Ipad i børnehaven. Jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
24 svar
21 synes godt om
3. december 2013

thomas bs

Hej jeg er en ung mand på 25. Har nu arbejdet i en børnehave et par år. Og vi har fornylig fået ipad på alle stuerne. Hvad er jere meninger om det? Er det iorden børnen får lov på skift at spille lidt på ipad en time eller to om dagen. Jeg er af den overbevisning om at børn sagtens kan lege uden ipad. Og at det ville være sunder for sindet og fantasien ikke bruge så meget tid på det digitale. Har så efter en snak med en kollega. indført det kun bliver om eftermiddagen efter kl 2. Hvor de har brugt nogle timer på legepladsen. Håber på en god lille debat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har også haft ipad i vores børns børnehave igennem lang tid. Det er langt fra hver dag, at den kommer frem. Her bliver den brugt til indlæring af forskellige ting. Det kan både være bogstaver, at vente på tur mv. Desuden bruger børnene den til, at tage billeder af forskellige situationer og som de så efterfølgende bruger.

Jeg synes, at det er et rigtig god redskab og den teknologiske verden er blevet så bred.

Anmeld

3. december 2013

thomas bs

Vi har kun haft dem i en uge. Og jeg så overrasket over de konflikter det giver. Børn der råber og skriger efter hinanden. Fordi de ikke kan finde ud af hvems tur det er. Selvom det vi voksne der styre rekkeføljen.

Anmeld

3. december 2013

2babygirls

thomas bs skriver:

Hej jeg er en ung mand på 25. Har nu arbejdet i en børnehave et par år. Og vi har fornylig fået ipad på alle stuerne. Hvad er jere meninger om det? Er det iorden børnen får lov på skift at spille lidt på ipad en time eller to om dagen. Jeg er af den overbevisning om at børn sagtens kan lege uden ipad. Og at det ville være sunder for sindet og fantasien ikke bruge så meget tid på det digitale. Har så efter en snak med en kollega. indført det kun bliver om eftermiddagen efter kl 2. Hvor de har brugt nogle timer på legepladsen. Håber på en god lille debat.

Synes det er fint med en iPad, det er der også i min datters børnehave. Så kan de efter kl 14 få 15min hver.

Anmeld

3. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
thomas bs skriver:

Vi har kun haft dem i en uge. Og jeg så overrasket over de konflikter det giver. Børn der råber og skriger efter hinanden. Fordi de ikke kan finde ud af hvems tur det er. Selvom det vi voksne der styre rekkeføljen.

Jeg har aldrig oplevet det når jeg henter. Hvis der er nogen børn der sidder med Ipad'en så forgår det stille og roligt, og de venter på tur.

Hvis børnene ikke kan finde ud af det ville jeg mene, at de slet ikke skulle have lov. Det er helt sikkert en aktivitet som skal være voksenstyret.

Anmeld

3. december 2013

hekran

Da vores drenges børnehave flyttede for snart to år siden, kom der Ipads på stuerne. I starten var der meget rift om dem og gud nåde den mor, der kom for at hente poderne, som ikke havde nået at spille eller var i gang med at spille! Det var en grusom tid! For det første syntes jeg, at det var aldeles unødvendigt. Her et par år senere, kan jeg godt se, at de har da lært noget af det og at de er gode til at vente på tur osv. Dog kommer de IPads ikke længere frem hver dag, så det er blevet mere moderat. Så jeg taler egentlig hverken for eller imod, men kan egentlig ikke helt se, hvad begrundelsen for at introducere IPads så tidligt er. De kan vel også vente på tur ned ad rutsjebanen
Nu er den ældste blevet skolebarn og i SFOen er INTET styr på, hvor meget tid der bliver brugt med computer, Wii og IPad. DET er frustrerende!

Anmeld

3. december 2013

L&V

Jeg syntes det er alletiders men måske ik i 1-2timer. Ved os hedder det 15min pr barn.. Ser det ik anderledes end en pc.

Det er vejen frem os syntes det er fedt de bliver fortrolige med det fra barns ben og det ene udelukker jo ik det andet

Anmeld

3. december 2013

De3Guldklumper

thomas bs skriver:

Jeg synes det er super at teknologien rykker ind i børnehaverne.

De får også udfordret deres kreative sider - bare på en anden måde. Jeg synes det er gammeldags at være så "forskrækket" over disse nye ting da det altså er vejen frem i vores samfund at kunne gebærde sig indenfor disse områder.

Nu har jeg selv en søn som ikke kan rumme hverdagens tummerum i børnehaven og han får flere gange om dagen stuens Ipad og spille på for at koble af og samle fornyet energi til igen at kunne deltage i den store børnegruppe

Anmeld

3. december 2013

Laulund87

Jeg synes det er helt fint og vi har lige fået at vide at de snart får en på hver stue i min datters børnehave

Anmeld

3. december 2013

lineog4

Jeg har været meget imod den gang hvor de introducerede computere i børnehaven, kunne for min Gud ikke forstå hvorfor det var vigtigt at spille computer og hvad ekstra læring det gav - det med at vente på tur osv synes jeg jo sagtens man kan lære alle steder.

Har så åbnet for den fantastiske verden på iPad både hjemme og fagligt (er lærer) og må indrømme den kan noget, der er programmer sombra potentialer der er fantastiske og her tænker jeg ikke på vendespil eller Angry birds. Men programmer som puppet pall, boom creator og i den dur. Derudover er der træning i færdigheder alla tabeller som går fra at være en sur pligt til en leg.

i børnehaven mener jeg sagtens man kan bruge iPad, men med måde og ikke som underholdning i ydretimerne - det skal være en aktivitet med en voksen, for er det bare "leg" så synes jeg almindelige rollelege må være at foretrække. Men sproglig opmærksomhed osv der er den fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.