Hvad har jeres 2-3 årige på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2013

Valle81

Mine drenge har enten undertrøje og så langærmet T-shirt, Ellos en langærmet med en kortærmet udover. Underbukser, strømper og bukser:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

mor88

Janne T. skriver:

Til daglig? Ikke overtøj, men almindelig tøj. Fortæl mig hvad de har på fra inderst til yderst, hvor mange lag osv. Gerne hvad de har på i institution..

Vi bruger ALTID uld inderst til vores 2 årige i de kolde måneder, det er kun i de varme sommermåneder hun ikke har uld på, men der kan jeg såmænd også finde på at give hende uld på i stedet for bomuld, da jeg synes det regulerer varmen meget bedre

I vintermånederne bruger vi hjemmestrikkede uldundertrøjer og bomuldsunderbukser el. ærmeløs body til at holde bleen på plads.. Jeg synes at det uld man kan købe, f.eks joha, bekids osv ikke er nær så godt som det hjemmestrikkede, så min farmor får lov til at strikke nogle undertrøjer

Udover det har hun en bomuldstrøje, somme tider sweatshirt men ellers bare en normal tykkelse bomuldsbluse. Når jeg køber bluser går jeg efter dem, der slutter tæt om halsen, og køber derfor bevidst ikke de billige i h&m, 2 for en, da halsen altid bliver for vid. Er derimod stor fan af deres kravebluser

Derudover har hun strømpebukser, primært fra h&m og føtex/bilka og behagelige bukser udover, stor fan af h&m's billige sweatbukser til 69,95 bruger ikke dyrt tøj til dagpleje, så hun bruger primært tøj fra h&m, name it, føtex og bilka, og det fungerer fint her har ikke været syg endnu(7, 9, 13), og var kun syg 2 gange sidste vinter

Anmeld

1. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Altså jeg tror nu ikke det har noget med påklædning at gøre, men min dreng på 2,3år har en alm. body på, en tynd strik(hvis der er noget der hedder det) varme bukser og alm. strømper(ikke uld) da han ellers sveder på fødderne.
De dage hvor det har blæst helt utrolig meget har han fået strømpebukser på under bukserne samt en tynd trøje under strikken, så kunne de nemlig bare tage strikken af i vuggestuen hvis det blev for varmt.

Anmeld

1. december 2013

lineog4

Linus var sidste (og forrige) år syg nærmest på klokkeslæt hver 3. Uge - en uge syg og 2 uger rask og det fra september til april.... Han har 7-9-13 slet ikke været syg i år... Som om han er vokset fra det... 

Men ellers har han bare undertøj, bluse og husk og måske en strikvest 

Og de to andre havde samme påklædning og var aldrig syge

Anmeld

1. december 2013

MortilElias2010

Til daglig? Ikke overtøj, men almindelig tøj. Fortæl mig hvad de har på fra inderst til yderst, hvor mange lag osv. Gerne hvad de har på i institution..

Vel det man kalder boxershorts/underbukser+undertrøje. Strømper eller strømpebukser. T-shirt eller bluse med lange ærmer. Bukser og en varm bluse, den kan altid tages af hvis han får det for varmt  Afhængig af sæson selvf, 

Og som Valle skriver længere oppe  

Elias er meget sjældent syg, men har han nok efter sin far 

Anmeld

2. december 2013

Jibbe

Så længe hun ikke sveder eller er kold er påklædningen fin. Husk dog hjemmesko - så hun ikke får kolde fødder. Men hvis hun sveder så kan hun jo også blive syg pga væsken der bliver kold og klam.

Anmeld

2. december 2013

lycly

Janne T. skriver:

Julia har bare undertrøje, trusser, langærmet bluse (eller t-shirt og cardigan) og jeans. Nogle gange har hun leggings på og så har hun strømpebukser under

Anmeld

2. december 2013

Rikke S

An&Jo skriver:

Min dreng er godt nok 3,5 år men har det sidste års tid haft, underbukser og undertrøje på inderst, og så har han bukser og bluse på, tykkelsen på bluse og buks varierer, og jeg kan godt bruge sommerbukser om vinteren, men så er det med strømpebukser indenunder, det samme med t-shirts, der kommer en langærmet basisbluse indenunder.

Men ellers, boxers, undertrøje, sokker, bukser og en bluse

Det er det samme med mine på 1 og 3 år.
Altid undertøj i bomuld, en langærmede bomuldsbluse og cowboybukser eller et joggingsæt med en tynd bluse under, eller som du skriver, en t-shirt med langærmet under.

Mine drenge har 7,9,13 ikke fejlet noget, siden jeg begyndte at give dem biostrath-dråber fra Matas - før dem, havde de tendens til bronkitis ved vinter og forår. Så dem vil jeg da anbefale.

Anmeld

2. december 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
An&Jo skriver:

Min dreng er godt nok 3,5 år men har det sidste års tid haft, underbukser og undertrøje på inderst, og så har han bukser og bluse på, tykkelsen på bluse og buks varierer, og jeg kan godt bruge sommerbukser om vinteren, men så er det med strømpebukser indenunder, det samme med t-shirts, der kommer en langærmet basisbluse indenunder.

Men ellers, boxers, undertrøje, sokker, bukser og en bluse

Nøjagtig det samme - bare i pige modeller  Og Karla er 2,10 og går i børnehave !

//Mette

Anmeld

2. december 2013

Aabye

Janne T. skriver:

Min dreng fra april 11 har undertrøje, boxershorts, en langærmet bluse og lange bukser på.. og selvfølgelig strømper..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.