Graver lægger billeder på sin fb-profil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

Stumpen

Wimmie skriver:

Mon ikke hun har spurgt om lov?

Det lød det ikke til den dag jeg spurgte ind til det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

lineog4

Jeg ville blive sindsyg ked af det hvis min datters grav pludselig sprang op i mine øjne på facebook uden det var mig selv der havde postet det.

jeg tager da heller ikke billeder fra mit arbejde fx ungernes fantastiske præstationer selvom jeg er så stolt.... 

Anmeld

2. december 2013

MortilElias2010

http://www.dk-gravsten.dk/images/Dk-gravsten.pdf

Der står at dk-gravsten har valgt ikke at vise gravstene med navne som er døde indenfor de sidste 10 år. Men om det gælder for alle kunne jeg ikke finde svar på. Men tror det er vigtigt at gøre opmærksom på i tilfælde af at det ikke er tilladt/lovligt. Du kan blive nødt til at ringe til pågældende kirke og sige at du har set billeder fra kirkegården på nettet og om det er dette er tilladt eller spørg som et retorisk spørgsmål og hvis de så fortæller dig at det ikke er tilladt, så giv beskeden videre til din ven så hun/han får en mulighed for at slette dem inden det bliver opdaget.. 

Anmeld

2. december 2013

lineog4

MortilElias2010 skriver:

Jeg ville ikke tage det så tungt så længe der ikke hører negative kommentarer eller ytringer om hvor latterligt hun måske syntes hendes arbejde er eller des lige... så viser hun jo bare hvilken arbejdsglæde/kreativitet/respekt for de afdøde hun ligger i sit arbejde. Men ved ikke om hun efter arbejdsreglerne for gravere er tilladt at lægge billeder ud fra kirkegården... 

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle blive ked af at se en jeg kender eller familiés gravsted - jeg er jo bekendt med at de er afdøde og ked af det ville jeg jo altid være uanset. Det gør et billede ikke anderledes. Og tænk hvis jeg nu ikke kunne komme til den kirkegård særligt tit (fx. min morfars) så at kunne se den via fb ville gøre mig glad 

For mig ville det chokket over gravstedet pludselig poppede op - det er ikke fordi andre ikke må se tværtimod, men kan allerede bare ved at tænke på det føle hjertet slår lidt hurtigere og jeg bliver lidt varmere i kinderne og det er reaktionen bare ved tanken, så tør ikke tænke hvordan reaktionen ville være hvis det rent faktisk skete

Anmeld

2. december 2013

TNBC

Stumpen skriver:

Nu bliver jeg nød til at høre om det er mig der er fru-sippet her..

Jeg har en bekendt som er graver og hun lægger ofte billeder ind på sin fb-profil med billeder af dagens arbejde - altså hvordan hun pynter gravene..

Jeg bryder mig ikke om tanken, men hun mener at kirkegårde er offentlige og at man på en eller anden hjemmeside kan finde alle grave, så det er et fedt hvad hun gør..

Jeg tænker at hvis mine forældre var gået bort, så ville jeg da ikke bryde mig om at se deres grav på en eller andens gravers profil på fb..

Hvad tænker du?

Det er noget mærkeligt noget, måske, men hun er jo nok bare stolt af hvad hun laver. (ligesom mange andre er) og så vil hun gerne vise hvad hun har lavet, og desværre omhandler det gravsteder.
gravstene er jo ikke private, de står jo så alle kan se dem...

selvfølgelig er det lidt mærkeligt at en gravsten man kender, lige pludselig popper op, og ja jeg ville nok få et chok først, men ellers ville jeg nok ikke sige noget til det.

hvad kan der ske ved det?

Anmeld

2. december 2013

Stumpen

Yurie skriver:

Det er noget mærkeligt noget, måske, men hun er jo nok bare stolt af hvad hun laver. (ligesom mange andre er) og så vil hun gerne vise hvad hun har lavet, og desværre omhandler det gravsteder.
gravstene er jo ikke private, de står jo så alle kan se dem...

selvfølgelig er det lidt mærkeligt at en gravsten man kender, lige pludselig popper op, og ja jeg ville nok få et chok først, men ellers ville jeg nok ikke sige noget til det.

hvad kan der ske ved det?

Finder det bare for privat - også selvom det ligger på offentlige kirkegårde.. Men dejligt at høre nogen som ikke er enig med mig  Det giver grund til at overveje sine første indskydelser en ekstra gang 

Anmeld

2. december 2013

Wimmie

Stumpen skriver:

Det lød det ikke til den dag jeg spurgte ind til det.. 

Hvis hun ikke har fået lov og det er synligt med navn og det hele synes jeg ikke det er ok 

Anmeld

2. december 2013

Stumpen

Wimmie skriver:

Hvis hun ikke har fået lov og det er synligt med navn og det hele synes jeg ikke det er ok 

Det tror jeg ikke at hun har - der ligger vel efterhånden de første 20-25 gravsteder på hendes væg med synlige navne og datoer.. Hun er dygtig til hendes arbejde, men derfor berettiger det hende jo ikke til at smide billeder på fb af det.. 

Anmeld

2. december 2013

Wimmie

Stumpen skriver:

Det tror jeg ikke at hun har - der ligger vel efterhånden de første 20-25 gravsteder på hendes væg med synlige navne og datoer.. Hun er dygtig til hendes arbejde, men derfor berettiger det hende jo ikke til at smide billeder på fb af det.. 

Nej...slet ikke hvis det ikke er lovligt. I det mindste kunne hun redigere navn+data væk, for jeg forstår godt at hun gerne vil vise hvad hun kan, som så mange andre håndværkere og kunstnere gør.

Anmeld

2. december 2013

SjeBets

Det var ikke noget der kunne sætte mit pis i kog. Folk tager billeder af gravsteder hele tiden, ofte er det bare berømtest gravsteder men i princippet det samme for mig. Jeg tror ikke det er ulovligt at tage billeder af gravsteder of som en anden skriver så ved man forhåbentlig godt at ens kære er død og har er gravsted. Herre gud det er en sten og hun er stolt af sit arbejde. Vi tager også billeder af de ting vi er gode til på mit job.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.