Anonym skriver:
Jeg vil ikke længere være i mit forhold... Jeg er ikke længere lykkelig eller ulykkelig... Bare neutral...
Vi har sammen en dejlig dreng. Og her kommer problemet.
Kan jeg byde min søn og være delebarn, bare fordi jeg ikke er lykkelig mere. Hvad vil hans familie sige... Overlever jeg en jul uden min søn?
Hvordan vil livet som alenemor blive?
Jeg er ikke en troende kvinde, men går stærkt ind for loyalitet og respekt. Føler mig derfor som et dårligt menneske.
Jeg har jo alt. En flot kæreste som elsker mig, og er en god far. Jeg er sund og rask. Vi er populære bland venner og familie, og alle forguder vores søn.
Vil jeg virkelig opgiv alt det? skal jeg blive, også bare "nøjes". Men istedet skåne en masse mennesker og økonomisk ikke gå fallit.
Til Jer som har forladt Jeres mand... fortæl hvad i gjorde og hvorfor...
Hilsen en fortvivlet kvinde...
Det er en rigtig rigtig svær situation at stå i, og det er nogle svære tanker. Jeg har ikke prøvet at gå fra mine børns far, så derfor kan jeg ikke svare specifikt på dine spørgsmål, men der er altså lige nogle ting jeg tænker på når jeg læser dit indlæg.. Er der en speciel grund til at gnisten er forsvundet? Du skriver du bare er neutral, vil det sige det "bare" er dine følelser der er forsvundet, eller er der også ting i forholdet du er træt af?
Jeg tænker, at det altid er bedre for børnene, at deres forældre er lykkelige hver for sig end ulykkelige sammen. Men hvis du "bare" føler dig neutral og har mistet følelserne, tænker jeg alligevel, om ikke du ville have mod på at arbejde på jeres parforhold, måske i parterapi? Måske åbne op overfor din mand og vær ærlig om dine følelser, så i kan arbejde på dem?
Som sagt. Jeg tror på det er bedre at være lykkelig hver for sig, men på den anden side er jeg også fortaler for, at man kæmper for sit forhold, når der er børn involveret, hvis der er noget at kæmpe for. Og det lyder det jo umiddelbart som om der er? Det lyder ikke som om du er helt afklaret endnu, så måske er der et håb?
Nu skriver jeg bare ud fra det du fortæller her, jeg ved godt, at der nok er en masse bagved, som ikke lige står skrevet i dit indlæg.