Hjælp med budget -nybagt mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2013

Mor til Majbørn

Sisse Vinther skriver:

Ja, vi har tænkt os at bruge Rema 1000 bleer, hvis de passer, da de er testet godt, og dem jeg kender som har brugt dem til sine børn kun har været tilfredse. Så det er økonomisk og godt samtidig for os (win-win) og så som en anden sagde -billige vådservietter.
Men sådan noget som olier, cremer osv. der betyder det nok mere at det er det helt rigtige, end at prisen er lav.
men det bruger man ikke så meget af?

Hvor tit vasker man med shampoo?
Og et dumt spørgsmål.. ved jo man ikke vasker baby lige efter fødslen.. Hvor mange dage går der egentlig inden man må bade sit barn?

Altså det er noget med at du sådan set må bade barnet en 3-4 dage efter fødslen, men jeg kan ikk helt huske hvor meget sæbe der blev brugt i starten.

Vores dreng på 1,5 er født med/ har et kæmpe garn der vokser helt sindssygt, så ca. 2 gang om ugen vasker jeg det med shampoo (medmindre han har smurt leverpostej udover sig selv), og ellers bruger jeg bare vand med babyolie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Sisse Vinther

stjernehimmel skriver:

her brugte jeg os rema bleer.. de var bare bedst til hende af min.....

åhhh du skal vel ha lidt baby olie osv.. men det er nu ik så  meget man bruger af det....af hvad jeg husker....(pyy man glemmer meget på 8 år)

Jeg brugte ikke zinksalve til hende af min det gjorde blot ondt værre men brugte pudder istedet.....

MM må man ikke sætte på tilbud overhovedet så bleer osv er det eneste man kan spare på i form af tilbud... 

jeg syntes egentlig de 1000 kr slog rigtig godt til.. nogle gange var der for meget, som så blev brugt i de måneder hvor der røg ekstra bleer osv pga evt sygdom, eller til køb af de ting som shampoo osv der ikke skal købes hver måned.....

Nå ja, men mente også at jeg ikke går end i pris på sådan noget som olier, sæber og andet, det skal bare være det rigtige! Altså... så er det lidt ligemeget hvad det koster -sådan ment.

Regner med at bruge en del olie, da jeg har læst en masse om babymassage, teknikker osv. alt det man skal vide, og har udøvet det på andres børn som virkelig har givet pote. Men igen; det er jo ikke det dyreste..

Tror jeg vil sætte den til 1000 kroner... Jeg havde glemt at tænke på at jeg kun vil vaske babys ting i neutralt (da både min kæreste og jeg er meget overfølsomme over for parfumer, vaskepulver og lign. ville det undre mig hvis baby som er særligt følsom når den er så lille og ny ikke ville reagere)
Så hvis vi siger de 800 til bleer, servietter shampoo mm. (indregnet mme hvis det er nødvendigt) og så 200 kr. til ting som vaskemidler.

Hvor tit kommer man tøj? de gror jo hurtigt, men man når vel ikke egentlig at købe nyt i den størrelse de har når de er så små. De 3 mdr. går vel med det tøj man allerede har købt/fået (hvis man da har nok) og så begynder man og samle ind til når den gror ud af det.

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

Mor til Majbørn skriver:

Altså det er noget med at du sådan set må bade barnet en 3-4 dage efter fødslen, men jeg kan ikk helt huske hvor meget sæbe der blev brugt i starten.

Vores dreng på 1,5 er født med/ har et kæmpe garn der vokser helt sindssygt, så ca. 2 gang om ugen vasker jeg det med shampoo (medmindre han har smurt leverpostej udover sig selv), og ellers bruger jeg bare vand med babyolie...

Okay, tusind tak. Så shampoo er jo heller ikke noget som man bruger så meget af. (med mindre det er leverpostejsmadder hver dag ;-)  )

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

Maria&Lukas skriver:

Du skal lige tænke på når baby starter i vs/dp spare du en del på mad og bleer. Vi bruger kun 3 bleer om dagen nu og havregrød til morgenmad og det vi spiser til aftensmad. Og han er 10 måneder

Ja. Der hvor vi har fået plads (fordi jeg har været i praktik) har jeg været i praktik, og der køber forældre selv bleer som de så bruger til kun det ene barn der.

