frustreret over start på dp - er det, det rigtige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
20 svar
37 synes godt om
3. december 2013

Anonym trådstarter

Vores yngste fyldte 2 år for 4 mdr siden, og vi har besluttet at han skal starte i dagpleje, fordi han har været så vant til hjemmelige omgivelser, at han ikke vil kunne tilpasse sig en vuggestue med så mange små børn hele tiden.

Men jeg er så bange for om det kan skade ham hvis dem i dagplejen måske er meget yngre end ham? Han elsker at lege med børn der er 2-3 år ældre end ham, og hans nuværende aldersgruppe samt yngre siger ham slet intet.

Jeg ville ønske at jeg kunne få ham i børnehave, selvom det er et stort skridt med mange børn ville det bedre passe ham. 

Hvad skal jeg gøre? hvis dp mor har børn på under halvandet, skal jeg så bare beholde ham hjemme? 

Nogen med det "ældste barn" i dp gruppen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Carina:-)

Jeg ville vælge vuggestue da de fleste har en storbørnsgruppe.

Så ville I være sikre på at han havde jævnalderene legekammerater.

Desuden så sker der noget mere i en vuggestue end i en dp Har hørt flere fortælle at deres børn kedede sig i dp ,samt at når han så skal i børnehave er han vant til strukturen fra vuggestuen hvorimod det kan være vanskeligt for et barn fra dp at skulle vende sig fra en stille hverdag til den mere aktive i en off inst.

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg ville vælge vuggestue da de fleste har en storbørnsgruppe.

Så ville I være sikre på at han havde jævnalderene legekammerater.

Desuden så sker der noget mere i en vuggestue end i en dp Har hørt flere fortælle at deres børn kedede sig i dp ,samt at når han så skal i børnehave er han vant til strukturen fra vuggestuen hvorimod det kan være vanskeligt for et barn fra dp at skulle vende sig fra en stille hverdag til den mere aktive i en off inst.

Han har gået hjemme og tullerede ved mig i over 2 år, så hvor et vuggestue barn ville kede sig, kan han aktivere sig selv utrolig meget :-) Så det bliver ikke et problem.

Vuggestue kommer på ingen måde på tale, da jeg er fuldstændig imod den ordning. 

Men tak for din indput. 

Anmeld

3. december 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Han har gået hjemme og tullerede ved mig i over 2 år, så hvor et vuggestue barn ville kede sig, kan han aktivere sig selv utrolig meget :-) Så det bliver ikke et problem.

Vuggestue kommer på ingen måde på tale, da jeg er fuldstændig imod den ordning. 

Men tak for din indput. 

Jamen så  er der jo ingen problem selv om der kun skulle være små børn- når han jo bare kan aktivere sig selv så

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jamen så  er der jo ingen problem selv om der kun skulle være små børn- når han jo bare kan aktivere sig selv så

Ja, men vi sætter ham jo ud netop for at lege. Ellers beholder vi ham helst hjemme.. 

Anmeld

3. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vores yngste fyldte 2 år for 4 mdr siden, og vi har besluttet at han skal starte i dagpleje, fordi han har været så vant til hjemmelige omgivelser, at han ikke vil kunne tilpasse sig en vuggestue med så mange små børn hele tiden.

Men jeg er så bange for om det kan skade ham hvis dem i dagplejen måske er meget yngre end ham? Han elsker at lege med børn der er 2-3 år ældre end ham, og hans nuværende aldersgruppe samt yngre siger ham slet intet.

Jeg ville ønske at jeg kunne få ham i børnehave, selvom det er et stort skridt med mange børn ville det bedre passe ham. 

Hvad skal jeg gøre? hvis dp mor har børn på under halvandet, skal jeg så bare beholde ham hjemme? 

Altså hvis du "tør" aflevere ham i børnehave med 23 børn så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skal starte i viggestue hvor der er større chance for at der er større børn.
Men jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke beholder ham hjemme til han skal i børnehave. Jeg tænker bare at der kun er 4 måneder til han skal i børnehave. Det er bare synd han skal bruge krudt på at tilpasse sig vs/dp når han kort tid efter bliver flyttet igen.

Anmeld

3. december 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja, men vi sætter ham jo ud netop for at lege. Ellers beholder vi ham helst hjemme.. 

Du kan jo ikke vide noget før du prøver det.... hun kan jo sagtens have børn der er på alder med ham... og det kan da sagtens være at han ville hygge sig med de mindre når han er derover... dp skal jo nok rapportere tilbage til dig...

Anmeld

3. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Du vil gerne lade ham starte i en børnehave om nogle måneder, men ikke i en vuggestue???

Hvor jeg var sidst, var der tre grupper i vuggestuen, de helt små, mellem gruppen og så de store... så de var ikke sammen hele stuen hele tiden..

Anmeld

4. december 2013

modesty

Skade ham? Det værste der kan ske, er vel at han keder sig lidt.

Det er fuldstændig normalt at børn hellere vil lege med dem der er et par år ældre. Sådan tror jeg faktisk at de fleste børn har det. Det er ikke ensbetydende med at de ikke kan finde interesse for yngre børn når de lærer dem bedre at kende. Så det skal nok gå. 

Anmeld

4. december 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad du har imod vuggestuen,når du ikke har noget imod børnehaven....

Min datter var ældste barn i dp og legede super fodt mes den næste i rækken og der var 1.8år imellem dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.