Bolig på fyn? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.895 visninger
32 svar
15 synes godt om
11. december 2013

Babydrøm

Hejsa

Min kæreste og jeg vil gerne flytte til fyn til foråret  

Pt. bor vi i Kbh. Jeg er Fynbo, kender sådan ca. midtfyn, han er københavner

Mit spørgsmål er: hvor synes I kære fynboer at der er skønt at bo på fyn?

Vi vil gerne leje et rækkehus eller et hus  

Vi har mest snakket om Odense og omegn og Nyborg. Vi vil gerne bo i et godt kvarter med indkøbsmuligheder mm. tæt på Så ik helt ude på landet, men heller ik i Odense C 

Nogen der bor gode steder i Odense eller Nyborg der vil dele deres meninger?

Hvorhenne søger vi gode boliger?  

Tak for at du læste med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

asphodel

AnnL skriver:

Hejsa

Vi har mest snakket om Odense og omegn og Nyborg. Vi vil gerne bo i et godt kvarter med indkøbsmuligheder mm. tæt på Så ik helt ude på landet, men heller ik i Odense C 

Tak for at du læste med  

Jeg ville personligt aldrig bo i Nyborg, synes virkelig det er en død by (bortset fra et rigtig godt ishus nede på havnen). I Odense har man nem mulighed for biograf, masser af indkøbsmuligheder og en OK gågade. Jeg har selv boet 4 år i København, og den by er for stor til mig, hvor jeg synes at Odense tilbyder nogenlunde de samme ting bare i mindre format.

Vi bor i Hjallese området, på den "rigtige" side af motorvejen - dvs. vi skal ikke over motorvejen for at komme ind til centrum. Her er rimeligt stille og roligt. Det tager vel 20 minutter på cykel ind til centrum og samme distance til Bilka og Rosengårdcentret. Desuden er der supermarkeder alle steder. Vi har allerede tæt på Rema1000, SuperBrugsen, Aldi, Netto og der åbner snart en ny Fakta. Jeg tror man skal rimeligt langt ud, før der ikke er nogen indkøbsmuligheder. Vi ville heller ikke bo inde i byen, da vi gerne ville have en have og ikke er til så meget larm.

Til gengæld aner jeg intet om lejeboliger, da vi bor i parcelhuskvarter hvor alle vist har eget hus. Min mand boede tidligere i Blangstedgård (et boligområde tæt på Rosengårdcentret), som ligger i et rigtig flot område men alligevel meget tæt på indkøb via Rosengårdcentret. Min mand havde andelsbolig derude, men mon ikke der er lejeboliger der også. Bortset fra at hans bolig var for lille til os, så synes jeg området er rigtig flot. 

Anmeld

11. december 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
AnnL skriver:

Hejsa

Tak for at du læste med  

Vi bor i Svendborg og det er vi rigtig glade for. Er selv Nordsjælland, min kæreste er fra Svendborg.

ellers ved jeg at fraugde skulle være godt, og tæt på Odense.

Anmeld

11. december 2013

Lykke:)

AnnL skriver:

Hejsa

Tak for at du læste med  

Jeg har boet i Middelfart. Super hyggelig by

Anmeld

11. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

jeg kender mange børnefamilier der bor i dalum/hjallelse området  

jeg er personligt mere til skibhuskvarteret som nærmest er en by i byen det er odense c og i gåafstand til centrum, men et familiekvarter med masser af lejeboliger, andelsboliger og selvfølgelig villakvarterer. 

I tarup er der rigtig mange rækkehuse mener jeg, og det er 15min på cykel fra centrum og der ligger tarupcenteret med dagligvarerbutik, tøjforretninger, bager, macD osv. Også fint sted for børn.

Anmeld

11. december 2013

Noahmor

AnnL skriver:

Hejsa

Tak for at du læste med  

jeg er født og opvokset i Nyborg, bor i Odense og arbejder i Middelfart Kommune. 

Hvad leder i efter? De forskellige steder har jo forskellige ting at byde på. 

Anmeld

11. december 2013

Stivdie

Jeg er opvokset lidt udenfor Svendborg, og kan også klart anbefale Svendborg som by! Havde et par veninder, der boede til leje i et ret lækkert hus omkring Holluf Pile/Hollufgård i udkanten af Odense. Husker også området som værende dejligt, og med 5 min på cykel til Rosengårdscentret.
Sig til, hvis du vil have jeg finder lidt mere info frem, vejnavne, etc.

Anmeld

11. december 2013

Babydrøm

asphodel skriver:

Jeg ville personligt aldrig bo i Nyborg, synes virkelig det er en død by (bortset fra et rigtig godt ishus nede på havnen). I Odense har man nem mulighed for biograf, masser af indkøbsmuligheder og en OK gågade. Jeg har selv boet 4 år i København, og den by er for stor til mig, hvor jeg synes at Odense tilbyder nogenlunde de samme ting bare i mindre format.

Vi bor i Hjallese området, på den "rigtige" side af motorvejen - dvs. vi skal ikke over motorvejen for at komme ind til centrum. Her er rimeligt stille og roligt. Det tager vel 20 minutter på cykel ind til centrum og samme distance til Bilka og Rosengårdcentret. Desuden er der supermarkeder alle steder. Vi har allerede tæt på Rema1000, SuperBrugsen, Aldi, Netto og der åbner snart en ny Fakta. Jeg tror man skal rimeligt langt ud, før der ikke er nogen indkøbsmuligheder. Vi ville heller ikke bo inde i byen, da vi gerne ville have en have og ikke er til så meget larm.

Til gengæld aner jeg intet om lejeboliger, da vi bor i parcelhuskvarter hvor alle vist har eget hus. Min mand boede tidligere i Blangstedgård (et boligområde tæt på Rosengårdcentret), som ligger i et rigtig flot område men alligevel meget tæt på indkøb via Rosengårdcentret. Min mand havde andelsbolig derude, men mon ikke der er lejeboliger der også. Bortset fra at hans bolig var for lille til os, så synes jeg området er rigtig flot. 

Æv det lyder trist med Nyborg (det ligger tæt på korsør, hvor min mand arbejder, derfor vi tænkte på det) 

Kbh er også en for stor by for mit vedkommende. Også derfor vi overvejer Odense

Det lyder godt og hyggeligt i Hjallese og stort plus at det er børnevenligt

Vi vil heller ik bo i centrum, da vi ik er til en masse larm og også gerne vil have en have til  

Tak for dit svar  

Anmeld

11. december 2013

Babydrøm

sommerbarn<3 skriver:

Vi bor i Svendborg og det er vi rigtig glade for. Er selv Nordsjælland, min kæreste er fra Svendborg.

ellers ved jeg at fraugde skulle være godt, og tæt på Odense.

Tak for dit svar Har også hørt godt om svendborg og har arbejdet der, men kender ik byen som beboer  

Anmeld

11. december 2013

Babydrøm

Lykke:) skriver:

Jeg har boet i Middelfart. Super hyggelig by

Tak for dit svar Lyder godt, kender intet til Middelfart.. hvad kan du lide ved byen?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.