Men jeg ved ikke hvor meget man sparer, for så er der jo lidt over de 2200 om måneden til dagplejen

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

Karina84 skriver:

Og ja cremer og olie osv. holder lææææænge, så det er altså ikke noget jeg sådan ville regne ind i budgettet det første års tid 

Okay.. Heller ikke hvis man regner med regelmæssig babymassage?

Anmeld

5. december 2013

Lukas&Liam<3

Sisse Vinther skriver:

Ja. Der hvor vi har fået plads (fordi jeg har været i praktik) har jeg været i praktik, og der køber forældre selv bleer som de så bruger til kun det ene barn der.

Men jeg ved ikke hvor meget man sparer, for så er der jo lidt over de 2200 om måneden til dagplejen

Ved godt du ikke spare på den måde. Men du ville jo ikke bruge lige så mange penge på mad og bleer (hvis i ikke selv skulle ha med) så du behøver jo ikke sætte dp+ fuldbeløb når det er

Anmeld

5. december 2013

Karina84

Sisse Vinther skriver:

Okay.. Heller ikke hvis man regner med regelmæssig babymassage?

babymassage? Altså tænker du hvis den lille har ondt i maven? Jeg har aldrig masseret mine tror jeg, kun lavet øvelser med stræk og bøj, osv. Ikke noget jeg har brugt olie til. Så det skal jeg ikke lige kloge i, men vil stadig tro at det holder lang tid. Du bruger kun et par dråber i vandt, og toppen af en lillefinger måske, hvis de skal ha lidt creme på benene eller numsen.

Anmeld

5. december 2013

moars

Vil lige tilføje svar. I de gratis baby pakker man er så heldig at kunne få herhjemme, er der badeolie shampoo zink (mener jeg) og div. Andre ting i. Alt efter hvor pakkerne fåes Fra. Den jeg hentede på apoteket var der tiL laaaaang tid i med bl.a. Shampoo osv.

i nogle af pakkerne er også lidt bleer (til nyfødte) legetøj mv.

liste over div. Babypakker kan Googles.

mener også man hos libero får en når de er 1/2-1 år!? Hvis man melder sig ind i deres børneklub.

Anmeld

5. december 2013

mogms

hvis du vil nedsætte den mdr lige udfgift så ta et kig på stofbleer. fx  http://www.koogko.dk/shop/frontpage.html

og så slyngebarn er der masser af brugte at få - sindsygt billigt !!!

Jeg regner med at købe nolge nye og brugte og har beregnet mig til at udelukkende nye stofbleer til hele ble perioden vil ende på ca 3000,- (i den type jeg har besluttet mig for) Men da jeg er ved at kigge på det brugte marked så kan jeg se jeg sagtens kan gøre det billigere.

Anmeld

5. december 2013

FrkZier

Ja, vi har tænkt os at bruge Rema 1000 bleer, hvis de passer, da de er testet godt, og dem jeg kender som har brugt dem til sine børn kun har været tilfredse. Så det er økonomisk og godt samtidig for os (win-win) og så som en anden sagde -billige vådservietter.
Men sådan noget som olier, cremer osv. der betyder det nok mere at det er det helt rigtige, end at prisen er lav.
men det bruger man ikke så meget af?

Hvor tit vasker man med shampoo?
Og et dumt spørgsmål.. ved jo man ikke vasker baby lige efter fødslen.. Hvor mange dage går der egentlig inden man må bade sit barn?

Vådservietter fra budget til 8kr for 80stk har vundet bedst i test, de er svane og allergimærket osv. dem bruger vi, vi bruger kun vådservietter på farten, hjemme bruger vi skumklude og vand (det er også billigere).

Vi brugte omkring 8bleer om dagen de første par måneder, nu hvor han er 7mdr bruger vi måske en 5 bleer om dagen ca.

Hvis du kan/skal amme så det jo en ret billig udgift, men hvis i skal på flasken så er MME reeeet dyrt..

I teorien MÅ du bade dit barn fra dag 1, men det anbefales at vente så længe som muligt pga. der er nogle gode naturlige fedtstoffer på huden som helst ikke skal vaskes af
Shampoo og/eller olie i vandet er slet ikke nødvendigt når de er så små, det er bedst bare at vaske dem i vand og intet andet

ps. Zinksalve, olier, diverse cremer osv. får man i mange af de der babypakker, jeg har aldrig selv købt noget af det og har TONSVIS liggende i skuffende, det eneste vi har brugt so far er lidt olie til at behandle arp og lidt Zink salve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.