Nyt job (tidsafgrænset) og projekt baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja den er virkelig svær, for jeg vil jo gerne passe mit job. Det er godt nok ikke lige ønske jobbet og måske mere skridtet videre til noget andet engang i fremtiden.

Jeg synes også selv det er meget at satse på at blive fastansat - jeg er jo ikke blevet lovet noget andet end at muligheden er der. Men kan jo risikere at jeg om et halvt år står uden arbejde og uden baby i maven og så er jeg i samme situation som jeg var for et halvt år siden.

Netop at jeg har mega svært ved at få job fordi vi så på det tidspunkt har en knægt på 4 år og så ved jeg godt hvad arbejdsgivere tænker.

Men den er godt nok svær.

Husk at en graviditet ADRIG vil passe godt ind for en arbejdsgiver, så  man er altså nødt til at være egoistisk når det kommer dertil. Ellers får man ingen børn  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Husk at en graviditet ADRIG vil passe godt ind for en arbejdsgiver, så  man er altså nødt til at være egoistisk når det kommer dertil. Ellers får man ingen børn  

Ja det kan du jo have ret i. Tiderne er jo bare vanskelige i øjeblikket, jobbene hænger ikke på træerne, så er bare glad for at jeg endelig kan komme igang med at arbejde igen

Anmeld

13. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg har virkelige lige brug for jeres mening og gode råd...

Jeg er i den situation at jeg har gået ledig i et halvt års tid og har nu endelig fundet et midlertidigt job. Jeg er sikret arbejde et halvt år - evt. med forlængelse.

Det er sådan at vi har en søn på 3 år og vi er igang med projekt baby nr. 2. Jeg er endnu ikke blevet gravid, men er nu også i tvivl om jeg bør vente... Hvordan ville I takle det?

Altså, hvis jeg går hen og bliver gravid i denne cyklus og venter et september/oktober barn, vil det jo passe fint i forhold til at mit nye tidsafgrænset job stopper. MEN hvis der nu er mulighed for fastansættelse, bør jeg måske vente? Problemet er bare at der så bliver 5 år imellem nr 1 og 2, havde helst set 4 år nemlig.

Suk, hvad ville I gøre hvis I var mig? fortsætte projekt baby og gå ud fra at stillingen ophører om et halvt år og udelukke muligheden for fastansættelse eller forlængelse. Eller satse fuldt ud på jobbet og udsætte projekt baby.

Hejsa....

Jeg ville tage jobbet, og hvis du sku blive gravid imens, så er det jo fint.. Jeg ville ikke sætte projekt baby på stand by på baggrund af et fast job du kun MÅSKE får! Hvis du så ikke blir gravid i mellemtiden, og blir fastansat, ja så har du jo barsel med løn, hvis du sku blive gravid HVIS du blir fastansat

Held og lykke....

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Hejsa....

Jeg ville tage jobbet, og hvis du sku blive gravid imens, så er det jo fint.. Jeg ville ikke sætte projekt baby på stand by på baggrund af et fast job du kun MÅSKE får! Hvis du så ikke blir gravid i mellemtiden, og blir fastansat, ja så har du jo barsel med løn, hvis du sku blive gravid HVIS du blir fastansat

Held og lykke....

Jamen jeg har skam allerede sagt ja tak til jobbet og starter efter nytår, så det er såmænd ikke så meget det spørgsmålet lyder på.

Men det giver til gengæld meget god meget god mening med det sidste du skriver.

Det eneste der bekymre mig er om jeg kan passe mit arbejde fuldt ud i det aftalte halve år frem, hvis jeg går hen og bliver gravid i denne måned. Det ville jeg jo helst.

Anmeld

13. december 2013

san

Anonym skriver:

Ja, måske man ikke skal tænke så meget over det. Arbejdspladsen har jo nok prøvet det før, det er mere hvad man har samvittighed til...

Samvittighed til? Den forstod jeg ikke her har jeg fra start været helt ærlig om min graviditet så min samvittighed er helt fin.. Og det ville den også være efter et halvt år i job, hjulene skal jo køre rundt for dk. og hvis det er mit ønske, så gør jeg det  

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

san skriver:

Samvittighed til? Den forstod jeg ikke her har jeg fra start været helt ærlig om min graviditet så min samvittighed er helt fin.. Og det ville den også være efter et halvt år i job, hjulene skal jo køre rundt for dk. og hvis det er mit ønske, så gør jeg det  

Nåh det var mere i forhold til min situation - ikke din :-)

For dit vedkommende ved de jo at du er gravid. Jeg har fået job nu med start efter nytår og kan måske teste positivt 5. januar - det var det jeg mente, altså jeg ved ikke helt om jeg ville have samvittighed til det....

Anmeld

13. december 2013

san

Er det ikke et vikariat du har fået? det skal nok gå man kan jo godt arbejde selv om man r gravid, hvis man ikke r hårdt ramt selvf

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

san skriver:

Er det ikke et vikariat du har fået? det skal nok gå man kan jo godt arbejde selv om man r gravid, hvis man ikke r hårdt ramt selvf

jo det er det nemlig og derfor burde jeg måske ikke tænke så meget over det :-)

Anmeld

14. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
esioul skriver:

jeg synes ikke man skal fravælge et job pga. projekt baby.

Ens arbejdsgiver kan jo ikke fraholde en fra at få flere børn.

Er da sikker på i nok skal finde en løsning, når du bliver gravid.

Man får jo ikke rigtig et job, hvis man vælger det fra pga. projektet

Men ts vil ikkr vælge jobbet fra.
Det er nok arbejdsgiveren der vil vælge ts fra.

Anmeld

14. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jamen jeg har skam allerede sagt ja tak til jobbet og starter efter nytår, så det er såmænd ikke så meget det spørgsmålet lyder på.

Men det giver til gengæld meget god meget god mening med det sidste du skriver.

Det eneste der bekymre mig er om jeg kan passe mit arbejde fuldt ud i det aftalte halve år frem, hvis jeg går hen og bliver gravid i denne måned. Det ville jeg jo helst.

Ja, men man kan ikke basere noget på "hvis nu" Hvis ikke du kan varetage dit arbejde, så blir du jo sygemeldt, og en anden overtager.... Værre er det ikke... Men som der er en anden der skriver, du skal tage din beslutning ud fra hvad der betyder mest for dig lige nu.... Jeg havde valgt at blive ved med at prøve at blive gravid... For hvem siger, at du ikke godt kan passe dit arbejde, selvom du er gravid? Det kan jo godt være, og hvis ikke, jamen så er det jo bare sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.