Graver lægger billeder på sin fb-profil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2013

grinny

Yurie skriver:

Kunne godt tænke mig at vide hvorfor det ikke er ok??

Man må ikke se gravsten på nettet, men vi må godt gå rundt på en kirkegård og overbeglo dem??

Hvad er det præcis der kan ske ved det?
Der er en sten med et navn, en fødselsdato og dødsdato(i mit tilfælde kun et navn)
Hvorfor er det privat, når stenen står i det offentlige?

Jeg synes da det er fint, at der en der gør gravstedet hyggeligt og hun er stolt af sit arbejde.

Det er ikke okay i det at en grav og en gravsten er stedet hvor familie, venner og bekendte kan gå hen og sørge over deres afdøde - stedet er personligt for dem også selvom det er et offentligt sted.

Noget helt andet er at når der bliver lagt billeder på facebook har facebook retten til de billeder, ikke om jeg ville finde mig i at en anden - uden relation til min familie - skulle bestemme om facebook skulle have retten til så personligt et billede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Stumpen

MilleRasmussen skriver:

ved sørme ikke hvordan jeg ville tage det, tror først jegkan svare på det hvis jeg stod i det.

min mors veninde har lyder faktisk som hende du skriver om, hun har også lagt billeder ud.

Nu ved jeg ikke hvor ung din mor var da hun fik dig, meen hende her i først i 30'erne ... 

Anmeld

3. december 2013

Stumpen

grinny skriver:

Det er ikke okay i det at en grav og en gravsten er stedet hvor familie, venner og bekendte kan gå hen og sørge over deres afdøde - stedet er personligt for dem også selvom det er et offentligt sted.

Noget helt andet er at når der bliver lagt billeder på facebook har facebook retten til de billeder, ikke om jeg ville finde mig i at en anden - uden relation til min familie - skulle bestemme om facebook skulle have retten til så personligt et billede

Min morfar som jeg holdte/holder utrolig meget af Og som jeg savner mere og mere for hver dag.. Til januar er det 8 år siden han døde og jeg ville blive så forarget over at en elleranden  gartner, som var god til sit arbejde tog sig den frihed og tog et billede af graven for at lægge det på fb.. Tog graveren et billede til sit private arbejde-mappe, fordi det var en dekoration h?n ville huske, så okay, men udstilling på fb er bare ikke i orden..

men kan godt se at alle ikke er enig og rart for det, for så vender man lige sin egen indstilling en gang til 

Anmeld

3. december 2013

stjernehimmel

Stumpen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor ung din mor var da hun fik dig, meen hende her i først i 30'erne ... 

Hvis folk begyndt at ligge billeder op af min families grav ville jeg godt nok synes meget negativt om det...

For det første synes jeg det er noget mærkeligt noget at man føler behov for at vise den slags

for det andet synes jeg det er DYBT egoistisk... personligt begravede jeg min mor for 3 mdr siden.. jeg tager derud hvis jeg har behov, jeg ønsker IKKE at blive mindet om hende mere end højst nødvendigt...

Og ville godt nok blive ked af hvis min bror på 11 år bumlede i et billed af hendes grav på nettet...

At gøre noget så peronligt som et gravsted ANDRES gravsted til en form for skue plads og Pral af det man har lavet på sit job er sku SYGT i mine øjne....

Anmeld

3. december 2013

lille-fisen

Ej det synes jeg heller ikke er i orden - hun tager da ikke meget hensyn til andres følelser. Det kan da godt være at det bare er "dagens arbejde" for hende - men altså for andre er det jo et familiemedlem der ligger der. Jeg synes det er grænseoverskridende og respektløst

Anmeld

4. december 2013

MilleRasmussen

Så er det nok ikke hende, hun er blevet 40 i år, ligner ikke en på 40, hun starter med H..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.