san skriver:
Jeg arbejder i en vuggestue, og her bruger vi kun sutten når vi skal sove.. og det samme siger vi til forældre med børn på 1½ år, eller råder dem til det.. Det hæmmer børn i deres sproglig udvikling hvis de får lov til at bruge den sut
så væk med den, og brug kun sutten når de skal sove..
og så har børn på 2 år og derefter ikke en sutte behov mere, de kan godt finde trøst på andre måde...
Men ved mange forældre har svært ved at tage sutten fra deres børn, for det er selvfølelig svært for børnene at vende sig til at man ikke bare går rundt med den. men de klare den hvis forældrene holder ved 
Med al respekt bliver jeg en lille smule irriteret over dit svar

Jeg spørger jo ikke OM vi skal skære ned for brug af sut, jeg spørger heller ikke om hvornår vi burde have gjort det tidligere, jeg spørger om hvordan vi bedst griber det an. Jeg synes dit svar er lidt at slå mig oveni hovedet i forhold til det ikke er noget vi har gjort tidligere, ligesom du lige nævner det med sproget - Og det har jeg jo selv nævnt i det første indlæg! Jeg har ikke brug for lige at få understreget, at hendes sprog sænkes af suttebrug. Du mener det forhåbentlig ikke sådan som det kommer til at lyde, måske har du bare ikke læst det jeg har skrevet i det første indlæg inden du svarede.. Rose er sensitiv og blev derudover storesøster for 8 mdr siden, derfor har hun haft et større behov for sutten. Det føles jeg ikke der er noget forkert i - Jeg vil bare gerne skære ned nu
Anmeld