jul og penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
24 svar
29 synes godt om
11. december 2013

lille fnug

Jeg undre mig over der kommer så mange tråde om hvort stort/lille beløb folk får gaver for. Hvorfor er det så vigtigt? Er vi virkelig blevet så materialistiske at vi har glemt hvad julen går ud på og ønsker vi at lære vores børn at det er beløbets størrelse der er det vigtige. Personlig er jeg bare vildt lykkelig over at have mine familie, svigerfamile og venner omkring mig i julen. Og så glæder jeg mig ernormt meget til at vores datter kommer til verden til januar og mit højeste (og eneste) ønske er at hun er sund og rask.
Glædelig jul til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

Efterår mor

Tingene i dag er blevet dyre end for fx 15 år siden. Interessen for folks beløber til andre stiger, grundet at alle vil være med på vognen og selvfølgelig kunne leve op til børns dyre forventninger i dag. 

Mange børn ønsker sig jo computere, mobiltelefoner og ipads. Derfor er julen også begyndt at handle om beløber og hvad man egentlig kan være bekendt - især når børnene bliver ældre. Ingen forældre vil se deres børn mangle noget, eller se et skuffet ansigt.

Anmeld

11. december 2013

TNBC

lille fnug skriver:

Jeg undre mig over der kommer så mange tråde om hvort stort/lille beløb folk får gaver for. Hvorfor er det så vigtigt? Er vi virkelig blevet så materialistiske at vi har glemt hvad julen går ud på og ønsker vi at lære vores børn at det er beløbets størrelse der er det vigtige. Personlig er jeg bare vildt lykkelig over at have mine familie, svigerfamile og venner omkring mig i julen. Og så glæder jeg mig ernormt meget til at vores datter kommer til verden til januar og mit højeste (og eneste) ønske er at hun er sund og rask.
Glædelig jul til alle

Ja det er der desværre folk er er blevet. Og det er trist. Alt går op i penge i dag.

"Vi skal have for samme beløb"
"Hans gave er større end min"

Hvad er der sket med at jul skal være hyggeligt med familie og venner, god mad, julemusik, guf og juleshow??

Tænk på dem ikke en gang har råd til en gave, eller julemaden?
Folk der ikke skal være sammen med deres familier? Holde sammen med et helt rum fyldt af fremmede?

Jeg er så ligeglad med hvad tingene koster(selvfølgelig ikke mere end jeg har) men de får hvad jeg synes de skal have. om de er store eller små, dyre eller billige.. er mig ligemeget..
Om min søster får for mere eller mindre end mig, hvad rager det mig..

Anmeld

11. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her går vi ikke op i det. Vi har da et ca max beløb pr person, men det er bare for at det ikke løber løbsk med økonomien men vi har ikk en aftale med resten af familien om at vi skal give for så og så meget. 

Vi køber 1 gave til hver. Nogens har koster 99kr andres 250kr, men alt er fra ønskelisterne, så det synes vi er fint nok

Er også selv fløjtede ligeglad med hvad mine gaver koster, det vigtigste er at det er noget jeg kan bruge

Anmeld

11. december 2013

lille fnug

Efterår mor skriver:

Tingene i dag er blevet dyre end for fx 15 år siden. Interessen for folks beløber til andre stiger, grundet at alle vil være med på vognen og selvfølgelig kunne leve op til børns dyre forventninger i dag. 

Mange børn ønsker sig jo computere, mobiltelefoner og ipads. Derfor er julen også begyndt at handle om beløber og hvad man egentlig kan være bekendt - især når børnene bliver ældre. Ingen forældre vil se deres børn mangle noget, eller se et skuffet ansigt.

Hmm gad vide hvem der har givet børnene de dyre forventninger. Kan man kun være lykkelig hvis man får en ipad, billigere alternativer findes faktisk...

Anmeld

11. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her går vi heller ik op i hva gaverne koster, og om der er nogen der får for mere end andre!

For os handler det om at finde en god gave til de forskellige, og om at være sammen!! Vh stine

Anmeld

11. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
lille fnug skriver:

Hmm gad vide hvem der har givet børnene de dyre forventninger. Kan man kun være lykkelig hvis man får en ipad, billigere alternativer findes faktisk...

ja det forstår jeg så heller ikke. I min/vores familier er der INGEN børn der ønsker sig ting til over 500kr. De ved udemærket godt at der ikke bliver givet gaver ala ipads og andre spillemaskiner til jul. 

Anmeld

11. december 2013

Mum33

Ja det er lidt trist, at julen ikke are handler om at være sammen og hygge sig 

Jeg undre mig dog en del over, hvordan folk får råd til det ræs. I mange tråde om budget, rådighedsbeløb, osv herinde, synes jeg det virker til at mange har en stram økonomi, men når så der kommer tråde om gaver, så får ungerne rask væk for 1000-1500 kr + kalendergaver 

Anmeld

11. december 2013

Efterår mor

lille fnug skriver:

Da mine unger var små var gaverne i hvert fald meget mindre end de er i dag. Men med det samme de starter i skole begynder deres gaveønsker at blive større, og det er jo klart, tingene i dag er bare dyre! Ikke kun elektronik, men også tøj, legetøj mm. Vi har købt et jake og piraterne skib til den lille her til jul - 600 kroner?! var ved at bide min tunge over og han skal jo have mere end en gave at åbne juleaften, så det løber hurtigt op. da jeg var lille kostede tingene det halve af hvad det koster i dag. 

Men jeg synes også at børn bør have lidt større forventninger juleaften, især fordi det er den ene gang om året hvor man måske er heldig at få en lidt større gave 

Anmeld

11. december 2013

LinLin

Abemor skriver:

Ja det er lidt trist, at julen ikke are handler om at være sammen og hygge sig 

Jeg undre mig dog en del over, hvordan folk får råd til det ræs. I mange tråde om budget, rådighedsbeløb, osv herinde, synes jeg det virker til at mange har en stram økonomi, men når så der kommer tråde om gaver, så får ungerne rask væk for 1000-1500 kr + kalendergaver 

Det er jo nok ikke de samme mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.