Nyt job (tidsafgrænset) og projekt baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
23 svar
2 synes godt om
13. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg har virkelige lige brug for jeres mening og gode råd...

Jeg er i den situation at jeg har gået ledig i et halvt års tid og har nu endelig fundet et midlertidigt job. Jeg er sikret arbejde et halvt år - evt. med forlængelse.

Det er sådan at vi har en søn på 3 år og vi er igang med projekt baby nr. 2. Jeg er endnu ikke blevet gravid, men er nu også i tvivl om jeg bør vente... Hvordan ville I takle det?

Altså, hvis jeg går hen og bliver gravid i denne cyklus og venter et september/oktober barn, vil det jo passe fint i forhold til at mit nye tidsafgrænset job stopper. MEN hvis der nu er mulighed for fastansættelse, bør jeg måske vente? Problemet er bare at der så bliver 5 år imellem nr 1 og 2, havde helst set 4 år nemlig.

Suk, hvad ville I gøre hvis I var mig? fortsætte projekt baby og gå ud fra at stillingen ophører om et halvt år og udelukke muligheden for fastansættelse eller forlængelse. Eller satse fuldt ud på jobbet og udsætte projekt baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg har virkelige lige brug for jeres mening og gode råd...

Jeg er i den situation at jeg har gået ledig i et halvt års tid og har nu endelig fundet et midlertidigt job. Jeg er sikret arbejde et halvt år - evt. med forlængelse.

Det er sådan at vi har en søn på 3 år og vi er igang med projekt baby nr. 2. Jeg er endnu ikke blevet gravid, men er nu også i tvivl om jeg bør vente... Hvordan ville I takle det?

Altså, hvis jeg går hen og bliver gravid i denne cyklus og venter et september/oktober barn, vil det jo passe fint i forhold til at mit nye tidsafgrænset job stopper. MEN hvis der nu er mulighed for fastansættelse, bør jeg måske vente? Problemet er bare at der så bliver 5 år imellem nr 1 og 2, havde helst set 4 år nemlig.

Suk, hvad ville I gøre hvis I var mig? fortsætte projekt baby og gå ud fra at stillingen ophører om et halvt år og udelukke muligheden for fastansættelse eller forlængelse. Eller satse fuldt ud på jobbet og udsætte projekt baby.

Man kan IKKE sætte sit liv på stand by pga projekt baby. Ingen ved hvornår det lykkedes.

Grib chancen med jobbet og tag en dag af gangen

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Man kan IKKE sætte sit liv på stand by pga projekt baby. Ingen ved hvornår det lykkedes.

Grib chancen med jobbet og tag en dag af gangen

så du ville...?

Anmeld

13. december 2013

esioul

Anonym skriver:

så du ville...?

Satse på jobbet og se hvornår graviditeten meldte sig

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Satse på jobbet og se hvornår graviditeten meldte sig

glemte lige at nævne at det godt kan være et fysisk krævende arbejde. Jeg ved jo ikke helt om det vil give problemer for min nye arbejdsgiver. Og det sidste jeg vil være er et problem, hvis der skulle være nogen som helst muligheder for fast job efterfølgende.

Kan man stadig være bekendt at fortsætte projekt baby

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du må jo gøre op med dig selv hvad der er vigtigst for dig/jer.  hvis baby er vigtigst, så tager du jobbet og fortsætter pb. Hvis jobbet et vigtigst sætter i pb på standby.

man kan ikke altid please alle, og du kan ikk engang være sikker på et fast job efterfølgende, så det er lidt af et sats at sætte pb på pause for dét. Selvfølgelig er det brandærgeligt hvis du bliver gravid og ikke kan varetage jobbet pga fysisk belastning, men sådan er livet jo nogen gange. hmm. Det er svært. Men igen, hvad fylder mest for jer? At i savner en baby i huset eller at du mangler en bedre indkomst?

Anmeld

13. december 2013

esioul

Anonym skriver:

glemte lige at nævne at det godt kan være et fysisk krævende arbejde. Jeg ved jo ikke helt om det vil give problemer for min nye arbejdsgiver. Og det sidste jeg vil være er et problem, hvis der skulle være nogen som helst muligheder for fast job efterfølgende.

Kan man stadig være bekendt at fortsætte projekt baby

jeg synes ikke man skal fravælge et job pga. projekt baby.

Ens arbejdsgiver kan jo ikke fraholde en fra at få flere børn.

Er da sikker på i nok skal finde en løsning, når du bliver gravid.

Man får jo ikke rigtig et job, hvis man vælger det fra pga. projektet

Anmeld

13. december 2013

san

Jeg står selv i samme situation som dig.. jeg er i et barselsvikariat nu indtil 31 januar hvor det stopper. er selv gravid i 12 uge, og i næste uge skal jeg til samtale til en fast stilling, de ved godt jeg er gravid...

Jeg er 30 og det er mit første barn, jeg kunne ikke vente mere, så tog chancen og blev gravid, hvilket jeg er super glad for..

Hvis arbejdspladsen er glad for mig, beholder de mig også, det er jo kun nogen mdr man er på barsel og så har de en resten af tiden sådan ser jeg det..

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du må jo gøre op med dig selv hvad der er vigtigst for dig/jer.  hvis baby er vigtigst, så tager du jobbet og fortsætter pb. Hvis jobbet et vigtigst sætter i pb på standby.

man kan ikke altid please alle, og du kan ikk engang være sikker på et fast job efterfølgende, så det er lidt af et sats at sætte pb på pause for dét. Selvfølgelig er det brandærgeligt hvis du bliver gravid og ikke kan varetage jobbet pga fysisk belastning, men sådan er livet jo nogen gange. hmm. Det er svært. Men igen, hvad fylder mest for jer? At i savner en baby i huset eller at du mangler en bedre indkomst?

Ja den er virkelig svær, for jeg vil jo gerne passe mit job. Det er godt nok ikke lige ønske jobbet og måske mere skridtet videre til noget andet engang i fremtiden.

Jeg synes også selv det er meget at satse på at blive fastansat - jeg er jo ikke blevet lovet noget andet end at muligheden er der. Men kan jo risikere at jeg om et halvt år står uden arbejde og uden baby i maven og så er jeg i samme situation som jeg var for et halvt år siden.

Netop at jeg har mega svært ved at få job fordi vi så på det tidspunkt har en knægt på 4 år og så ved jeg godt hvad arbejdsgivere tænker.

Men den er godt nok svær.

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

san skriver:

Jeg står selv i samme situation som dig.. jeg er i et barselsvikariat nu indtil 31 januar hvor det stopper. er selv gravid i 12 uge, og i næste uge skal jeg til samtale til en fast stilling, de ved godt jeg er gravid...

Jeg er 30 og det er mit første barn, jeg kunne ikke vente mere, så tog chancen og blev gravid, hvilket jeg er super glad for..

Hvis arbejdspladsen er glad for mig, beholder de mig også, det er jo kun nogen mdr man er på barsel og så har de en resten af tiden sådan ser jeg det..

Ja, måske man ikke skal tænke så meget over det. Arbejdspladsen har jo nok prøvet det før, det er mere hvad man har samvittighed til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.