Hvornår går de i seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
29 svar
2 synes godt om
9. december 2013

lineog4

Har nu læst interesseret i tråde hvor der blandt andet bliver talt om børns sengetider. Og er derfor nysgerrig alene ud fra jeg egentlig er klar over min mindste sover for lidt.

Min mindste er 3 (fra juli) og vi har læææææænge (ifølge børnehaven) krævet han fik en lur i børnehaven - nu har de så taget sagen i egen hånd og har taget luren fra ham (de siger han selv nægter), her hjemme sover han stadig et par timer til middag. 

Vi står op kl 6 i hverdagen - weekend plejer han at vågne af sig selv mellem 6.30 og 7. Og han bliver ikke puttet før 19.30 - der er dage hvor han er så smadret og vi kan putte ham før, men det hører til sjældenhederne. Grunden til vi ikke kan, er der sker for meget - hans storesøster har to dage hvor hun er hjemme fra fritidsaktiviteter efter 19 og var han puttet ville han vågne (er prøvet). 

Han deler værelse med storebror og skal være meget træt for ikke at blive ked af at være på værelset alene og storebror er ikke grydeklar Kl 18. 

Derudover ja er der bare mange dage hvor vi først er hjemme kl 16, dage hvor jeg er senere hjemme og skal der laves mad, laves lektier, laves.... Så er det bare umuligt at nå til før.

Det var jo super nemt da han sov til middag, han fik sin søvn på et døgn, han var glad - de dage vi har fri eller jeg kan hente omkring 12-13 og tage ham hjem og sove er problemløse, men så er der hverdagen....

læste så nogen af jer skrev om sovetider før 19 og blev lidt frustreret og meget fascineret - hvordan får i dagen til af hænge sammen? Og er I ikke en smule frustreret over I ikke ser jeres børn mange timer - her ville det betyde 1-2 timer pr dag. Deres ve og vel er selvsagt mere vigtigt end tid med mig, og kunne jeg putte ham kl 18 og det gjorde ham godt ville jeg gøre det, men tror jeg ville brokke mig en del mere over arbejdet end jeg gør nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

Carina:-)

Her har vi to på 1½ .

De bliver puttet kl 20 i hverdagen det samme gør hende på 5 og ham på 8 -De må så se film ½ time på ipad inden de ligger sig til at sove.

De ældste bestemmer selv.

I weekenden sover de 2 små en time senere ,og den er som de har lyst til for de mellemste og de ældste.

Har en mand der arbejder sent,og han vil også gerne se hans børn.

Kl 18-19 er for mig kun sent eftermiddag/start aften og vi ville som familie slet ikke have familietid hvis vi skulle putte der.

Der spiser vi jo aftensmad 

Vi står op kl 7 i weekenden noget senere .

Anmeld

9. december 2013

bøllen

Vores på 4 ( okt ) bliver puttet kl 19.30-20 vågner kl 6,30-7,30. 

Vi er så priviligeret at han kan sove så længe han vil om morgnen men den er sjældent mere end kl 6.30-7 men kan strække sig til kl 7.30.

han bliver hentet kl 15 hver dag så syntes vi har god til både morgen og aften men går jo også hjemme.

Anmeld

9. december 2013

L&V

Vores børn på 5mdr og 2 1/2 kommer på nu værende tidspunkt i seng kl 20 og op kl 08. Den store sover 2-3 timer til middag og den lille tager ca 5 timer i løbet af dagen. Hvordan det kommer til at se ud når jeg er færdig på barsel må.tiden vise men puha hvor har man bare ik meget tid med dem der

Anmeld

9. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alberte på 17 mdr kommer i seng mellem kl 18.30-19. Hun vågner så mellem kl 5-6. Hun sover gerne 2-3 timer til middag.

Thea på 5 år ( fra sep ) kommer i seng kl 19-19.30 på hverdage. I weekenden kommer hun i seng kl 20-20.30. Hun plejer at vågne omkring kl 6 hver dag, lige meget hva kl hun er kommet i seng. Nogen weekender, hvis vi ska noget, ka hun overtales til en lille lur. Vh stine

Anmeld

9. december 2013

Lunae

Herhjemme har vi Camille på 3 år og 3 mdr og August på knap 6 mdr. Camille sover ikke længere i børnehaven!

