så vil de sende dig videre til familie center på vesterbro, hvor du kan få en masse råd og vejledning

Og hvis din situation er helt kritisk kan du altid kontakte mødre hjælpen på østerbro og muligvis få et værelse der. 

Det er ikke det fedeste, men hvis det bare ikke går mellem jer, er det måske det bedste.

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

liten-mamma skriver:

Det vil jeg følge op på, på mandag... Pr. Tlf har jeg ikke kunne få meget hjælp og rådgivning... 

Men jeg vil følge op på dit forslag�� Tak...

Anmeld

13. december 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Du har ret... Jeg har sagt det i dag... Men han nægter�� Så han har bedt mig tænke over det en sidste gang... Men er ikke i tvivl... Det må jeg få sagt til ham også...

tak for dine svar...

Det må du. Jeg tror altid man vil kæmpe imod, når man er den part der skal forlades, og der må du have nok respekt for ham til at stå fast. Held og lykke med at finde ud af det hele

Anmeld

13. december 2013

liten-mamma

Det vil jeg følge op på, på mandag... Pr. Tlf har jeg ikke kunne få meget hjælp og rådgivning... 

Men jeg vil følge op på dit forslag�� Tak...

Prøv at give dem et kald på mandag, hvis de ikke gider hjælpe, så tropper du op på borger service eller ude på social centeret. Man bliver nød til at være lidt hård, hvis man vil have hjælp desværre. 

Her er adressen på socialcenter København, Matthæusgade 1 1666 Kbh V. På mandag har de åbent fra 09-15

Ellers ring på 33172533

Anmeld

13. december 2013

Milas14

Jeg synes desværre at alt for mange går fra hinanden idag. Jeg blev selv skilt for snart 4 år siden og har tænkt mange gange" om det var den rigtige beslutning"... Jeg synes det er utrolig synd for børnene at blive skilsmisse børn og nogen børn lider meget under det! Selvfølgelig skal man være lykkelig i et forhold og elske hinanden, men man må osse huske at der altid vil komme dårlige perioder og det ikke altid er en dans på roser med småbørn Du kunne jo prøve at finde følelserne igen for din kæreste.. Jeg ved ikke hvordan, men det kan man jo måske få hjælp til

Anmeld

13. december 2013

Mettefpigen

Milas14 skriver:

Jeg synes desværre at alt for mange går fra hinanden idag. Jeg blev selv skilt for snart 4 år siden og har tænkt mange gange" om det var den rigtige beslutning"... Jeg synes det er utrolig synd for børnene at blive skilsmisse børn og nogen børn lider meget under det! Selvfølgelig skal man være lykkelig i et forhold og elske hinanden, men man må osse huske at der altid vil komme dårlige perioder og det ikke altid er en dans på roser med småbørn Du kunne jo prøve at finde følelserne igen for din kæreste.. Jeg ved ikke hvordan, men det kan man jo måske få hjælp til

Jeg er ked af at du sidder i den situation....
Men folk har forskellige grunde til at gå fra hinanden, og fordi andre mener at de måske ikke har kæmpet nok så kan det godt være at de føler de har...
Hun skal ikke kæmpe for noget hun ikke er interesseret i...

Anmeld

14. december 2013

Rockertand

liten-mamma skriver:

Det er en rigtig øv situation at stå i! Jeg står i den samme lige nu. Det kunne ha' været mig der skrev dette indlæg.

Hvis du ikke er lykkelig i dit forhold, skal du ikke blive i det. Selvfølgelig kan du byde jeres søn at være dele barn, det tager han ikke skade af, så længe i går fra hinanden på en pæn måde og som venner. 

Min datters far og jeg er ved at gå fra hinanden. Jeg elsker ham ikke længere på den rigtige måde og vi har fundet ud af at vi ikke kan bo sammen. Vi går fra hinanden som bedste venner og samarbejdet mellem vores datter er helt perfekt. 

Jeg er i noget der hedder "efterværn", så jeg får hjælp af kommunen med at finde en lejlighed. Samtidig har jeg skrevet mig op i en masse boligselvskaber. Jeg har været i banken og tage et lån på 20.000 kr til nye møbler og så har jeg fundet ud af alt det ekstra støtte jeg kan få som enlig forsørger. Min eks kæreste hjælper mig rigtig meget og det er jeg så taknemlig for. 

Jeg tænkte også rigtig meget i starten over om jeg kunne byde vores datter det her, men hun kunne mærke den dårlige stemning mellem hendes forældre og det fortjener hun ikke! Det er længe siden vi har haft det så godt sammen, så for os var det den helt rigtige beslutning. Ikke kun for os, men også vores datter. 

Håber du kunne bruge det 

Aarrh, synes måske nok, det er forkert at påstå, at børn ikke tager skade af at blive delebørn, men derud over må man jo forsøge at få det bedste ud af situationen og støtte dem bedst muligt igennem en for dem fundamental livsændrende beslutning, der tages på deres vegne.
TS: Håber, at du er sikker på, at det ikke kan reddes, for det er jo også din søn, der skal leve med sin beslutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.