Kriseplaner i vuggestuen ifht influenza A

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
34 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

qp

Jeg har tænkt lidt over det der influenza a ifht vuggestuer osv... Jeg synes man bør have en kriseplan i tilfælde af, at et af børnene bliver ramt af influenza a og derved satte de øvrige børn i fare... Børn under 2 år er jo særlig udsat.
Jeg hentede min søn i vuggestue og fortalte en af pædagogerne, at jeg havde tænkt en del på, at mange af børnene jo her i dag er vendt tilbage til vuggestuen efter ferien og spurgte om de havde sådan en kriseplan... Hun svarede mig nej, at det havde de ikke - men at de plejer, at sende børnene hjem hvis de fik influenza?? Jeg pointerede, at jeg altså talte om influenza a/svineinfluenza men jeg tror slet ikke hun vidste hvad jeg talte om.
Ved I om der evt er/er kommet lovregler om kriseplaner i offentlige institutioner i forbindelse med epidimier som influenza???

Hvordan er det i jeres børns vuggestuer??

Er spændt på, at høre fra jer....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Vingummien

I nogen lande men ved ik om danmark, men der vil de lukke hele vuggestur/børnehave osv hvis et barn får det, så de andre ik bliver smittet.

Men ved faktisk ik med herhjemme.

Tænker også meget på det, ved godt man ik kan gøre noget hvis det først kommer, men Emil er i en integreret vuggestue og mange el faktisk alle har været hjemme i deres eget land på ferie og det gør mig lidt nervøs. Håber ik det kommer, men vi kan desværre ik gøre så meget ved det. Vi kan jo ik holde dem hjemme til evig tid, selvom vi gerne ville

Men forstår dig udemærket

Anmeld

27. juli 2009

Kristina V

Tror man lukker hele vuggestuen ned hvis det kommer. Det smitter jo fra ånde (savl), så altskal jo lukkes ned og gøres rent, men alle børn skal tjekkes.
Man har købt vacciner til sådanne tilfælde.

Anmeld

27. juli 2009

Zeta

Kristina V skriver:

Tror man lukker hele vuggestuen ned hvis det kommer. Det smitter jo fra ånde (savl), så altskal jo lukkes ned og gøres rent, men alle børn skal tjekkes.
Man har købt vacciner til sådanne tilfælde.

Har man først fået det eller er i nærheden af det, så hjælper vacine intet, det skal man have 2 gange i træk over en periode på flere uger, før man danner antistoffer, og det er ikke engang nogen garanti.

Vacinerne som sundshedsstyrelsen har bestilt i England, skal bruges til efteråret, når det leveres, og når folketinget har besluttet hvem der skal have dem. Nok alle ældre, børn og folk med kroniske lidelser.

Bryder det alvor ud, så plejer det at være sent efterår, starten af vinter som enhver anden influenza. Man regner med at 5-6.000 dør af denne influenza herhjemme denne særson. Lidt uhyggeligt

Anmeld

27. juli 2009

Bastian

Influenza a skulle have et MILDERE forløb end en almindelig influenza...

Anmeld

27. juli 2009

Diana...

Jeg synes det har kørt alt det der så meget op fugle svine og nu denne og der er ikke nogen af de 2 andre man har mærket til og håber da helle ikke denne gør det.

Tror bare i/man tænker så meget over det fordi den er ny men vi har jo nogen sygedomme der er være. men som er normale her i DK så derfor ikke høre så meget om dem.

Knus Diana som slet ikke gider tænke over det.

Anmeld

27. juli 2009

Diana...

Bastian skriver:

Influenza a skulle have et MILDERE forløb end en almindelig influenza...

Ja det har jeg os hørt.

Anmeld

27. juli 2009

Kristina V

Zeta skriver:

Har man først fået det eller er i nærheden af det, så hjælper vacine intet, det skal man have 2 gange i træk over en periode på flere uger, før man danner antistoffer, og det er ikke engang nogen garanti.

Vacinerne som sundshedsstyrelsen har bestilt i England, skal bruges til efteråret, når det leveres, og når folketinget har besluttet hvem der skal have dem. Nok alle ældre, børn og folk med kroniske lidelser.

Bryder det alvor ud, så plejer det at være sent efterår, starten af vinter som enhver anden influenza. Man regner med at 5-6.000 dør af denne influenza herhjemme denne særson. Lidt uhyggeligt

Meget uhyggeligt! Englang har de sagt omkring 60000..

Vi er desværre nogle som arbejder tæt på det, da vi levere termometer til mange ulande -og dk selvf. ... De bliver flået væk, da den er mere farlig en man havde ventet..
Kan man købe vaccinerne, så bliver firmaet + familie vaccineret...

Anmeld

27. juli 2009

Zeta

Kristina V skriver:

Meget uhyggeligt! Englang har de sagt omkring 60000..

Vi er desværre nogle som arbejder tæt på det, da vi levere termometer til mange ulande -og dk selvf. ... De bliver flået væk, da den er mere farlig en man havde ventet..
Kan man købe vaccinerne, så bliver firmaet + familie vaccineret...

Jeg tror det er vigtigt ikke at gå i panik.

Det man kan gøre er at vaske hænder ofte, og have en tophygiene, samt tænke over hvad man rør ved, og hvad man efterfølgende berører. Det er det som læger gør når de er ude på sygebesøg med influenzatilfælde.

Når folketinget beslutter at frigive den der Tamilu, så ville jeg til enhver tid få vacineret ens børn, men det er ingen garanti, vira muterer og det vil denne også gøre.

Anmeld

27. juli 2009

Vingummien

Zeta skriver:

Jeg tror det er vigtigt ikke at gå i panik.

Det man kan gøre er at vaske hænder ofte, og have en tophygiene, samt tænke over hvad man rør ved, og hvad man efterfølgende berører. Det er det som læger gør når de er ude på sygebesøg med influenzatilfælde.

Når folketinget beslutter at frigive den der Tamilu, så ville jeg til enhver tid få vacineret ens børn, men det er ingen garanti, vira muterer og det vil denne også gøre.

De siger jo at det ik er alle der må få den, ved ik om de har lavet det om.

Men de siger ældre og svage. syntes jeg bare er lidt langt ude.

Som min bedste sagde, hun vil hellere give Emil en sprøjte og undvære selv da hun jo har levet livet.

Men lad os nu se hva de når frem til. Men tror man tænker mere over det når man har børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.