Hvad har jeres 2-3 årige på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
27 svar
6 synes godt om
1. december 2013

StudPsyk

Til daglig? Ikke overtøj, men almindelig tøj. Fortæl mig hvad de har på fra inderst til yderst, hvor mange lag osv. Gerne hvad de har på i institution..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

An&Jo

Min dreng er godt nok 3,5 år men har det sidste års tid haft, underbukser og undertrøje på inderst, og så har han bukser og bluse på, tykkelsen på bluse og buks varierer, og jeg kan godt bruge sommerbukser om vinteren, men så er det med strømpebukser indenunder, det samme med t-shirts, der kommer en langærmet basisbluse indenunder.

Men ellers, boxers, undertrøje, sokker, bukser og en bluse

Anmeld

1. december 2013

StudPsyk

An&Jo skriver:

Min dreng er godt nok 3,5 år men har det sidste års tid haft, underbukser og undertrøje på inderst, og så har han bukser og bluse på, tykkelsen på bluse og buks varierer, og jeg kan godt bruge sommerbukser om vinteren, men så er det med strømpebukser indenunder, det samme med t-shirts, der kommer en langærmet basisbluse indenunder.

Men ellers, boxers, undertrøje, sokker, bukser og en bluse

Tak :-) jeg forstår bare ikke Rose bliver så syg hver vinter. Hun ligger lige nu med knap 40 i feber og grim hoste.

vi bruger meget de tynde basisbluser fra h&m, men så har hun en langærmet uldundertrøje under. Strømpebukser, bukser og hjemmesko. Hvis det er en kortærmet uldundertrøje får hun også en cardigan på..

Anmeld

1. december 2013

Mamalou

Min søn på 2,5 år har undertøj, bluse og bukser som gerne er lidt varme/foret. Jeg har købt stakkevis af uldbodyer og gamascher, men jeg oplever at han får det alt for varmt. Af samme årsag bruger han heller ikke hjemmesko, hverken hjemme eller hos dagplejer.

Vh. Louise

Anmeld

1. december 2013

modesty

Til daglig? Ikke overtøj, men almindelig tøj. Fortæl mig hvad de har på fra inderst til yderst, hvor mange lag osv. Gerne hvad de har på i institution..

Min søn har bukser og langærmet bluse. Bomuld. Bukserne er enten denim, velour, fløjl eller med foer. De tynde sommerbukser er blevet lagt væk. Nogle gange har han en strikvest eller en t-shirt ud over blusen. Almindelige bomuldssokker og nogle gange, hvis jeg synes det er en ekstra kold dag, tynde uldsokker ud over (han har støvler med pels, så de er ret varme).

Jeg er glad for vestene (har både bomuld og uld) da det er nemt at tage dem af og på når der er behov for at justere hans temperatur.

Den indendørs temperatur er jo ret lun, både herhjemme og i vuggeren, så jeg føler ikke at der er behov for at han har mere på. Det er til udendørs at der er brug for ekstra.

Jeg ønsker mig nogle uldundertrøjer til ham til jul, men jeg tror egentlig at det bliver for varmt, da han er en varm dreng.

Min erfaring er at det er bedre at give uld udenpå end at have uld indenunder, da det er så bøvlet at få det af hvis han koger.

Anmeld

1. december 2013

Nadia&Daniel

Laura 3 år:

Hjemmesko

Strømperbukser

Underbukser (bruger stadig ble)

Bløde cowboybukser (med elastik i livet)

Undertrøje

Lang ærmet bluse (ikke i strik endnu - da de har det okay varmt i børnehaven)

Anmeld

1. december 2013

Mamalou

Janne T. skriver:

Tak :-) jeg forstår bare ikke Rose bliver så syg hver vinter. Hun ligger lige nu med knap 40 i feber og grim hoste.

vi bruger meget de tynde basisbluser fra h&m, men så har hun en langærmet uldundertrøje under. Strømpebukser, bukser og hjemmesko. Hvis det er en kortærmet uldundertrøje får hun også en cardigan på..

Jeg tror ikke nødvendigvis der er sammenhæng mellem sygdom og påklædning. Altså logisk nok at de kan blive syge hvis ikke de er ordentlig påklædt. Jeg mener bare, at de godt kan blive syge på trods af ordentlig påklædning

Anmeld

1. december 2013

An&Jo

Janne T. skriver:

når nu du bruger uld til hende, gør du så det hver dag??

Jeg fik afvide da Johannes var lille, at hvis man påbegynder med uld, så skal de have det på hver eneste dag, i alle vintermånederne, eller indtil sneen er slut, hvis den først forsvinder først på foråret..

Anmeld

1. december 2013

modesty

Hun kan jo sagtens være modtagelig for infektioner og virus selvom hun har det fint varmt. Det er rigtigt at kulde kan sætte immunforsvaret på arbejde andetsteds i kroppen og på den måde "sænke paraderne" overfor infektioner og virus. Men kulde er slet ikke en nødvendig faktor ift. sygdom.

Min søn er konstant snottet fra oktober til marts - dog undgår vi heldigvis oftest feber. I blame the vuggestue med mange børn på lidt plads.

Anmeld

1. december 2013

Isabella_mor

Janne T. skriver:

nu bliver børn bare ofte syge generelt pga deres immunforsvar jo ikke kender de sygdomme de møder, og er det en virus så slår det bare hårdt, indtil hendes immunforsvar "kender" virusen. det er derfor børn oftere får feber end voksne selvom vi også kan være noget så syge. men det er fordi at vore immunforsvar "gemmer" oplysningerne omkring de sygdomme vi har haft før, og derved har vi hurtigt stoffet/antigenet til at bekæmpe sygdommen asap... Det har børn ikke.. så hvis hun er blevet smittet med noget som hun ikke har haft før, og det sker jo altså bare når de går i vuggestue og børnehaven, jamen så får de bare feber.. 

jeg tror ikke det hænger sammen med hvad hun har på af tøj, det lyder ganske fornuftigt det hun får på.. så der er ikke noget galt der.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.