Hjælp med budget -nybagt mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2013

Sisse Vinther

Maria&Lukas skriver:

Ved godt du ikke spare på den måde. Men du ville jo ikke bruge lige så mange penge på mad og bleer (hvis i ikke selv skulle ha med) så du behøver jo ikke sætte dp+ fuldbeløb når det er

Nej det er selvfølgelig rigtig.. Vi sparer noget på mad
Og sikkert også lidt på bleer alt efter hvor mange den bruger i dagplejen. (Ved at dem vi har/havde på 7 mdr. da jeg var der blev skiftet mindst 3 gange på sådan en dag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Sisse Vinther

Karina84 skriver:

babymassage? Altså tænker du hvis den lille har ondt i maven? Jeg har aldrig masseret mine tror jeg, kun lavet øvelser med stræk og bøj, osv. Ikke noget jeg har brugt olie til. Så det skal jeg ikke lige kloge i, men vil stadig tro at det holder lang tid. Du bruger kun et par dråber i vandt, og toppen af en lillefinger måske, hvis de skal ha lidt creme på benene eller numsen.

Nej. Altså dissideret massage, hvor man bruger olien på barnet. ca. 20-30 minutter gerne efter et bad, og helst mellem måltider. Det er bevist at det giver større tryghed og tillid hos spædbørn, og at det styrker deres immunforsvar, og gør dem mindre kede af det, da de bliver tilfredsstillet gennem kærtegn og berøring på en anden måde.  
Det er næsten det samme som almindelig massage til voksne, bare nogle andre strøg.

Og ja, det er godt mod fx kolik eller mave-/tarmproblemer, men så skal man også massere på en bestemt måde nogle bestemte steder, men det er bare ganske almindelig massage jeg snakker om, 3-4 gange om ugen.

Og så råder de til man bruger en naturolie, så gik lidt ud fra at en babyolie som jo bruges til babyer kunne være god til formålet. Og man bruger selvfølgelig heller ikke så meget af gangen, men man må da bruge noget mere end hvis man kun bruger det i badet.

Anmeld

5. december 2013

et-ønske

Jeg kan simpelthen ikke huske det med bleer, hun bliver 8 om 14 dage Men har da et par råd jeg gerne vil give videre.

Jeg brugte ikke penge på olie, shampoo eller andet før hun var et par år - indtil da kun vand. Det lyder som en rigtig hyggelig ide med massage og det er selvfølgelig et holdningsspørgsmål - men hvis det betød at jeg skulle påføre mit barns hud "kunstigt" fugtighed ville jeg bestemt fravælge det Min datter har stadig den skønneste fine marcipan hud, som mange faktisk kommentere på at deres ikke har mere.
Man kan sagtens få en god kontakt på andre måder - vi havde meget hud/hud kontakt også da hun ikke længere var nyfødt.

Jeg brugte ikke penge cremer/salver mm. min mor var pædagog i en vuggestue, og hun anbefalede mig inytiol, tjæresalve til røde numser - og det virker med det samme

Derudover brugte jeg kun skumklude, ingen vådservietter - dem jeg fik i gratis pakkerne brugte jeg til at pudse hendes sko med Hvis man skal nogle steder, vrider man kludene op og smider i en frostpose.

Hvis pengene er små, ville jeg bestemt købe brugt tøj og udstyr, det kan fås til små penge og meget er ikke brugt

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.