AnnL skriver:
Hejsa 
Min kæreste og jeg vil gerne flytte til fyn til foråret
Pt. bor vi i Kbh. Jeg er Fynbo, kender sådan ca. midtfyn, han er københavner 
Mit spørgsmål er: hvor synes I kære fynboer at der er skønt at bo på fyn? 
Vi vil gerne leje et rækkehus eller et hus
Vi har mest snakket om Odense og omegn og Nyborg. Vi vil gerne bo i et godt kvarter med indkøbsmuligheder mm. tæt på
Så ik helt ude på landet, men heller ik i Odense C 
Nogen der bor gode steder i Odense eller Nyborg der vil dele deres meninger? 
Hvorhenne søger vi gode boliger?
Tak for at du læste med
Jeg ville personligt aldrig bo i Nyborg, synes virkelig det er en død by (bortset fra et rigtig godt ishus nede på havnen). I Odense har man nem mulighed for biograf, masser af indkøbsmuligheder og en OK gågade. Jeg har selv boet 4 år i København, og den by er for stor til mig, hvor jeg synes at Odense tilbyder nogenlunde de samme ting bare i mindre format.
Vi bor i Hjallese området, på den "rigtige" side af motorvejen - dvs. vi skal ikke over motorvejen for at komme ind til centrum. Her er rimeligt stille og roligt. Det tager vel 20 minutter på cykel ind til centrum og samme distance til Bilka og Rosengårdcentret. Desuden er der supermarkeder alle steder. Vi har allerede tæt på Rema1000, SuperBrugsen, Aldi, Netto og der åbner snart en ny Fakta. Jeg tror man skal rimeligt langt ud, før der ikke er nogen indkøbsmuligheder. Vi ville heller ikke bo inde i byen, da vi gerne ville have en have og ikke er til så meget larm.
Til gengæld aner jeg intet om lejeboliger, da vi bor i parcelhuskvarter hvor alle vist har eget hus. Min mand boede tidligere i Blangstedgård (et boligområde tæt på Rosengårdcentret), som ligger i et rigtig flot område men alligevel meget tæt på indkøb via Rosengårdcentret. Min mand havde andelsbolig derude, men mon ikke der er lejeboliger der også. Bortset fra at hans bolig var for lille til os, så synes jeg området er rigtig flot.