Kriseplaner i vuggestuen ifht influenza A

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

qp

- skriver:

Så vidt jeg ved så der ingen og pt så håber jeg heller ikke det bliver kørt så langt op...

Skulle der blive noget er jeg ikke i tvivl om de nok skulle takle det 110%...

Så den tager vi til den tid...

Vil ikke gå og køre mig selv op på den måde...

Jeg mener så at vuggestuens personale har et ansvar overfor børnene. De bør være orienteret og vejledt hvis der skulle opstå et tilfælde... Dette handler jo om liv og død og er derfor alvorligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

qp

Bastian skriver:

Influenza a skulle have et MILDERE forløb end en almindelig influenza...

Det er korrekt men mennesker der har et nedsat immunforsvar er mere udsatte for, at blive alvorligt syge og endda ikke kunne overleve influenzaen end vi andre....

Anmeld

27. juli 2009

qp

Diana... skriver:

Jeg synes det har kørt alt det der så meget op fugle svine og nu denne og der er ikke nogen af de 2 andre man har mærket til og håber da helle ikke denne gør det.

Tror bare i/man tænker så meget over det fordi den er ny men vi har jo nogen sygedomme der er være. men som er normale her i DK så derfor ikke høre så meget om dem.

Knus Diana som slet ikke gider tænke over det.

Som forælder har man jo et ansvar for sit barn/børn - og er de i alderen 0-2 år kan det udvikle sig alvorligt. Og idet så mange børn lige har været i udlandet og rejse, kan jeg ikke lade være med at bekymre mig om det.... 
Personligt mener jeg, at man skal tage det alvorligt når man har små børn.

Vh M

Anmeld

27. juli 2009

qp

Jeg tror det er vigtigt ikke at gå i panik.

Det man kan gøre er at vaske hænder ofte, og have en tophygiene, samt tænke over hvad man rør ved, og hvad man efterfølgende berører. Det er det som læger gør når de er ude på sygebesøg med influenzatilfælde.

Når folketinget beslutter at frigive den der Tamilu, så ville jeg til enhver tid få vacineret ens børn, men det er ingen garanti, vira muterer og det vil denne også gøre.

Du har ret i, at man ikke bør gå i panik over dette.
Men som du selv skriver kan man forebygge det ved ofte, at vaske hænder og i det hele tager tænke over sin hygiejne. Men når pædagogerne ikke engang er informeret om hvordan de skal forholde sig, så kan jeg ikke være andet end bekymret for (som jeg tidligere har skrevet) så vidste hun slet ikke hvad jeg talte om... Hendes kommentar var: "når et barn har influenza så sender vi det barn hjem"... Netop det, at hun ikke ved mere bekymrer mig meget. Jeg har så været inde på sundhedsstyrelsens hjemmeside og bestilt 2 plakater, hvor der står hvordan man evt kan forebygge det via hygiejne osv - dem har jeg tænkt mig, at forære dem.... 
At de ikke har en kriseplan som orienterer dem om hvordan de skal forholde sig hvis et tilfælde skulle opstå, synes jeg simpelthen er for uansvarligt.

Vh M

Anmeld

27. juli 2009

qp

De siger jo at det ik er alle der må få den, ved ik om de har lavet det om.

Men de siger ældre og svage. syntes jeg bare er lidt langt ude.

Som min bedste sagde, hun vil hellere give Emil en sprøjte og undvære selv da hun jo har levet livet.

Men lad os nu se hva de når frem til. Men tror man tænker mere over det når man har børn.

Ældre, svage og børn i alderen 0-2 år vil kunne få vaccinen...

Anmeld

27. juli 2009

Diana...

Marcus' Mor skriver:

Som forælder har man jo et ansvar for sit barn/børn - og er de i alderen 0-2 år kan det udvikle sig alvorligt. Og idet så mange børn lige har været i udlandet og rejse, kan jeg ikke lade være med at bekymre mig om det.... 
Personligt mener jeg, at man skal tage det alvorligt når man har små børn.

Vh M

Jamen jeg siger da heller ikke at man du ikke skal bekymre dig   Jeg siger bare at jeg tror man gøre det være en det forhåbelig er. 

Jeg da selvfølgelig os bange for at der er nogen der skal rammes af det her hjemme men vi kan nu engang ikke gøre noget, og hvis jeg skulle gå og bekymre mig om alle de sygdomme der findes ville jeg blive skør. 

Men det er bare sådan jeg har det. 

Anmeld

27. juli 2009

qp

Diana... skriver:

Jamen jeg siger da heller ikke at man du ikke skal bekymre dig   Jeg siger bare at jeg tror man gøre det være en det forhåbelig er. 

Jeg da selvfølgelig os bange for at der er nogen der skal rammes af det her hjemme men vi kan nu engang ikke gøre noget, og hvis jeg skulle gå og bekymre mig om alle de sygdomme der findes ville jeg blive skør. 

Men det er bare sådan jeg har det. 

Synes du ikke vuggestuens personale bør være orienteret og vejledt i hvordan de skal forholde sig hvis der opstår et tilfælde?
Det er mere DET der bekymrer mig... jeg er godt klar over, at man ikke kan gøre så meget når skaden er sket...  Men man skal da som pædagog kunne løfte sin opgave som en ansvarlig voksen overfor de børn man beskæftiger sig med i hverdagen...

Vh M

Anmeld

27. juli 2009

Diana...

Marcus' Mor skriver:

Jeg mener så at vuggestuens personale har et ansvar overfor børnene. De bør være orienteret og vejledt hvis der skulle opstå et tilfælde... Dette handler jo om liv og død og er derfor alvorligt!

Jeg er sikker på at når det virkelig er 100% sikkert at det vil bryde ud og der er mange der vil dø af det osv så vil børnehaver osv os gøre ALT hvad der SKAL gøres. den alm influenza er der jo os mange der dør af rigtig mange faktisk. 

Anmeld

27. juli 2009

Diana...

Marcus' Mor skriver:

Synes du ikke vuggestuens personale bør være orienteret og vejledt i hvordan de skal forholde sig hvis der opstår et tilfælde?
Det er mere DET der bekymrer mig... jeg er godt klar over, at man ikke kan gøre så meget når skaden er sket...  Men man skal da som pædagog kunne løfte sin opgave som en ansvarlig voksen overfor de børn man beskæftiger sig med i hverdagen...

Vh M

Du skriver at du TROR ikke hun ved hvad du snakker om altså du er ikke sikker. Jeg tror bestemt hun er klar over influenza a men der er INTET der er sikkert endnu så kan de jo heller ikke gøre noget. der bliver snakket så meget om det så det ville sgu da vær mærkeligt at hun ikke havet hørt om det.

Anmeld

27. juli 2009

Diana...

Marcus' Mor skriver:

Vh M

Det sagde jeg da ikke noget om at jeg ikke synes. selvfølgelig skal de det hvis det sikkert det er så alvorligt som de TROR men det er nu en gang ikke sikkert og når de finder ud af hvor alvorligt det er jamen så ville jeg da overhoved ikke være i tvivl om at det ville handle rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.