PernilleogLouis skriver:
Super tak
men ville uha hun være okay at være 8-9 dage? Tjekkede lige hoteller og der er rigtig mange lækre steder så det kunne meget vel være vi ender der
Jeg har faktisk ikke selv været der, men min mand har, og flere venner med børn som var meget glade. Min fætter og hans tre drenge på 4, 6 og 8 år skal dertil i februar.
M.h.t. 8-9 dage, så synes jeg det er lidt svært at vurdere, da jeg selv godt kan lide at være det samme sted længere tid af gangen. Mens andre bedst kan lide at rykke rundt.
Fordelen ved Hua Hin er at det er fastlandet, hvilket vil sige at det er forholdsvist nemt at komme rundt hvis man har lyst til at se noget andet.
Prøv at google day tours hua hin og se hvad der dukker op. F.eks her:
http://www.frangipani.com/wordpress/day-trips-from-hua-hin/#.UqGTZ2TuJ9E
Efter sigende skulle Hua Hin ikke have de smukkeste strande i Thailand, men så er der andre ting der tæller op.

Hvis jeg skulle anbefale helt frit og ikke tænke på transport, så tror jeg at Koh Lanta ville være noget for dig. Det er en stor ø med mange strande af varierende turistet niveau. Der er både noget til dem der vil have pool og aircon, og noget lidt mere primitivt. Man kan køre i bil rundt og besøge de forskellige strande, der er grotter man kan vandre i (med guide - det vil din dreng sikkert synes er sjovt, man får pandelygte og der er flagermus o.s.v.), der er den "gamle" by, som er ret souvenir-agtig, men også hyggelig at se. Der er et lille vandfald. Og masser af snorkelture og muligheder for dagture til andre øer.
Man flyver fra Bangkok til Krabi, og så tager det altså noget tid fra Krabi lufthavn til Lanta. Mener at det tager en times tid med bil til havnen, derefter 30-60 minutter til øen med båd, og så kan det tage kort eller lang tid derfra, alt efter hvilken strand man har valgt. Men der er mange muligheder og man kan snildt få 8-9 dage til at gå hvis man varierer mellem strandhygge og sightseeing.
Men hvis I kan overskue at bruge en halv dag plus det løse på rejsetid, så tror jeg virkelig at I vil have det sjovt på Lanta.