thomas bs skriver:
Hej jeg er en ung mand på 25. Har nu arbejdet i en børnehave et par år. Og vi har fornylig fået ipad på alle stuerne. Hvad er jere meninger om det? Er det iorden børnen får lov på skift at spille lidt på ipad en time eller to om dagen. Jeg er af den overbevisning om at børn sagtens kan lege uden ipad. Og at det ville være sunder for sindet og fantasien ikke bruge så meget tid på det digitale. Har så efter en snak med en kollega. indført det kun bliver om eftermiddagen efter kl 2. Hvor de har brugt nogle timer på legepladsen. Håber på en god lille debat.
Hej
Der er 2 ipads i min datters børnehave til 35 børn ca. Og jeg har ingen problemer med det. Her sidder de også på skift, tror de sidder med den i 10-20 min hvor de så skal gi den videre til den næste i køen.
Jeg er bestemt ikke teknologiforskrækket, og ser det ikke som noget de bliver dummere af, tvært i mod. Der er SÅ mange børne apps efterhånden hvor der er en eller form for læring i, så de får lidt ud af at sidde og spille på den. Så længe de ikke kun sidder med den HELE dagen, og det vil være det samme som hvis det var en bog. Børn har godt af at komme ud at rører sig også

Synes den er en god adspredelse fra den aktive leg, børn kan lige som os voksne også godt have brug for et lille pusterum fra de andre, og der er en Ipad da meget sjovere at sidde med end en bog

Igen jeg er ikke teknologiforskrækket, og hvis vi kigger på menneskeheden, så bliver vi jo ikke ligefrem dummere.. Så tror ikke bestemt ikke det skader vores børn mere end så meget andet

Det er så bare min mening
Anmeld