Hjælp med budget -nybagt mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.592 visninger
22 svar
8 synes godt om
5. december 2013

Sisse Vinther

Ja. Vi skal have lagt et budget, som gælder til 2015.
Det vil sige vi skal have lagt et budget for hvordan tingene er når babyen kommer i maj 2014. Det er vores første barn, så der er blot nogle grundlæggende ting jeg ønsker at vide.

1: Hvor mange bleer bruger et barn (fra nyfødt) ca. i døgnet?
2: Hvor mange vådservietter/anden brug til rengøring/hygiejne bruger man ca på 1 mdr.?
3: Hvilke andre ting bruger man fast hver måned, og i hvilken mængde/grad.

Håber nogen kan hjælpe os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Lukas&Liam<3

Sisse Vinther skriver:

Det vil sige vi skal have lagt et budget for hvordan tingene er når babyen kommer i maj 2014. Det er vores første barn, så der er blot nogle grundlæggende ting jeg ønsker at vide.

2: Hvor mange vådservietter/anden brug til rengøring/hygiejne bruger man ca på 1 mdr.?

Vi brugte ca 6 bleer om dagen
3-4 pakker vådservietter pr mdr
1xD dråber pr mdr
Baby olie og zinksalve havde vi købt 1 af og dem har vi stadig.
1 pk engangs vaskeklude pr måned
400 på mme

Anmeld

5. december 2013

Mor til Majbørn

Sisse Vinther skriver:

6-7 bleer om dagen (1 pk om ugen er nok) = 70kr *4 = 280kr

ca. 6 pakker vådservietter om måneden (dem i Lidl til 9 kr er bedst!): 6*9kr = 54 kr.

D-dråber, baby-olie, baby-shampp, zink-salve og fed creme til kinderne er lidt svært at sætte priser på for det er ret drøj i brug, men det skal du lige ha med i beregningen: I snit 25 kr om måneden

Udover det, brugte vi kassen på MME - 400 kr er nok passende, som en anden skriver.

= 759kr om måneden.

... hmm... det var egentlig meget. Men det er MME'en der sluger det meste, og det er bare ALDRIG på tilbud.

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

Tusind tak. Det giver da noget af et overblik.
Jeg har regnet det ud til ca 800 kr. om måneden i faste udgifter til baby. Ud over dagplejeplads som pr. 1/1-14 koster 2.258. Så det er lidt over 3000 i alt, i faste udgifter (fra når baby begynder i dagpleje, hvilket jeg regner med at h*n gør mellem 9-12 mdr.)

Anmeld

5. december 2013

stjernehimmel

Sisse Vinther skriver:

Jeg lagde i sin tid 1000 kr hver måned til mm, bleer, vådservietter osv i forbindelse med hende af min... men ved jo ik hvor meget det er steget siden.. jeg købte bleer osv på bud... og var der penge i overskud var der så lidt ekstra til alt det der kommer ved siden af.....

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

stjernehimmel skriver:

Jeg lagde i sin tid 1000 kr hver måned til mm, bleer, vådservietter osv i forbindelse med hende af min... men ved jo ik hvor meget det er steget siden.. jeg købte bleer osv på bud... og var der penge i overskud var der så lidt ekstra til alt det der kommer ved siden af.....

Ja, vi har tænkt os at bruge Rema 1000 bleer, hvis de passer, da de er testet godt, og dem jeg kender som har brugt dem til sine børn kun har været tilfredse. Så det er økonomisk og godt samtidig for os (win-win) og så som en anden sagde -billige vådservietter.
Men sådan noget som olier, cremer osv. der betyder det nok mere at det er det helt rigtige, end at prisen er lav.
men det bruger man ikke så meget af?

Hvor tit vasker man med shampoo?
Og et dumt spørgsmål.. ved jo man ikke vasker baby lige efter fødslen.. Hvor mange dage går der egentlig inden man må bade sit barn?

Anmeld

5. december 2013

stjernehimmel

Sisse Vinther skriver:

Ja, vi har tænkt os at bruge Rema 1000 bleer, hvis de passer, da de er testet godt, og dem jeg kender som har brugt dem til sine børn kun har været tilfredse. Så det er økonomisk og godt samtidig for os (win-win) og så som en anden sagde -billige vådservietter.
Men sådan noget som olier, cremer osv. der betyder det nok mere at det er det helt rigtige, end at prisen er lav.

Og et dumt spørgsmål.. ved jo man ikke vasker baby lige efter fødslen.. Hvor mange dage går der egentlig inden man må bade sit barn?

her brugte jeg os rema bleer.. de var bare bedst til hende af min.....

åhhh du skal vel ha lidt baby olie osv.. men det er nu ik så  meget man bruger af det....af hvad jeg husker....(pyy man glemmer meget på 8 år)

Jeg brugte ikke zinksalve til hende af min det gjorde blot ondt værre men brugte pudder istedet.....

MM må man ikke sætte på tilbud overhovedet så bleer osv er det eneste man kan spare på i form af tilbud... 

jeg syntes egentlig de 1000 kr slog rigtig godt til.. nogle gange var der for meget, som så blev brugt i de måneder hvor der røg ekstra bleer osv pga evt sygdom, eller til køb af de ting som shampoo osv der ikke skal købes hver måned.....

Anmeld

5. december 2013

Karina84

Sisse Vinther skriver:

Shampoo skal eller behøver du ikke bruge for de er... Hmm tja min der bliver 3 til marts bruger stadig ikke shampoo, da han ikke har voldsomt meget hår og neutral sæben sagtens kan tage det.

Til små bebser og i hvert fald det første års tid, er det nok bare at komme lidt baby olie i vandet.

De får som regel deres første bad inden de er en uge, på nogle sygehuse tilbyder de at hjælpe en mens man er indlagt, hvor de lige viser hvordan og hvorledes. Ellers er et bad en gang om ugen fint, og helst ikke meget mere end det 

Anmeld

5. december 2013

Lukas&Liam<3

Du skal lige tænke på når baby starter i vs/dp spare du en del på mad og bleer. Vi bruger kun 3 bleer om dagen nu og havregrød til morgenmad og det vi spiser til aftensmad. Og han er 10 måneder

Anmeld

5. december 2013

Karina84

Og ja cremer og olie osv. holder lææææænge, så det er altså ikke noget jeg sådan ville regne ind i budgettet det første års tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.