Jeg tror det er vigtigt ikke at gå i panik.
Det man kan gøre er at vaske hænder ofte, og have en tophygiene, samt tænke over hvad man rør ved, og hvad man efterfølgende berører. Det er det som læger gør når de er ude på sygebesøg med influenzatilfælde.
Når folketinget beslutter at frigive den der Tamilu, så ville jeg til enhver tid få vacineret ens børn, men det er ingen garanti, vira muterer og det vil denne også gøre.
Du har ret i, at man ikke bør gå i panik over dette.
Men som du selv skriver kan man forebygge det ved ofte, at vaske hænder og i det hele tager tænke over sin hygiejne. Men når pædagogerne ikke engang er informeret om hvordan de skal forholde sig, så kan jeg ikke være andet end bekymret for (som jeg tidligere har skrevet) så vidste hun slet ikke hvad jeg talte om... Hendes kommentar var: "når et barn har influenza så sender vi det barn hjem"... Netop det, at hun ikke ved mere bekymrer mig meget. Jeg har så været inde på sundhedsstyrelsens hjemmeside og bestilt 2 plakater, hvor der står hvordan man evt kan forebygge det via hygiejne osv - dem har jeg tænkt mig, at forære dem....

At de ikke har en kriseplan som orienterer dem om hvordan de skal forholde sig hvis et tilfælde skulle opstå, synes jeg simpelthen er for uansvarligt.
Vh M
Anmeld