Graver lægger billeder på sin fb-profil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

Giraffen

Stumpen skriver:

Nu bliver jeg nød til at høre om det er mig der er fru-sippet her..

Jeg har en bekendt som er graver og hun lægger ofte billeder ind på sin fb-profil med billeder af dagens arbejde - altså hvordan hun pynter gravene..

Jeg bryder mig ikke om tanken, men hun mener at kirkegårde er offentlige og at man på en eller anden hjemmeside kan finde alle grave, så det er et fedt hvad hun gør..

Jeg tænker at hvis mine forældre var gået bort, så ville jeg da ikke bryde mig om at se deres grav på en eller andens gravers profil på fb..

Hvad tænker du?

det kan være hun slet ikke har tænkt over at det kan støde nogle

Hvis det er til stor gene for dig, så kan du jo altid skrive pænt og spørge om ikke hun vil undlade at vise stenene eller tilsløre navnene, da du bliver påvirket af det - det er jo en ærlig sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

Kløver

Hvis hun slørede gravstenene, var det ok

Anmeld

2. december 2013

FruJacobsen

Jeg synes ikke, at det er ok!

Anmeld

2. december 2013

TNBC

Kunne godt tænke mig at vide hvorfor det ikke er ok??

Man må ikke se gravsten på nettet, men vi må godt gå rundt på en kirkegård og overbeglo dem??

Hvad er det præcis der kan ske ved det?
Der er en sten med et navn, en fødselsdato og dødsdato(i mit tilfælde kun et navn)
Hvorfor er det privat, når stenen står i det offentlige?

Jeg synes da det er fint, at der en der gør gravstedet hyggeligt og hun er stolt af sit arbejde.

Anmeld

3. december 2013

lineog4

Yurie skriver:

Man må ikke se gravsten på nettet, men vi må godt gå rundt på en kirkegård og overbeglo dem??

Der er en sten med et navn, en fødselsdato og dødsdato(i mit tilfælde kun et navn)

Jeg synes da det er fint, at der en der gør gravstedet hyggeligt og hun er stolt af sit arbejde.

Der er for mig intet stødende i grave tværtimod, de er for det meste smukke og stråler af den kærlighed der er nogen der stadig har for det menneske som ikke lever længere. Jeg har billeder af min datters grav på facebook, men er kun åben for venner. 

Jeg ser intet stødende i billeder af grave, men må indrømme jeg tror det ville gøre min dag helt anderledes hvis jeg uden viden om det lukkede facebook op og min datters grav pludselig poppede op uden jeg havde lagt det ind - jeg tænker hensynet er til de pårørende og der er forskel på hvor åbent sorgen er, var det et billede af min fars (ja så ville jeg få et chok for den er sløjfet ), min morfars eller en del andre så ville jeg måske bare lige studse over det og smile lidt. Var det min datters er såret stadig for åbent, for blødende til andet end det ville ødelægge min dag. Ja det kan ske for graven er offentlig men jeg håber da mennesker har en pli og en empati der gør de kan forstå det kan være svært for de pårørende og jeg har jo ikke noget valg, ønsker jeg en grav er den offentlig....

Anmeld

3. december 2013

Stumpen

SjeBets skriver:

Det var ikke noget der kunne sætte mit pis i kog. Folk tager billeder af gravsteder hele tiden, ofte er det bare berømtest gravsteder men i princippet det samme for mig. Jeg tror ikke det er ulovligt at tage billeder af gravsteder of som en anden skriver så ved man forhåbentlig godt at ens kære er død og har er gravsted. Herre gud det er en sten og hun er stolt af sit arbejde. Vi tager også billeder af de ting vi er gode til på mit job.

Ja det er en sten, men for nogen er det ikke bare en sten.. 

Jeg kan simpelthen ikke se hvad ens arbejde har at gøre på fb - jo sælger du ting du laver, har du som dp ret lov til at lægge billeder ind af børnenes dag så forældre kan følge med på en bestemt sige, men nej noget så privat som en gravsten, ens facade på et hus osv det er op til familien/vedkommende selv at beslutte om det skal florer på fb eller ej.. Synes jeg 

Anmeld

3. december 2013

Stumpen

Giraffen skriver:

det kan være hun slet ikke har tænkt over at det kan støde nogle

Hvis det er til stor gene for dig, så kan du jo altid skrive pænt og spørge om ikke hun vil undlade at vise stenene eller tilsløre navnene, da du bliver påvirket af det - det er jo en ærlig sag

Jeg har kontaktet hende om hun finder det ok.. Jeg bliver ikke berørt af at se gravstederne - jeg synes bare det er forkert at udstille andres sidste hvilested.. Jo vist er en kirkegård offentlig, men synes der er forskel på at gå en tur der og se dem og lægge billeder på fb af dem..

Anmeld

3. december 2013

Laulund87

Yurie skriver:

Hvis man går på kirkegården vælger man selv at kigge på gravstenen, det gør man ikke hvis man får smækket et billede på facebook. Der er en stor forskel synes jeg.

Synes også det er respektløst ikke at sløre stenen.

Anmeld

3. december 2013

Stumpen

Yurie skriver:

Som jeg skrev til en anden synes jeg ikke ens arbejde som sådan hører til på fb medmindre man har fået lov til det eller det er ens helt egen projekter, som ikke tilhører nogen anden...

Anmeld

3. december 2013

MilleRasmussen

ved sørme ikke hvordan jeg ville tage det, tror først jegkan svare på det hvis jeg stod i det.

min mors veninde har lyder faktisk som hende du skriver om, hun har også lagt billeder ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.