frustreret over start på dp - er det, det rigtige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2013

IT-nørd

Anonym skriver:

Vores yngste fyldte 2 år for 4 mdr siden, og vi har besluttet at han skal starte i dagpleje, fordi han har været så vant til hjemmelige omgivelser, at han ikke vil kunne tilpasse sig en vuggestue med så mange små børn hele tiden.

Men jeg er så bange for om det kan skade ham hvis dem i dagplejen måske er meget yngre end ham? Han elsker at lege med børn der er 2-3 år ældre end ham, og hans nuværende aldersgruppe samt yngre siger ham slet intet.

Jeg ville ønske at jeg kunne få ham i børnehave, selvom det er et stort skridt med mange børn ville det bedre passe ham. 

Hvad skal jeg gøre? hvis dp mor har børn på under halvandet, skal jeg så bare beholde ham hjemme? 

Nogen med det "ældste barn" i dp gruppen? 

Freya er 2,5, hun startede i dagpleje da hun var 13 måneder og var næstældste i 4 måneder, hvorefter hun blev den ældste. Det er hun stadig og pt er der et barn på 2 og et barn på 1,5 år udover hende. Til februar starter der et barn på 8 måneder.

Der er overhovedet ingen problemer i, at hun er den ældste, tværtimod. Hun er så fornuftig og stor, hjælper til og passer godt på den yngste pige. Hun kommer rigtig godt ud af det med barnet på 2 og da det kommende nye barn var på besøg, var hun helt vild med babyen, så det skal nok blive godt når han starter.

Der er selvfølgeligt ikke nogen store børn at se op til, men vores DP mor er rigtig god til at aktivere alle 3 og vi savner ikke noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.