lineog4 skriver:
Har nu læst interesseret i tråde hvor der blandt andet bliver talt om børns sengetider. Og er derfor nysgerrig alene ud fra jeg egentlig er klar over min mindste sover for lidt.
Min mindste er 3 (fra juli) og vi har læææææænge (ifølge børnehaven) krævet han fik en lur i børnehaven - nu har de så taget sagen i egen hånd og har taget luren fra ham (de siger han selv nægter), her hjemme sover han stadig et par timer til middag.
Vi står op kl 6 i hverdagen - weekend plejer han at vågne af sig selv mellem 6.30 og 7. Og han bliver ikke puttet før 19.30 - der er dage hvor han er så smadret og vi kan putte ham før, men det hører til sjældenhederne. Grunden til vi ikke kan, er der sker for meget - hans storesøster har to dage hvor hun er hjemme fra fritidsaktiviteter efter 19 og var han puttet ville han vågne (er prøvet).
Han deler værelse med storebror og skal være meget træt for ikke at blive ked af at være på værelset alene og storebror er ikke grydeklar Kl 18.
Derudover ja er der bare mange dage hvor vi først er hjemme kl 16, dage hvor jeg er senere hjemme og skal der laves mad, laves lektier, laves.... Så er det bare umuligt at nå til før.
Det var jo super nemt da han sov til middag, han fik sin søvn på et døgn, han var glad - de dage vi har fri eller jeg kan hente omkring 12-13 og tage ham hjem og sove er problemløse, men så er der hverdagen....
læste så nogen af jer skrev om sovetider før 19 og blev lidt frustreret og meget fascineret - hvordan får i dagen til af hænge sammen? Og er I ikke en smule frustreret over I ikke ser jeres børn mange timer - her ville det betyde 1-2 timer pr dag. Deres ve og vel er selvsagt mere vigtigt end tid med mig, og kunne jeg putte ham kl 18 og det gjorde ham godt ville jeg gøre det, men tror jeg ville brokke mig en del mere over arbejdet end jeg gør nu 
sengetider før kl 19 ? :O orh jeg ville ikke kunne smide mine i seng der for ville slet ikke føle jeg så dem så!!!!
de bliver afleveret i børnehaven senest kl 9 og hentet tidligst kl 16 for at dagen kan hænge sammen så ville jo nærmest ikke se dem :O:O:O
min mellemste er 3 dog 4 til januar, men han kommer i seng kl 8 og vågner selv senest kl 7 og den store på 5½ kommer i seng ½ time senere, dog her i julemåneden er begge i seng kl 20.30 pga julekaldender ;p og ja der er genudsendelse men nej er bare ikke det samme som at se det på dagen til julehygge med hele familien ;P
den mellemste fik taget sin middagslur da han var ca 3,4 år i børnehaven herhjemme kommer han nogen gange ind og sove, MEN kun når han selv siger han vil, for ellers ligger han sig de mærkeligste steder, som f.eks. under spisebordet ;P