Begge unger kommer i seng mellem 19-19.30, sommetider bliver den 20, men det hører til sjældenhederne! Det fungerer fint og tænker ikke at de får for lidt søvn! I dag blev Camille vækket 6.30, men 3 dage om ugen får hun lov at sove til hun vågner

Anmeld

9. december 2013

Vik

Vores pige på 3 ( fra september ) kan ikke sove i bh hun kan ikke finde ro til det. Hun bliver først hentet ved 17 tiden og jeg er hjem først ved 17.30, så bliver der lavet aftensmad og nå vi har spist så er kl 18.30 og hun plejer at være brugt på det tidspunkt. Vi begynder med putterutinen kl 19 og så sover hun 19.30 til  6.45-7. Så vi har meget stram program med ingen plads til frihedsaktiviteter eller særlig meget leg. Vi plejer at skiftes til madlavning og den der har fri har kvalitetstid med datteren mens den anden laver mad. Nogle gange hjælper hun ud i køkkenet. I weekender sover hun til middag og bliver først puttet om aften når hun er træt ( alt mellem 19.30 og 21)

Anmeld

9. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores dreng på 2 kommer i seng kl 19.30 og står op alt imellem 6.30 og 9.30  i hverdagen skal han dog senest op kl 7.30. Men ja, det varierer meget. Hans middagslur varierer også meget, alt fra 1,5time til 3,5time. 

Anmeld

9. december 2013

LilleMie

Vores datter på 22 måneder kommer i seng 19.30 og står op kl. 6.20 stort set på klokkeslettet hver morgen (også i weekenderne). Hun sover stadig middagslur 1,5-3 timer, hvilket svinger meget.

Så det bliver til 12-14 timers søvn i døgnet afhængig af lurens længde, aner ikke om det er for meget eller lidt, men hun trives med det 

Og forresten synes jeg ikke, at det lyder til jeres får for lidt søvn 

Anmeld

9. december 2013

Aabye

lineog4 skriver:

Har nu læst interesseret i tråde hvor der blandt andet bliver talt om børns sengetider. Og er derfor nysgerrig alene ud fra jeg egentlig er klar over min mindste sover for lidt.

Min mindste er 3 (fra juli) og vi har læææææænge (ifølge børnehaven) krævet han fik en lur i børnehaven - nu har de så taget sagen i egen hånd og har taget luren fra ham (de siger han selv nægter), her hjemme sover han stadig et par timer til middag. 

Vi står op kl 6 i hverdagen - weekend plejer han at vågne af sig selv mellem 6.30 og 7. Og han bliver ikke puttet før 19.30 - der er dage hvor han er så smadret og vi kan putte ham før, men det hører til sjældenhederne. Grunden til vi ikke kan, er der sker for meget - hans storesøster har to dage hvor hun er hjemme fra fritidsaktiviteter efter 19 og var han puttet ville han vågne (er prøvet). 

Han deler værelse med storebror og skal være meget træt for ikke at blive ked af at være på værelset alene og storebror er ikke grydeklar Kl 18. 

Derudover ja er der bare mange dage hvor vi først er hjemme kl 16, dage hvor jeg er senere hjemme og skal der laves mad, laves lektier, laves.... Så er det bare umuligt at nå til før.

Det var jo super nemt da han sov til middag, han fik sin søvn på et døgn, han var glad - de dage vi har fri eller jeg kan hente omkring 12-13 og tage ham hjem og sove er problemløse, men så er der hverdagen....

læste så nogen af jer skrev om sovetider før 19 og blev lidt frustreret og meget fascineret - hvordan får i dagen til af hænge sammen? Og er I ikke en smule frustreret over I ikke ser jeres børn mange timer - her ville det betyde 1-2 timer pr dag. Deres ve og vel er selvsagt mere vigtigt end tid med mig, og kunne jeg putte ham kl 18 og det gjorde ham godt ville jeg gøre det, men tror jeg ville brokke mig en del mere over arbejdet end jeg gør nu 

Mine 2 som er 2.5 og 14 mdr bliver puttet kl 19.. I lang tid er den store først blevet puttet kl 20, men vi kunne mærke på ham at det simpelthen ikke fungerede for ham, så vi prøvede at putte ham en time tidligere, og det har så virket.. Den lille er egentlig klar allerede kl 18.30 men hvis vi putter ham der så står han op kl 4.30-5 stykker og der er jeg altså bare ikke klar til at stå op.. Når jeg putter ham den halve time senere så står han først op kl 6-6.30.
Det passer lidt bedre ind i vores hverdag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.